היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין שתי שיטות לימוד במתמטיקה לכתות א' בבית הספר היסודי

עבודה מס' 066113

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת איכותן של שתי שיטות הלימוד לכתות א': "שבילים" ו"פשוט חשבון", על מנת לספק למורים מידע על התוכניות הנ"ל ולנסות לקבוע האם, שיטה אחת עדיפה על פני השנייה.

10,941 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מקצוע המתמטיקה תפס מקום חשוב מאוד בחברה הישראלית בכלל ובבתי הספר בפרט. בתוכנית הליבה של משרד החינוך, המתמטיקה תופס מקום חשוב מאוד וראיה לכך היא התוכנית החדשה שנכתבה בשנה"ל תשס"ו וכל תוכניות הלימוד במתמטיקה נכתבו והותאמו אליה.
מחקרים רבים דנים בצורת הלימוד הטובה ביותר, כאשר החוקרים חלוקים ביניהם. בעבר הייתה נהוגה שיטת הלימוד המסורתית, אולם רבים קמו לחלוק על האפקטיביות שלה ובעקבות תוכנית הלימודים החדשה נכתבו חוברות לימוד חדשות בשיטות שונות. ריבוי תוכניות לימוד יוצר פלורליזם חיובי ומומלץ.
כמעט כל מורה מתלבט בבחירת חומר לימודים המתאים למטרותיו, לכיתתו, להתמחותו ולטעמו ושואל את עצמו, כיצד לבחור בחומר לימודים וכיצד להעריך את איכותו.
בעבודה זו ניתחתי שתי שיטות לימוד שונות: "שבילים" ו"פשוט חשבון" באמצעות הסכמה לניתוח חומרי למידה של אדן. הכלי מבטיח תהליך ניתוח שיטתי, מפורש ומכוון, שנועד לצורך בחירה מושכלת והפעלה משופרת שלהם. מטרת הסכמה היא לסייע למשתמשים בה לעמוד על היתרונות ועל החסרונות של החומר המנותח, לעזור להם בחשיפת הפוטנציאל הפדגוגי שלו ולסייע בקבלת החלטות לגביו.
לאחר ניתוח והשוואה בין שתי התוכניות, הגעתי למסקנה ששתי התוכניות יכולות להתקיים זו לצד זו והבחירה נעשית עפ"י נטיית הלב של המורה בבית הספר.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 תוכנית לימודים מהי
2.2 ביקורת על הוראת המתמטיקה בחינוך היסודי
2.3 סכמות לניתוח תוכניות לימודים
3.דגם ההערכה
4. ניתוח החוברות: "שבילים" ו"פשוט חשבון"
4.1 תיאור החומר
4.2 הערכה ממוקדת בחומר הלימודים
4.3 הערכה ממוקדת בתהליך
4.4 הערכה ממוקדת בתלמיד
4.5 הערכה ממוקדת בחברה
4.6 התאמה למטרות המוצהרות
4.7 התאמה למורה
4.8 התאמה לתנאי בית הספר וסביבתו
5. השוואה בין שתי התוכניות
6. מסקנות והמלצות
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

קטע מהעבודה:

תכנית הלימודים של הכיתה היא המערך השיטתי והמובנה של ההתנסויות, שהמורה מזמן לכל פרט בכיתתו, אך גם לו עצמו. בהתנסויות אלה הם חווים את השיג-ושיח עם הידע, שוקעים בו ושואבים מתוכו, ובגינו עולמם מתרחב ונפשם בגדלה ונפתחת בפני אפשרויות חדשות, או שעולמם מצטמק וקטן, ורוחם מצמצמת את עצמה ונאטמת בפני אפשרויות חדשות (שרמר 1993).
תוכניות לימודים מבטאות אמונות לגבי מה ראוי שילדים ילמדו בבית הספר, לאילו מטרות ומאילו סיבות. הן מבטאות עקרונות והנחות לגבי מהות החינוך, תפקיד בית הספר, טבעם של ילדים ויעדי החברה. (אלפרט 2002).

תגים:

תוכניות · לימודים · במתמטיקה · שבילים · פשוט · חשבון · בית · ספר · לימודים · שיעורים · חשבון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין שתי שיטות לימוד במתמטיקה לכתות א' בבית הספר היסודי", סמינריון אודות "השוואה בין שתי שיטות לימוד במתמטיקה לכתות א' בבית הספר היסודי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.