היישום אינו מחובר לאינטרנט

תובענות ייצוגיות

עבודה מס' 069918

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשאלה האם תובענה ייצוגית הינה כלי אפקטיבי לאכיפת זכויות צרכניות, תוך בחינת היתרונות והחסרונות העולים משימוש בכלי זה.

12,364 מילים ,32 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

שאלת המחקר העובדת בפנינו הינה, האם אכן תובענה ייצוגית הינה כלי אפקטיבי לאכיפת זכויות צרכניות, תוך בחינת היתרונות והחסרונות העולים משימוש בכלי זה.
על מנת להכריע בשאלה זו, התחלתי לבדק את הרקע ההיסטורי העוסק בחקיקת תובענות ייצוגיות, תוך מעבר לחקיקה עכשווית, משנת 2006, שניסתה לקדם את כלי זה, אך נראה שלא בצורה מקיפה למדי.
לאחר מכן אציג את עקרונות התובענה הייצוגית, ואבדק את היתרונות והחסרונות של כלי זה אשר יובילו למסקנה, לכאורה, עד כמה כלי זה אפקטיבי.
כמו-כן, אבחן כיצד ניתן לעשות שימוש בכלי התובענה הייצוגית, מקום בו נרצה להגן על הצרכן, ואיזה שימוש יכול הצרכן לעשות בתובענה הייצוגית, לרבות בחינת חלופות אחרות לצורכי הגנה על הצרכן, שאינן תובענות ייצוגית. גם בתוך בחינה פרטנית זאת, אבדק את היתרונות והחסרונות של שימוש בכלי זה על הגנת הצרכן, ובהתאם לחוק הגנת הצרכן.
לאחר מכן, תעשה השוואה בין כלי התובענה הייצוגית תרכנית במדינת ישראל ולבין זו בארצות הברית, השוואה בין המשפט האמריקאי למשפט הישראלי.
לסיום העבודה, אסקר את מגוון הביקורות המוטלות על כלי התובענה הייצוגית, אשר עלולות ליצור, לכאורה, את התחושה שאין צורך בכלי התובענה הייצוגית, דבר שכפי שפורט לעיל, יסתר על ידי הצגת היתרונות שבכלי זה.

תוכן העניינים:
א. מבוא והצגת שאלת המחקר.
ב. מכשיר התובענה הייצוגית.
ב1. רקע היסטורי.
ב2. החקיקה החדשה.
ב3. עקרונות התובענה הייצוגית.
ב4. סיכוניה וחסרונותיה של התובענה ייצוגית.
ב5. יסודות התובענה הייצוגית.
ב6. מהי רמת השכנוע הדרושה לאישור תובענה ייצוגית.
ב7. תובענה ייצוגית כנגד המדינה-האפשר? ב8. סיומה של התובענה הייצוגית.
ג. הגנת הצרכן.
ג1. תת אכיפה של דיני הגנת הצרכן.
ג2. תובענה ייצוגית על פי חוק הגנת הצרכן.
ג3. הגבלת התביעה הייצוגית הצרכנית לעילה לפי חוק הגנת הצרכן.
ג4. מבחן הפסיקה.
ג5. הסעד בתובענה הייצוגית, במסגרת חוק הגנת הצרכן.
ג6. עילות להגנת הצרכן שמחוץ לחוק הגנת הצרכן.
ד. תובענות ייצוגיות צרכניות בארה"ב- השוואה בין המשפט האמריקאי לישראלי.
ה. הביקורת על תובענות ייצוגיות צרכניות.
ו. סיכום.
ז. רשימת ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

מוסד התובענה הייצוגית ממקד את הכוח הצרכני למסגרת של התדיינות משותפת אחת. הוא שולל את הצורך בנקיטת פעולה כלשהי על ידי הצרכן האינדיווידואלי, שכן ברירת המחדל מתהכפת: במקרה של שתיקה רואים בצרכן כאילו הסכים להצטרף לתביעה. על מנת שהוא לא ייחשב כך, עליו להודיע כי הוא אינו מעוניין להצטרף(11).

תגים:

הגנת הצרכן · תביעה ייצוגית · קלאב אין · צרכנות · משפט משווה · דיני צרכנות · אזרחי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תובענות ייצוגיות", סמינריון אודות "תובענות ייצוגיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.