היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול באומנות

עבודה מס' 068389

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור מקרה של טיפול בנער.

3,438 מילים ,20 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

אחת הבעיות הקשות ביותר בטיפול נפשי, היא העובדה שטיפול זה מתבסס בעיקר על תקשורת מילולית (אליצור, 1986). לעיתים אנו נפגשים במטופלים אשר מתקשים להביע את עצמם באופן מילולי. קושי זה יכול לנבוע ממחסומים קוגניטיביים, רגשיים, ביצועיים והתפתחותיים. בטיפול, קיימת שתיקה הנובעת מתוך בחירה חופשית של המטופל ואינה קשורה לאיום כלשהו, אך קיימת גם שתיקה אחרת שלא מתוך בחירה חופשית אלא שתיקה המוגדרת כ"צעקה הדוממת" - שתיקה המבטאת זעקה לעזרה (סיאנו, 1998). שימוש באמצעים יצירתיים בלתי מילוליים בטיפול יכול לסייע בעקיפת המחסומים וההגנות של המטופל, ויכול לאפשר חיזוק של הדימוי העצמי והביטחון העצמי שלו (שגיא, 1996). הארגון הבריטי לטיפול, מגדיר את העבודה הטיפולית באמצעות אמנות כטיפול המתמקד בדימוי (בתוצר) ובתהליך הקיים ביחסי הגומלין בין היוצר (המטופל), היצירה והמטפל. הטיפול באמצעות האמנות, בדומה לטיפולים אחרים, מערב העלאה של רגשות לא מודעים לרמת התודעה והתעמקות בהם, אולם את התהליך מאיר העושר של הסמל והמטאפורה האמנותית (British Association of art Therapists, 1989).
בעבודה זו יוצג תיאור מקרה של טיפול בנער שהופנה לטיפול עקב ביצוע עבירות של התפרצות לעסק ולרכב. במהלך הטיפול נעשה שימוש בציור שבא להתמודד עם הקושי בעבודה עם נער סגור ופסיבי אשר התקשה למלל בצורה וורבלית את רגשותיו. השימוש באמנות הביא להתקדמות משמעותית בתהליך הטיפולי והוא מובא בתיאור המקרה.

תוכן עניינים:
מבוא
טיפול באמצעים אמנותיים- סקירה תיאורטית
טיפול באמנות באמצעות יצירה
תאור מקרה העושה שימוש באמצעים אומנותיים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האמנות היא כלי טיפולי וחינוכי חשוב, המאפשר את העמקת המודעות וההתמודדות עם מצבים נפשיים שונים. השפה הסימבולית של הדימויים באמנות מעודדת ביטוי עצמי ספונטני, המעשיר את המרחב הפנימי ומאפשר תקשורת יצירתית ומשמעותית (דוידסקו, 1996). ציור, רישום ואמצעים אמנותיים נוספים משמשים עבור המטופלים אמצעי נוסף לביטוי עצמי (דובובסקי, 1990).
אמצעי ביטוי נוסף יכול להיות באמצעות פסיכודרמה, טכניקת טיפול והערכה שנעשה בה שימוש משנות הארבעים. במשחק של תפקיד ואימפרוביציות על ידי המטופל, אנו ראשית מתייחסים לחשיבות המשחק כמתווך בין המודע לבין הבלתי מודע. באמצעות המשחק, אנו לומדים מיומנויות של שליטה והבנה של העולם סביבנו. מורנו (Forrester, 2000 מתוך Moreno, 1946 ) טען כי לבני האדם יש רפרטואר של תפקידים שהם משחקים, וכי לאנשים בעלי בריאות נפשית יש תפקידים רבים ובעלי גמישות.

תגים:

עבודה סוציאלית · טיפול · אומנות · טיפול באומנות · פסיכולוגיה · טיפול באמנות · ציור · בני נוער · עבריינות נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול באומנות", סמינריון אודות "טיפול באומנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.