היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיקור התקשורתי של עסקת החטופים רגב וגולדווסר

עבודה מס' 068177

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיקור התקשורתי של החיילים רגב וגולדווסר בחודש בו הוחזרו לישראל - בעיתון "ישראל היום".

4,471 מילים ,21 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

רבות נאמר ונכתב על תפקידה של התקשורת בחייו של הציבור בהיבטים הכלכליים חברתיים בידוריים וביטחוניים. תחילה יחסו לתקשורת חשיבות מכרעת והשפעתה החזקה על קהל הצופים הקוראים והמאזינים, בהמשך הסתייגו ממתן כוח כה רב לתקשורת ופותחו תיאוריות המגבילות את השפעתה וכוחה של התקשורת.
בעבודה זו אבצע ניתוח תוכן כמותי ואיכותני של ה"חינמון" "ישראל היום" במשך תקופת ציר זמן של חודש ימים, מתוכם אדגום את מרבית הכתבות הנוגעות לנושא החיילים החטופים בכלל וסיקורה של התקשורת את קרנית גולדווסר בפרט. העבודה תתבסס על אסכולת סדר היום ומסגור דרך הבניית המציאות ועד לגישות הניאו מרקסיסטיות.

הדילמה הקשה ביותר הינה הדילמה של שחרור חיילים ישראליים השבויים בשבי אויב אל מול שחרור אסירים עם "דם על הידיים" כיצד ניתן לגשת לדילמה מסוג זה? האם "ושבו בנים לגבולם" ו"בני ישראל ערבין זה לזה" מתגבר על החשש מפני העתיד לקרות בשחרור אסירים מלאי תחושת נקם ושנאה? מה תפקידה של התקשורת בסוגיה זו? וכיצד הסיקור ואופן העברת המסרים תורם לקבלת החלטות בנושא זה?
בעבודתי איני מבקשת לענות על הדילמה אלא לנסות להציג כיצד מסקרת התקשורת ואיזה תפקיד לקחה על עצמה התקשורת בהתמודדות עם הדילמות הרבות סביב עסקת השבויים.
החשיפה התקשורתית המוגברת של משפחות החטופים לתקשורת תרמה להזדהות והבעת עניין מוגברת בגורלם. האם מי שמיטיב להשכיל ולהשתמש בתקשורת למטרתו אכן משיג יותר?

הבדיקה נעשתה באמצעות סקירת 26 גיליונות של העיתון "ישראל היום" מתאריך 19.6.08 עד 24.7.08 בימי חול א-ה, הן על פי נקודות בחינה כמותיות והן על פי אסכולת סדר היום, אסכולת הבניית המציאות, מסגור ותיאוריות ניאו מרקסיסטיות. השאלה הנבדקת הינה: כיצד סיקרה התקשורת/ מהו תפקידה של התקשורת בסיקור נושא החטופים בטרם קבלת ההחלטה, אחריה, במהלך התממשות העסקה ותוצאותיה ואיזה יחס היא מעניקה כלפי משפחות החטופים בכלל וקרנית גולדווסר בפרט.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
שיטת המחקר
תיאור המקרה
ממצאים
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"כל התייחסות לסכסוך וכל סיקור תקשורתי שלו פירושם למעשה נקיטת עמדה כלשהי בקונפליקט עצמו" (כספי, 1995, עמ' 106). בסיקור התקשורתי מובאים הממשלה והמשפחות כצדדים המנוגדים אחד לשני, יש ביניהם מחלוקת המתוארת כמאבק: "בינתיים נמשך הקרב בין הממשלה למשפחות על הכרזתם של גולדווסר ורגב כחללים", "נעתור לבג"ץ נגד המהלך, השפילו וביזו אותנו", "חשבנו שחסן נסראללה הוא הבעיה, אבל התברר לנו שזו ממשלת ישראל", "ביומיים האחרונים מתחו בני משפחות החטופים ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה", צבי רגב: "הסיכויים שהקבינט יאשר את העיסקה כפי שדורש חיזבאללה הם אפסיים".

תגים:

ביטחון תקשורת · עסקת שבויים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיקור התקשורתי של עסקת החטופים רגב וגולדווסר", סמינריון אודות "הסיקור התקשורתי של עסקת החטופים רגב וגולדווסר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.