היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים לתקיפת יפן בפרל הארבור

עבודה מס' 069962

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשלושה גורמים לתקיפה: גורם אידיאולוגי, כלכלי וטקטי.

2,990 מילים ,9 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ב-7 ביולי ב-1941, בשעות המוקדמות של הבוקר, יפן תקפה את ארצות הברית בפרל הארבור. ההתקפה הראשונה כללה 183 מפציצים ומטוסי קרב מסיפוניהן של נושאות מטוסים. בפרל הארבור, החיילים ישנו, המטוסים חנו על הקרקע ורוב האניות עגנו בנמל. למרות שהרדאר האמריקאי גילה מטוסים מתקרבים, לא האמינו כי אלו מטוסים יפנים. ההפתעה הייתה מוחלטת ותוך פחות משעתיים נגדעה הזרוע הימית של ארצות הברית באוקיינוס השקט. זאת הייתה ההתקפה הנועזת ביותר בהיסטוריה המודרנית והתבוסה הגדולה ביותר שארצות הברית נחלה. יפן אמנם ניצחה את המערכה, אך הפסידה בסופו של דבר במלחמה.

נשאלת השאלה מה היו הגורמים שהביאו את יפן לתקוף מעצמה גדולה כמו ארצות הברית. היה ברור כי לארצות הברית יש עליונות מבחינת עוצמה צבאית וכלכלית ותקיפת יפן הייתה הימור גדול. אם כן, מדוע לקחה יפן את ההימור המסוכן הזה?
בעבודתי אציג שלושה גורמים שונים העונים לשאלה: גורם אידיאולוגי, גורם כלכלי וגורם אסטרטגי. הגורם האידיאולוגי מציג את השקפת עולמם של הקבוצות הרדיקליות כסיבה להחלטה, הגורם הכלכלי את הטלת החרם הכלכלי ואמברגו הנפט והגורם האסטרטגי מציג את מרווח הזמן שנוצר המאפשר תקיפה מסוג זה.
אפתח בעבודתי בהצגת הרקע ההיסטורי לתקיפה בפרל הארבור. לאחר מכן אציג שלושה פרקים הדנים בגורמים לתקיפה ולסיום אציג את מסקנותיי. יש לציין כי עבודה זו רלוונטית לבחינת המניעים של כל מדינה במערכת לקרוא תיגר על מעצמה כגון ארצות הברית.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
פרק א'- הגורם הכלכלי
פרק ב'- הגורם האידיאולוגי
פרק ג'- גורם הטקטי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למעשה, השורשים לקבוצות אלה הופיעו כבר באמצע המאה ה-19 כאשר יפן נאלצה לפתוח בכפייה את שעריה לארצות הברית(21). בשנות ה-20 ניתן לראות בבירור שתי מחנות בתוך יפן; המחנה הפרו מערבי, שהאמין שעתידה של יפן הוא באימוץ יסודות מערביים, והמחנה הרדיקלי, שחתר לעצמאות ללא המערב וחזרה למסורות היפניות. מבחינת מדיניות החוץ, הקבוצות הרדיקליות רצו לשנות את הסדר הקיים, לנתק את יפן מהשפעת המערב ולתפוס מקום גדול יותר בזירה הבינלאומית(22).

תגים:

הארבור · 1941 · קבלת החלטות · יפן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים לתקיפת יפן בפרל הארבור", סמינריון אודות "הגורמים לתקיפת יפן בפרל הארבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.