היישום אינו מחובר לאינטרנט

כניעת יפן במלה"ע השניה

עבודה מס' 050398

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יפן היתה נכנעת גם ללא הטלת פצצות האטום עליה, ומה היו השיקולים האמריקאיים בהטלת הפצצות האטומיות על יפן.

8,899 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

על כל חוקר, המנסה להתחקות אחר מעשה מסוים בעבר והסיבות שהובילו אליו, מוטל תפקיד קשה וכמעט בלתי אפשרי והוא כניסה להרהורי ליבו של מנהיג כלשהו וניסיון לנחש מהן הסיבות האמיתיות שהובילו אותו לפעול כפי שפעל. ובנוסף איך היה פועל אותו מנהיג בנתונים אחרים.

בעבודה זו ארצה לבדוק את תהליך הכניעה של יפן. האם ניתן היה למנוע את הטלת פצצות האטום על ערי יפן והאם היתה יפן נכנעת, ובכך מסתיימת מלחמת העולם השניה, גם ללא הטלת הפצצות אשר הסבו נזק עצום שתוצאותיו ניכרות עד עצם היום הזה.

תשובה ברורה וודאית לשאלה זו קשה יהיה למצוא אך מתוך כל הנסיבות, הועידות, הדיונים וההחלטות שהתקבלו באותה תקופה ניתן אולי להעריך ברמת סבירות גבוה האם ניתן היה להימנע מהחורבן.
תשובה נוספת עליה ארצה לענות בעבודה היא האם בעלות הברית ובראשם טרומן, נשיא ארצות הברית, אכן רצה בסיום המלחמה תוך ניסיון למנוע מה שפחות אבדות או שהנחו אותו שיקולים נוספים וזרים מעבר לרצון הזה?

האשמה מעין זו היא האשמה חמורה מעין כמוה. אשמה שיכולה להוביל להאשמת הנשיא טרומן ואנשי ממשלתו בעצם בפשע נגד האנושות ובפעולה שהיא גם בניגוד גמור לעקרונות מגילת האומות המאוחדות הקוראת לפתרון סכסוכים בדרכי שלום.?

לאחר המלחמה אולי קשה היה לראות בארצות הברית כאחת שמחרחרת מלחמה, זאת מאחר וכל העולם חייב לה את עצירת גרמניה, והבאת המהפך המיוחל במלחמה אולם כיום במבט לאחור נראה כי יכולים היו להיות לארצות הברית שיקולים זרים בזריקת פצצות האטום.

אני אבחן האם היה מצב בו יכולים היו להישקל שיקולים זרים, כגון נקמה על הפצצת פרל הארבור ע"י היפנים, מאבקי הגמוניה בפסיפיק עם ברית המועצות ושיקולים הקשורים לניסוי הפצצות החדשות שהומצאו בארצות הברית באותה תקופה.

תוכן עניינים:
מבוא
יפן במלחמת העולם הראשונה
מלחמת העולם השניה
ההתקפה היפנית והמלחמה באוקינוס השקט
הצהרת פוסטדאם
יוזמות השלום
הפצצת ערי יפן
9 באוגוסט 1945
תהליך הכניעה
סיכום

נספחים
הצהרת פוסטדאם
ועידת יאלטה

מקורות:

בן עמי שילוני, יפן המודרנית (ישראל, 1997)
ג.טולאנד, השמש העולה (ארה"ב, 1970) -בהוצאת משרד הביטחון
ויליאם מנצ'סטר, קיסר אמריקאי (ארה"ב, 1978) - בהוצאת משרד הביטחון
J.F.C Butow, Japan's Decision To Surrender) Stanford, 1954)
H. Feis, The Atomic Bomb and the End of the War in the Pacific (Princeton, 1961)
L. Mosley, Hirohito, Emperor of Japan (U.S.A, 1966)
D.Long, Hiroshima: Was it Absolutely Necessary? (http://www.spectacle.org/969/long.html) (1996)
Fan Yen Teng, Truman his A-Bombs (http://www.urup.dk/x-files/sup-hiro.htm-)

תגים:

מלחמת · הרבור · גרעין · העולם · פרל · גרעיני · מזרח · אסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כניעת יפן במלה"ע השניה", סמינריון אודות "כניעת יפן במלה"ע השניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.