היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח הספר 1984 של ג'ורג' אורוול

עבודה מס' 068469

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הספר בראייה ליברלית-פלורליסטית, ועל-פי הנחות היסוד של גישה זו הסברת פעולותיה של המפלגה ואת מבנה החברה והסביבה האורוולית בספר.

4,394 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"רוח בלהות מהלכת על-פני העולם...", "...דברי ימיה של כל חברה עד כה הם דברי הימים של מלחמת המעמדות והאליטות...", "...שליטי כל העולם התאחדו!"(1). כך בוודאי היה כותב ה"אח הגדול" במנשרו לשליטי העולם הנוכחיים בתקופתו. במנשר זה היה מנסה "האח הגדול" להרחיב את "מגרש המשחקים" המקומי ולהופכו לכלל העולם ובמסגרת זו להקים קואליציה בין הקבוצות החזקות במגרשי המשחקים השונים, על-מנת שתוכלנה להיות הקבוצה החזקה במגרש המשחקים החדש - העולם כולו. ה"אח הגדול" מנסה לייצר את "ההתאגדות הפוליטית האפקטיבית" האולטימטיבית, זו שתמשול בכיפה לעד.
במאמר זה אנתח את ספרו של ג'ורג' אורוול - "1984", בראייה ליברלית-פלורליסטית, ועל-פי הנחות היסוד של גישה זו (ראה סעיף הגישה הליברלית-פלורליסטית) אסביר את פעולותיה של המפלגה ואת מבנה החברה והסביבה האורוולית בספר.

תוכן העניינים:
מבוא
על הסופר
הגישה הליברלית- פלורליסטית
הבניית המציאות החברתית
תקשורת ההמונים
מידת החופש של הפרט, נגישות והשפעה
פרקטיקות שליטה מדינתיות
עוצמה וממשל
חוקיות וסדר חברתי
הפוליטיקה של הביורוקרטיה
דמוקרטיה מהותית ודמוקרטיה פרוצדורלית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גיבורו של הספר, וינסטון, מגיע למסקנה המתבקשת, כי המציאות אינה קיימת באמת, היא נוצרת במוחו של האדם. המציאות אינה קיימת ובמקומה ניתן לדבר על תפיסת המציאות - המציאות כפי שהינה נתפסת אצל הפרטים השונים. תפיסת המציאות נבנית במוחנו באמצעות כלים מגוונים החל מן החושים השונים (דוגמת ראייה ושמיעה) דרך כלים רגשיים (דוגמת פחדים והנאות) ועד כלים לוגיים מפותחים (דוגמת שפה וחינוך).

תגים:

ג'ורג' אורוול · 1984 · מרקסיזם · מרקס · וובר · סוצויולוגיה · חברה · סוציאליזם · רוסו · פילוסופיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח הספר 1984 של ג'ורג' אורוול", סמינריון אודות "ניתוח הספר 1984 של ג'ורג' אורוול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.