היישום אינו מחובר לאינטרנט

התקשרות והזנחה בקרב בני נוער

עבודה מס' 068358

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום התנסות טיפולית שנערכה בפנימייה טיפולית פוסט-אשפוזית בצפון הארץ.

3,934 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו מהווה עבודת סיכום להתנסות מעשית שנערכה בפנימייה טיפולית פוסט-אשפוזית.
הילדים בפנימייה הם ילדים בעלי רקע משפחתי רב-בעייתי ומאופיינים בבעיות התנהגותיות ולימודיות, בעיות נפשיות מורכבות, בעיות אורגניות ורגשיות, אינטליגנציה תקינה עד גבולית, התנהגות דיכאונית ואובדנית והתפרצויות זעם בלתי נשלטות. חלק גדול מהילדים הגיעו לפנימייה לאחר אשפוז פסיכיאטרי או כחלופה לאשפוז.
המתבגרים בפנימייה הגיעו עם רקע של סביבה דלה ומזניחה. חלקם חוו ניצול או התעללויות ונחשפו לסביבה עבריינית ואנטי-סוציאלית. לחלק גדול מהחניכים מערכת ערכים לקויה וקושי רב בקבלת סמכות והצבת גבולות.

ההתנסות בפנימייה התבצעה בצורה של "חונכות אישית", בה לכל סטודנט היו שלושה חניכים, כאשר לכל חניך הוקדשה שעה. ההתנסות ארכה שמונה חודשים ונערכה ללא הפסקות, בעקבות חשיבות הרצף עבור המקושרים.
בעבודה זו אבחן את החונכות שנערכה עם נער בן 15 מיחידת המתבגרים של הפנימייה.
בפרק הראשון אציג רקע תיאורטי קצר המתייחס לקשיים המאפיינים את המקושר. הפרק השני יכלול תיאור של המקושר, רקע התפתחותי שלו ושל משפחתו ומצבו בתחומים שונים בחיים. בנוסף, יכלול פרק זה דיון אינטגרטיבי עם הרקע התיאורטי שהוצג בפרק הראשון. הפרק השלישי יכלול את החונכות עצמה ויתאר את הקשר כפי שהתפתח במהלך השנה. הפרק הרביעי והאחרון מהווה סיכום אישי שלי להתנסות וכולל תחושות, מחשבות והמלצות לעתיד.
יש לציין כי כל המידע בעבודה זו "התקבל" במהלך החונכות מצוות הפנימייה, ילדים אחרים בפנימייה והמקושר עצמו. המידע הינו חלקי וחסרים נתונים רבים על-מנת להגיע לתמונת מצב שלמה אשר תאפשר ניתוח מעמיק יותר של מאפייני המקושר. במסגרת מגבלות אלו, בוצעו הניתוח והדיון האינטגרטיבי על בסיס המידע הקיים.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. רקע תיאורטי
ב.1. תיאורית ההתקשרות
ב.2. הזנחה
ג. תיאור המקושר
ד. הקשר עם המקושר
ה. סיכום
ו. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Bowlby בתוך (Berlin, Ziv, Amaya-Jackson & Greenberg, 2005) ראה במושג "התקשרות" (Attachment) שילוב של מערכת התנהגותית וקשר רגשי. מתוך תצפיותיו ומחקריו צמחה תיאורית ההתקשרות (Attachment Theory), אשר עוסקת בניסיון להסביר את היווצרותם של קשרים בינאישיים משמעותיים.Bowlby הניח כי בנפשו של התינוק קיים צורך ליצור קשר עם הדמות המטפלת בו (בדרך כלל האם, למרות שלא בהכרח) לצורך הגנה. הוא מציין כי לדחף של התינוק ליצור קשר ולחפש קירבה יש ערך הישרדותי רב מאוד, מכיוון שבעזרת דחף זה שומר התינוק על קירבה בינו לבין האם, אשר מספקת לו חום והגנה. התנהגות ההתקשרות כוללת ביטויים התנהגותיים ספציפיים כגון בכי, חיוך, היאחזות באם וכדומה. Bowlby מוסיף שהצורך בקירבה לאם הוא צורך ראשוני ולא צורך משני כחלק מסיפוק צרכים פיזיים.

תגים:

הזנחה · בני נוער · פנימיות · הזנחת ילדים · אשפוז פנימייה · חונכות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התקשרות והזנחה בקרב בני נוער", סמינריון אודות "התקשרות והזנחה בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.