היישום אינו מחובר לאינטרנט

היכרויות באינטרנט

עבודה מס' 068310

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של טקסטים מתוך פורומים העוסקים בהיכרויות.

7,840 מילים ,15 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

תחום ההיכרויות דרך האינטרנט אינו זר לאוכלוסיית הגולשים. בשנים האחרונות יש צמיחה אדירה של מספר הנרשמים לאתרי היכרויות וחדרי צ'אטים על מנת להכיר, להתנסות, לשתף בסודות אינטימיים ועוד.
מחקרים רבים עוסקים בתחום ההיכרויות וההתקשרות הזוגית.
במחקרי אבקש לבדוק את הגישות כלפי התקשרויות מסוגים שונים ברשת האינטרנט, מהן הדעות הרווחות בנוגע להיכרויות באינטרנט ומה חושבים אותם אלה המבקשים להיעזר בשירותים אלה, על מגוון האפשרויות העומדות לפניהם.
ההשערה הבסיסית שלי היא שחלק די נכבד מהאוכלוסיות שמוגדרות כ"פנויים/פנויות" לוקחת חלק פעיל בכל מה שקשור להיכרויות ברשת, ותהיינה הדרכים אשר תהיינה. אני טוענת שחלק מהגורמים לכך הוא השינוי שנעשה בחברה שלנו בכלל, ובתחום האישי-זוגי בפרט. והאחרון משפיע אף על השוני בדרך אל מערכת יחסים.
לפיכך, הצגתי פרק סקירה ספרותית, הנשען על הספרות שקראתי. נוגע בחלק הראשון בזוגיות ודרכי היכרות ובשינוי החל בו במהלך השנים. בחלק השני התייחסתי לספרות המתייחסת ספציפית להיכרויות ברשת.
במטרה לבחון את טענותיי, הצגתי פרק יישומי אשר נלקח משיחות אשר נוהלו ע"י חברי פורומים שונים בנושא היכרויות ברשת. בעזרת נתונים אלה, ניתחתי ומיפיתי עמדות על מנת שאוכל לראות את התמונה בבירור.
מצאתי כי העמדות חלוקות לשני "קטבים". הצד הראשון אותו הצגתי נוגע באלה אשר תומכים נלהבים מעניין השימוש ברשת בתחום ההיכרויות. ב"קוטב" זה ישנה חלוקה פנימית ומעמיקה יותר של הדרך בה מעדיפים אותם תומכים: בין אם באתרי היכרויות רשמיים או בין אם בדרכים אחרות כגון פורומים, בלוגים וכדומה. בתוך כך, מובאות סיבות בעד ונגד אותם הקשרים דיגיטליים העוזרים למצוא זוגיות. הצד השני אותו הצגתי הם ה"מתרעמים" על אותו אינטרנט שהרס כל חלקה טובה של התנהלות טבעית כפי שהיתה קודם, ובנושא הנדון,לדעתם תחום ההיכרויות נפגע ללא היכר.
הספרות אותה קראתי, מחזקת את העובדה שתחום ההיכרויות ברשת הפך כה פופולרי בקרב האוכלוסיות הדורשות אותו. הפנויים/פנויות נאחזים בשיטות הדיגיטליות למען השגת המטרה, הלא היא מערכת יחסים זוגית, רומנטית.

שאלת מחקר: בעבודה זו בכוונתי לבחון כיצד מעריכים אנשים את ההקשרים הדיגיטליים השונים המשמשים להכרויות? אנסה לבחון מה אנשים חושבים על כלל האפשרויות הקיימות על מנת להכיר בן/בת זוג.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
פרק א': הכרויות וזוגיות בימינו
השפעה תרבותית
השפעה פסיכולוגית
פרק ב': הכרויות באינטרנט
שאלת מחקר
שיטת המחקר
ממצאים
סיכום
דיון
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

אווה אילוז (2007) דנה בפן התרבותי וטוענת שהשינויים בחברה גרמו לשינויים בתפיסת בני האדם כיצד צריכה להיות או להתנהל מערכת יחסים בין בני זוג, וכמובן מה שקדם לה, אופן ודרך ההיכרות עם בן/בת זוג.
האהבה הרומנטית השתנתה עם התפתחות הקפיטליזם אשר יצר עולם א-רגשי הנשלט בידי רציונליות בירוקרטית, ההתנהגות הכלכלית מצויה בקונפליקטים עם אינטימיות ומערכות יחסים אותנטיות, דבר שמשפיע על אהבת אמת העומדת בניגוד לתחשיבים ואינטרסים אישי. יחסים כלכליים הפכו רגשיים, בעוד מערכות יחסים קרובות ואינטימיות הפכו יותר ויותר מוגדרות על ידי מודלים כלכליים ופוליטיים של הבורגנות, הבורסה וההון העצמי (אילוז, 2007).

תגים:

זוגיות · עולם וירטואלי · פנויים פנויות · קופידון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היכרויות באינטרנט", סמינריון אודות "היכרויות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.