היישום אינו מחובר לאינטרנט

המתקפה על פרל הארבור

עבודה מס' 068455

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים והסיבות אשר הביאו את יפן לפתוח במלחמה נגד ארצות הברית במלחמת העולם השנייה.

16,262 מילים ,25 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה ייבדקו הגורמים והסיבות אשר הובילו את יפן לפתוח במלחמה וכן ייבחנו השיקולים לבחירת פרל הרבור כיעד לפתיחת המלחמה. בין השאר תבדוק העבודה כיצד באו לידי ביטוי עמדות, אמונות, תפיסות עולם ומאפיינים אישיותיים של המנהיגים על תהליך קבלת ההחלטות בתחום מדיניות החוץ.

בתחילת העבודה תוצגנה גישות ותפיסות שונות של המלחמה הדנות בין השאר בגורמים ובסיבות לפריצתה. לאחר מכן תוצג סקירה היסטורית של מזרח אסיה וזירת האוקיינוס השקט בין השנים 1853-1941 באמצעותה ידונו שינויים והתמורות שהתחוללו ביפן ממחצית המאה ה- 19 ותבחן השפעתם על התהליכים ההיסטוריים שהובילו לפריצת המלחמה.
הפרק השלישי יוקדש לנושא פרל הארבור בו תוסבר חשיבותו האסטרטגית של מקום זה הן ליפנים והן לארצות הברית כמו כן יוצגו הנימוקים של היפנים לבחירת נמל זה כיעד לפתיחה במלחמה. בנוסף לכך תוצגנה ההשלכות של ההתקפה על זירת המלחמה העולמית ועל החלטת ארצות הברית להצטרף למלחמה. לסיכום פרק זה יוצג מקרה פרל הארבור כמודל להפתעה אסטרטגית. בפרק החמישי תבחן השפעתם של ערכים, אמונות, דעות, תפיסות עולם על תהליך קבלת ההחלטות של המנהיגים אשר לקחו חלק באירועים הללו. לסיכום העבודה יוצגו לקחי פרל הארבור.

העבודה מתבססת על ספרות העוסקת בתפיסות וגישות תיאורטיות המנסות להסביר את מושג המלחמה והפריצות לפריצתה, וכן את חשיבותה בחיים החברתיים של מדינות ועמים,
על ספרות העוסקת בשינויים ובתמורות שהתחוללו ביפן ובמזרח אסיה וזירת האוקיינוס השקט ובספרות הדנה בהתרחשויות בזירה זו בתקופת מלחמת העולם השניה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גורמים וסיבות למלחמה
2.1 מלחמה מהי
2.2 המלחמה הקלאסית
2.3 המלחמה המודרנית
2.4 גורמים וסיבות למלחמה
3. הגורמים והסיבות שהניעו את יפן לפתוח במלחמה נגד ארצות הברית
3.1 התחדשות והתמערבות 1894-1853
3.2 מלחמות ואימפריאליזם 1941-1894
3.3 זירת האוקיינוס השקט בתקופת מלחמת העולם השנייה
3.4 הגורמים והסיבות שהניעו את יפן לפתוח במלחמה נגד ארה"ב
4. פרל הרבור
4.1 ההתקפה על פרל הרבור
4.2 הנימוקים של היפנים לבחירת פרל הרבור כיעד לפתיחת המלחמה נגד ארצות הברית
4.3 השלכות ההתקפה על פרל הרבור על זירת המלחמה העולמית ועל החלטת ארצות הברית להצטרף למלחמה
4.4 פרל הרבור - מודל להפתעה אסטרטגית
5. ערכים, אמונות, דעות, תפיסות עולם ומרכיבים אישיותיים והשפעתם על תהליך קבלת ההחלטות שהובילו למלחמה בין יפן לארצות הברית
6. לקחי פרל הרבור
7. מסקנות
8. סיכום
9. סימוכין
10. ביבליוגרפיה

הערות מערכת:
א. העבודה נכתבה כעבודת גמר בהיסטוריה (תיכון).
ב. הנספחים אינם כלולים בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

בהיסטוריה הקדומה היו אפיוני המלחמה שונים מאלו של המלחמות במאה ה-19 ובמאה ה-20. המלחמה הקלאסית התאפיינה על ידי הבחנה חדה וברורה בינה לבין השלום. היו כללי פתיחה וסיום לכל מלחמה ומלחמה, המלחמות נפתחו בהכרזה ברורה וגלויה, היו קיימים כללי טקס נוקשים שנשמרו בקפדנות. יציאה למלחמה הייתה עניין של נוהל שכדי לבצע אותו היה צורך לקיים סידרה של צעדים, שכל אחד מהם נקבע ומוגדר על ידי משפט בין לאומי מקובל. מי שניהל את המלחמה בין המדינות היו המלכים. היעדים היו ברורים ומוגבלים, המלחמה לא נועדה להשמיד את האויב אלא להשיג יתרונות גיאוגרפיים, צבאיים, או כלכליים(14).

תגים:

פרל הארבור · מדיניות חוץ · מלחמה ואסטרטגיה · הפתעה אסטרטגית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המתקפה על פרל הארבור", סמינריון אודות "המתקפה על פרל הארבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.