היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיכרון תיווך והקשר ללמידה

עבודה מס' 068426

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו עוסקת בשאלה כיצד למידה מתווכת מסייעת לתהליכי הטמעה וזכירה של החומר הנלמד בקרב ילדים בעלי לקויות למידה.

4,793 מילים ,11 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בשאלה כיצד למידה מתווכת מסייעת לתהליכי הטמעה וזכירה של החומר הנלמד בקרב ילדים בעלי לקויות למידה. בשל כך, נדון בעבודה זו בסוגיות הקשורות בלמידה, בזיכרון, בהוראה מתווכת ובתיווך לזכירה. הפרק הראשון בעבודה נוגע לתהליכי למידה - פרק זה יעסוק בלמידה, בתהליכים המתרחשים בעת למידה ובמה נחוץ ללמידה. כמו כן, יובאו תיאוריות הנוגעות ללמידה ולתהליכי למידה מתחומי מחקר שונים אשר דנו בנושא זה.

הפרק השני הוא פרק המוקדש לתפקודים נוירו-התפתחותיים - בפרק זה נדון בנושא התפקודיים נוירו התפתחותיים שלהם חלק חשוב בתהליך הלמידה. בהקשר זה נדון מעט בשאלה כיצד התהליכים האלה חשובים לתהליך של למידה וזכירה וכיצד הם מסייעים להם. בתת פרק לפרק זה נעסוק בליקויי הלמידה ובהשפעה שיש לכל מיני תפקודים על אוכלוסיה זו.

הפרק השלישי יעסוק בזכירה וזיכרון - לזיכרון תפקיד חשוב בכל הקשור ללמידה של החומר והטמעתו בפרט וללמידה של גירויים מהסביבה בה אנו חיים בכלל. לכן פרק זה יוקדש כולו למרכיבי הזיכרון, לסוגיו ולתפקודו. בפרק שלאחר מכן נדון בנושא התיווך וההוראה מתווכת - עניינו של פרק זה הוא התפתחותה של הלמידה המתווכת. על כן, במרכז פרק זה יעמדו לדיון משנותיהם של לב ויגוצקי וראובן פויירשטיין אשר פיתחו כל אחד בנפרד תיאוריה אודות ההוראה המתווכת.

הפרק האחרון הוא פרק תיווך לזכירה - בפרק זה נעסוק בקצרה בהבנת צרכיהם של ילדים הלוקים בעיות זיכרון ובכלל זה, מה ראוי לבחון כדי לבצע תיווך נכון. כמו כן, נעסוק בשאלה כיצד ניתן לסייע לילדים לזכור חומר נלמד ולהטמיעו ואלו כלים יש להקנות להם כדי שיהיו מסוגלים לעשות זאת.

בפרק הסיכום נשלב בין כל התיאוריות והמושגים החשובים שהוצגו קודם לכן ונדון בנושא העבודה ובשאלה שהועלתה בראש מאמר זה. זאת כדי לקבל תמונה מקיפה יותר על אודות הקשר שבין למידה מתווכת לבין תהליכים של הטמעה וזכירה של חומר נלמד בקרב ילדים בעלי לקויות למידה בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי. נרחיב בנושאים כמו כיצד ניתן לבצע תיווך יעיל ללמידה באוכלוסיה זו והאם וכיצד ניתן לקדם ילדים שיש להם לקויות למידה כדי שילמדו באופן טוב יותר, יטמיעו ויזכרו את שהם לומדים בצור הטובה ביותר.

תוכן עניינים:
מבוא
1. למידה ותהליכי למידה
2. תפקודים נוירו התפתחותיים ולקות למידה
2.1 ליקויי למידה
3. זכירה וזיכרון
4. תיווך והוראה מתווכת
5. תיווך לזכירה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשית נאמר כי בחיי היום יום נקשרת הלמידה למסגרת מכוונת כגון בית- ספר ואוניברסיטה, וכן לצורך מטרה מוגדרת כמו למידת שפת מחשב, חשבון וכיוצא בזה (נדלר, 1990). נציין כי אין תשובה חד משמעית לשאלה מהי למידה. עם זאת, ניתן לומר כי הלמידה היא תהליך פעיל המארגן מחדש חומר נלמד ויוצר התנהגות חדשה (רצון, 1993). נוסף לכך, ישנה הסכמה על כך שתהליך הלמידה הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בחינוך. לעיתים, כשאנו מנסים לתאר או להסביר מהי למידה אנו משתמשים במילה שינוי. שינוי היא אכן מילת המפתח אף על פי שהידע על אודות השינויים המתרחשים במוחו של הלומד מצומצם למדי (אמיר, ברנהולף ופלד, 2001).

תגים:

למידה מתווכת · לקויי למידה · זיכרון · זכירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיכרון תיווך והקשר ללמידה", סמינריון אודות "זיכרון תיווך והקשר ללמידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.