היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנאים להגשת תובענה ייצוגית

עבודה מס' 068333

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית, תוך התייחסות לחמישה מקורות.

1,689 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העבודה דנה בנושא "תנאים להגשת תובענה ייצוגית". הליך בירורה של תובענה הייצוגית הו ודו שלבי: בשלב ראשון בית משפט דן בשאלה האם יש להתיר הגשת התביעה כתובענה ייצוגית, וזאת כדי למנוע שימוש לרעה במכשיר התובענה הייצוגית. לכן קובע החוק מנגנוני הגנה מיוחדים ובראשם קביעת תנאים מקדימים להגשת תובענה.בשלב שני, אם אושרה התביעה כתובענה ייצוגית, דן בית משפט בתביעה עצמה.הצורך בקיומו של שלב מקדים, שבו דן בית משפט בשאלה אם יש לאשר את תביעה כתובענה ייצוגית, נובע מייחודה של תובענה ייצוגית.

תוכן העניינים:
מהי תובענה ייצוגית
התובע המייצג
המושג ניירות ערך
מי מוסמך להגיש תובענה ייצוגית
עילות תביעה
אישור תובענה ייצוגית בידי בית המשפט
שאלות מהותיות של עובדה או משפט יוכרעו לטובת הקבוצה
יעילות והגינות
גודלה של הקבוצה
דרך הולמת
דרישת תום הלב
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

סעיף 2 לחוק התובענות הייצוגיות מגדיר מי הוא התובע: "תובע המייצג- מי שאושר על ידי בית המשפט, לפי הוראות חוק זה, כתובע מייצג בתובענה הייצוגית". הגדרה זו מגשימה את תכליתו של החוק, וכוללת את הרכבים ההכרחיים לקיומה של התובענה ייצוגית: קיומה של קבוצת בני אדם, אשר משותפות להם כקבוצה שאלות מהותיות של עובדה או משפט,בשם הקבוצה מנוהלת תובענה על ידי תובע המייצג, והקבוצה לא ייפנה מראש את כוחו של התובע המייצג לייצגם.

תגים:

דיני תאגידים · תובענה ייצוגית · תביעה ייצוגית · תנאים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנאים להגשת תובענה ייצוגית", סמינריון אודות "תנאים להגשת תובענה ייצוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.