היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסע הצלב של פרידריך השני

עבודה מס' 065933

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסי מזרח מול מערב בתקופת מסע הצלב השישי, אותו הוביל של פרידריך השני.

6,228 מילים ,16 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק ביחסי מזרח מול מערב בתקופת מסע הצלב השישי, אותו הוביל של פרידריך השני (1194-1250) ואף לפניה, קרי תחילת המאה השלוש עשרה (1209 - 1232). העבודה תתמקד בנושא ירושלים שהיווה גורם מרכזי ביחסים בין המזרח למערב, וכן במסע הצלב עצמו, שהיווה גורם מלכד ומתסיס כאחד, כפי שיפורט להלן.
בתקופת מסע הצלב החמישי היתה בתקופה בה נגוז חלום השליטה הצלבנית במצרים ותחיית ממלכת ירושלים בגבולותיה העתיקים. לא נשאר לצלבנים אלא לקיים את שביתת הנשק שכרתו עם המוסלמים, או לצפות לבואו של מלך ממלכי אירופה שבכוחו לבטל את שביתת הנשק לחדש את פעולת המלחמה. הצלבנים פינו בבושת פנים את אדמת מצרים, אך גם סכנות גדולות נשקפו לבית איוב מכוחות הפירוד וההתבדלות שבתוך ממלכתו.
לאחר אבדן דמיאטה ריתק העולם הנוצרי את תשומת לבו ותקוותיו בקיסר פרידריך II. סיכוייו של פרידריך בלטו על רקע כישלונם של המסעות הקודמים. הוא בלבד, השליט המוביל של אירופה, קיסר הקיסרות הרומית הקדושה, היה לאל ידו להשיב את האבדות על ידי שימוש במשאבים וכלי הנשק של המערב לכיבוש מחדש של ארץ הקודש.(1)

הנוצרים והמוסלמים חיו בישראל באזורים גיאוגרפיים שונים. הנוצרים התרכזו בעיקר במישור החוף, בעכו ובקיסריה ואילו המוסלמים בפנים הארץ. לא היו בינהם קשרים מעבר לקשרי מסחר מועטים, בעיקר לדברים שאחד היה חייב מהשני. לדוגמא המוסלמים היו צריכים סחורות שהגיעו בדרך הים. כלומר ישראל היתה גם חשובה כמקור למסחר עם המזרח התיכון. אי לכך, לקראת סוף המאה העשירית חלו שינויים חשובים בים התיכון המערבי. בשנת 972 סולקו סופית שודדי הים הערבים. פעילותן של שלוש הערים האיטלקיות העיקריות: ונציה, פיזה וגנואה הורחבה. פעילותן המסחרית של ערים אלו התרחבה במהירות מאחר שאוניותיהם יכלו עתה להפליג כמעט באין מפריע. בשנת 1063 מתואר ע"י כותב כי בישראל נפגשו סוחרים מכל קצוות תבל: נוצרים ולא מאמינים, כדי לעשות עסקים. (2)

יצויין כי הספרות העוסקת בנושא אינה רבה, ואינה כוללת מקורות ראשוניים רבים כמו תעודות, עדויות וכד'. אי לכך העבודה מסתמכת רובה ככולה על מקורות משניים.
---------------------------------------------------------------------
1. Setton R. The history of the crusades, Canbridge, 1990. p. 429
2. אשתור אליהו, "ממלכת הצלבנים והמסחר בלוואנט", מחקרים בתולדות ארץ ישראל, ירושלים 1987.

ראשי פרקים:
מבוא
המסע לארץ ישראל והמגע עם האוכלוסיה המקומית
2.1 קווים לדמותו של פרידריך
2.2 הגורמים הפוליטיים להפיכתו של פרידריך לצלבן
2.3 הכנות לוגיסטיות ומדיניות למסע
2.4 הפלגת הצלבנים למזרח והדיונים עם מנהיגי מצרים
2.5 ההצעות המצריות לפרידריך
2.6 תגובת מושל סוריה
2.7 תפקידו של פרידריך בירושלים
2.8 מסעו של פרידריך לתוך הארץ
2.9 חתרנות נגד פרידריך באירופה
2.10 המו"מ עם המוסלמים לשלום
2.11 תגובת מחנה הנוצרים להסכם
2.12 פעילות הפטריארך של קיסריה לסיכול השלום עם המוסלמים
2.13 יחסי נוצרים מוסלמים בירושלים
2.14 עזיבת פרידריך את ירושלים
2.15 עזיבת פרידריך את הארץ
2.16 לאחר עזיבתו של פרידריך
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרידריך השני היה מלך גרמני וקיסר הקיסרות הרומית (מ- 22. בנובמבר 1220). בנו של הנרי השישי.
פרידריך אימץ את מדיניות אביו כאשר קבע את איטליה כמקום המרכזי לכוחו, והיה מעוניין בגרמניה רק על מנת לשמור על החלק הצפוני של איטליה.
שש שנים קודם, ב- 1215, בעיצומם של מאמציו של האפיפיור לעורר את עמי אירופה לצאת למסע צלב, קיבל פרידריך את הכתר הגרמני. להפתעת כולם הפך המלך החדש לצלבן וקרא לבני האצולה הגרמניים ללכת בעקבותיו .*3
לדעת החוקרים, פרידריך לא היה דתי, ומניעיו היו מסיבה אחת בלבד: רצון להחזיק בשלטון. לרצון זה גם מייחסים את היסוסיו מעת לעת שלא לנסוע לא"י. אי לכך כוונתו היתה בכל מקרה לעזוב את המזרח לאחר שנתיים של שהיה שם .*4
---------------------------------------------------------------------
3. Schirrmacher a. kaiser fredrich
4. PHILIP DE NOVARE, (1887): The crusade of frederick ii, 1228 - 1229, p.1

תגים:

ממלכת · ירושלים · פרדריך · השני · צלבנות · צלבנית · מסעי · מסעות · הצלב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסע הצלב של פרידריך השני", סמינריון אודות "מסע הצלב של פרידריך השני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.