היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח המחזה וההצגה "מקווה"

עבודה מס' 068196

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התבוננות ביקורתית וניתוח המחזה וההצגה "מקווה" מאת הדר גלרון ובבימוי מיכה לוינסון.

7,143 מילים ,13 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מקווה הינו המחזה הדרמטי הראשון פרי עתה של המחזאית הדר גלרון (לשעבר- נורית הדר פויירשטיין). את מקווה חשפה גלרון לראשונה בקריאה פומבית ב"פותחים מסך- 2003", תחרות מחזאים צעירים, שם זכה המחזה במלגת יצירה ומאז הופקד בידיו של הבמאי מיכה לבינסון. ההצגה עלתה לראשונה ב-11 באוגוסט 2004, בתיאטרון בית לסין, ועד היום רצה כבר מעל ל- 600 פעם.
המקווה של גלרון הוא מקום המפגש החודשי של נשים חרדיות, חילוניות ומסורתיות. במפגש הזה נוצרת בין הנשים מערכת יחסים מרתקת החושפת סודות ושקרים, עימותים בתוך החברה הדתית כגון: פלורליזם מול שמרנות, דעתנות נשית אל מול קיבעון ואפילו מדע מול דת. הנשים המייצגות את שני הקטבים המנוגדים בעימות הזה הן שושנה(מרים גבריאלי), הבלנית הוותיקה, המייצגת את הסטטוס-קוו של החברה הדתית , מול שירה(נעמה שפירא), הבלנית הצעירה, שהיא הדמות המרדנית, הדעתנית שאינה מקבלת את התכתיבים הגבריים כמובנים מאליהם.
על חלל הבמה מוצב חדר ההמתנה של המקווה.
בעבודתי זו אנסה לפרוש את החלום ואת החזון החברתי, הדתי והאמנותי שהניעו את היצירה לכדי מימוש בימתי תוך התמקדות בנושא המחזה- 'על נשים ועל מקום' ואעמוד על המרכיבים שעושים אותו למחזה ריאליסטי: אבחן כיצד תופס חדר ההמתנה של המקווה את מקום ה'סלון' או 'חדר המגורים' של המחזה הריאליסטי, מה עושה את הדמויות לריאליסטיות כל כך, איך תורמים שפת המחזה, התלבושות והתפאורה לאותנטיות ומדוע ההשפעה שיש למחזה על הצופים/הקוראים מעידה על סוג המחזה שהוא.

תוכן העניינים:
מבוא
1. קונטקסט, שדה ורפרטואר
1.1. קונטקסט
1.2 שדה
1.3 רפרטואר
2. התכוונות ואינטרטקסטואליות
2.1. התכוונות
2.2. אינטרטקסטואליות
3. דמיות, סוציו- נרטיב, סוציו-סמיוטיקה,סוציו-לינגוויסטיקה
3.1. דמויות
3.2.סוציו-נרטיב
3.3 סוציו-סמיוטיקה
3.4. סוציו-לינגוויסטיקה
4.התקבלות

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות גוברת התחושה שהפער בין הממסד הדתי לציבור הולך וגדל. הדבר בא לידי ביטוי בירידת קרנם של הרבנים בתור מנהיגי ציבור, בניתוק בין מערכת החינוך ובין הנוער, ואף בשחיקה מתמדת במעמדה של ההלכה בחלקים נרחבים בציבור.
דן אוריין בספרו תיאטרון בחברה טוען כי צופה בהצגת תיאטרון נמצא בו זמנית בעולם שעל הבמה ומחוצה לו. משום כך הוא עשוי לנקוט עמדה ביקורתית כלפי המוצג בזמן ההצגה וסמוך לה, ולקשר את חומריה עם המציאות החברתית והפוליטית.
נשאלת השאלה מה מיקומו של השסע המגדרי בחברה הישראלית? עד כמה נידונה הבעיה הקשורה למיקומן ומעמדן החברתי של נשים בישראל? כיצד משפיע העיסוק הרב בנושאים לאומיים, דתיים ועדתיים במסגרות שונות על העיסוק בבעיה חברתית זו?

תגים:

נשים · חרדי · דתי · חילוני · אלימות · הצגה · בית לסין · מקווה · התקבלות · רפרטואר · אינטרטקסטואליות · שדה · ז'אנר · שסע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח המחזה וההצגה "מקווה"", סמינריון אודות "ניתוח המחזה וההצגה "מקווה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.