היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות ואסטרטגיות לניהול ופתרון קונפליקטים בארגון

עבודה מס' 068502

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של שמונה מאמרים בנושא.

9,131 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו נציג שיטות ואסטרטגיות לניהול ופתרון קונפליקטים בארגון, ננתח מאמרים לפי המודלים של דויטש, ניהול קונפליקט והמודל של COM. נבחין בין 2 רבדים כשננתח קונפליקט קוגניטיבי כדבר חיובי בארגון ששואף להגיע למטרה וליעד שלו למרות הקונפליקט המתנהל בארגון לבין קונפליקט אמוציונאלי כדבר שלילי ולעיתים הרסני בארגון. כמו כן נציג שיטות ודרכים לפתרונות ויישוב הסכסוך בארגון ע"י הצגת מאמרים בנושא גישור שבמהלך ניתוחם ניתן לראות אסטרטגיית פתרון קונפליקטים ע"י מו"מ אינטגרטיבי שבו שיקולי התועלת המשותפת עולים על השיקולים האישיים החד צדדיים. כמו כן נדגים קונפליקטים מחיי היום יום שמתרחשים בארגונים שכל רצונם היה "דרך לחזון משותף". ננתח מספר סיבות להיווצרות קונפליקט בארגון, ונדגים עד כמה חשוב שקונפליקט יהיה "בונה" וברמת התהליכים, אחרת אי בהירות בסטנדרטים ובתחומי אחריות מובילה לצורך בקבלת החלטות רבות שעלולות להתנגש עם החלטות אחרות ולעיתים לקונפליקט "הורס".

המטרה באיסוף החומר לבחון איך ארגון מתמודד עם קונפליקטים תוך ארגוני, האם לצדדים בקונפליקט יש מטרה משותפת להצלחת החברה, או לחילופין מטרתו של אחד הצדדים הוא במישור האישי. איך בסביבה דינמית ותחרותית מאלצים מנהלים ממחלקות שונות להתמודד עם אינטרסים מנוגדים למרות שהדרך לפתרון הקונפליקט רצופה בעמידה ובקשיים רבים. .

מטרתנו להוכיח שקונפליקטים בארגון לא אמורים להזיק לארגון במידה והם מנוהלים בצורה נכונה עד כדי מעבר מקונפליקט ליצירת דיונים מפרים המקדמים את הארגון. כמו כן נוכיח שבמידה וכשיש בארגון קצרים בתקשורת ניתן להשתמש בקונפליקטים כמנוף לשיפור, קביעת מדיניות, תחומי אחריות ובכך להקטין את נקודת החיכוך. כמו כן נשים דגש על רובד התרבות הארגונית והאם השפעתה נכונה להתנהלות נכונה של קונפליקטים בארגון.

על סמך המאמרים ראינו שקונפליקטים הם הכרח המציאות, כל עוד בני אדם במערכת ארגונית מונעים ע"י אינטרסים שונים ושחילוקי דעות וקונפליקטים הם טבעיים בכל מערכת יחסי אנוש. אך החוכמה לנהל נכון את הקונפליקט שחילוקי הדעות מתעצמים לכדי סכסוך ושהמעורבים אינם יכולים או רוצים ליישב את חילוקי הדעות לפנות לאחד הפתרונות של קונפליקט בכך לפנות לבוררות, גישור בכדי ליישב את הסכסוך.

בחרנו 8 מאמרים שכל מאמר בודק את המושג קונפליקט ושיטות לפתרון הקונפליקט מזווית שונות בארגון, אך בכל אחד מהמאמרים מצאנו קשר משותף שהוביל למסקנה שקונפליקטים אינם דבר שלילי אם הם מנוהלים נכון וקונפליקטים עשויים לפתור בעיות \להוביל לצמיחה וחדשנות ולהמחיש שאתגר של כל ארגון להישאר ארגון אפקטיבי ויעיל לאורך זמן.

תחילה נציג את תקצירי המאמרים ובהמשך נציג את הקשר בין כל מאמר למאמר בהקשר קונפליקט ולניהול מו"מ בארגון להשגת מטרות ויעדים.

קטע מהעבודה:

סיכום מאמר ראשון - מו"מ לא רק תחבולות, מאת : דן נאמן, "פנל" מכון לניהול ומו"מ.

משא ומתן בהקשר ארגוני בישראל
ניהול מו"מ בארגון להשגת מטרות ויעדים הוא חלק מרכזי ושכיח הן עם גורמים בתוך הארגון ומחוצה לו.
ניהול מו"מ נתפס ככישור מולד וכיכולת אנושית מובנת מאליה ולא כעיסוק וכמקצוע נרכש ונלמד, ולכן אנשי עסקים מנהלים מו"מ באופן אינטואיטיבי על פי נסיונם המצטבר, ולכן אינם מעוגנים בנוהל ואין אפשרות לבקר ולמדוד את תהליכי ההתכוננות ואת איכות ביצוע המו"מ ואף לא ניתן למדוד את התוצאות שהושגו ומה שלא נמדד לא ניתן לשיפור.

תגים:

משאבי אנוש · קונפליקטים · ארגון · אסטרטגיות · פתרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות ואסטרטגיות לניהול ופתרון קונפליקטים בארגון", סמינריון אודות "שיטות ואסטרטגיות לניהול ופתרון קונפליקטים בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.