היישום אינו מחובר לאינטרנט

רכישתן ומיזוגן של שש חברות - הקמת נס טכנולוגיות

עבודה מס' 066716

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עסקת המיזוג שיצרה את חברת נס טכנולוגיות בין השנים 1997- 1999.

7,016 מילים ,29 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מיזוגים ורכישות משנים באופן מתמיד את פניו של עולם ה-IT. יש בהם לא מעט סיכונים, אבל גם הזדמנויות. מנהלים שיהיו מודעים למגמה ויערכו אליה מראש, יוכלו לצמצם משמעותית את הסיכון ונזק אפשרי ומצד שני יהיו מוכנים טוב יותר לבחון את ההזדמנויות הטמונות בכל שינוי.
מיזוגים ורכישות הם מגמה עסקית מרכזית, בשוק המחשוב בארץ ובעולם. בשנים האחרונות היינו עדים למספר רב של מיזוגים ורכישות. לכאורה, מדובר בעיקר בספקי מחשוב גדולים, שמתאחדים ומשנים את התמונה. בפועל, מדובר בפעילות בעלת השלכות רחבות יותר: על הלקוחות העסקיים של החברה הרוכשת או הנרכשת או שתי החברות שמתמזגות, חוסר וודאות, מול פתיחת הזדמנויות חדשות, צמצום מספר הספקים, צמצום מוצרים, היבטי אינטגרציה ושיקולי אבטחה שונים שנכנסים לתמונה.

במסגרת העבודה אנתח את עסקת המיזוג שיצרה את חברת נס טכנולוגיות בין השנים 1997- 1999.
הניתוח יכלול את השיקולים והתכנון לביצוע העסקה, מחיקת חלק מהחברות שנסחרו קודם לכן בבורסה בת"א מהמסחר בבורסה, הגדלת שווי השוק של החברה הממוזגת, הכנסת חברת השקעות בינלאומית לחברה, הכנת מבנה ההון של החברה ומשאביה להנפקה בוול סטריט.
מעבר לביצוע הרכישות ומיזוגן לחברת "נס טכנולוגיות" שכלל שש חברות בין השנים
1997-1999, נס נקטה בשיטת המיזוגים והרכישות כאסטרטגיה להפיכתה לחברה מובילה בשוק ה-IT, לשמירה ולהגדלת היתרון התחרותי של החברה הממוזגת.
הקו המנחה שאציג בעבודתי במימד הראשון הינו מה היו השיקולים בביצוע המיזוגים והרכישות שיצרו את נס טכנולוגיות, באיזה אופן הן בוצעו בפועל ובמימד המקביל אסקור את הספרות האקדמית לביצוע המהלך ואופן מימושו.

מתודולוגיית העבודה: בכתיבת עבודה זו השתמשתי בספרות אקדמית, בעיתונות (מקוונת ולא מקוונת) אשר סיקרו את תהליך רכישת החברות והמיזוג, מכיוון שנס טכנולוגיות בעת ביצוע הרכישות והמיזוג הייתה חברה פרטית, הנתונים לא פורסמו באופן רשמי מעולם, ועל-כן הצלבתי מידע שפורסם בעיתונות ואמצעי פרסום שונים על מנת לקבל תמונה מלאה.
במסגרת עבודת סמינר זה, אנסה לשלב בין הכלים האקדמיים בספרות לבין "העולם האמיתי" הלכה למעשה.
אציין כי בעבודה זו, בחרתי להתמקד בששת הרכישות שמוזגו לנס טכנולוגיות בין השנים
1997-1999. דירקטוריון חברת נס טכנולוגיות והנהלת החברה המשיכו באסטרטגיה זו גם אחרי שנת 2000, על מנת ליצור ולשמר יתרון תחרותי באמצעות רכישת חברות ומיזוגן לקבוצת נס. מפאת רצון להתמקד ברכישות ובמיזוג שיצר את חברת נס בחרתי בתקופה המצוינת לעיל.
אתחיל עם סקירה מהירה לגבי ההתפתחות מיזוגים ורכישות בעולם ה-IT בארץ ובעולם, לאחר מכן אסקור את הרקע למיזוג ולרכישות שיצר את נס טכנולוגיות תוך שימת דגש על הרכישות של ששת החברות.
בהמשך אסקור היבטים נוספים של ביצוע המיזוגים והרכישות, אופן ביצוע הרכישות (מזומן, מניות) והיתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, הסינרגיה שנוצרה בעקבות רכישת החברות ומיזוגן לחברת נס - היינו, שווי החברה הממוזגת גבוה מסך חלקיה, שיקולי מיסוי וקבלת הטבות ושינוי מבנה ההון של החברה להכנתה להנפקה עתידית בבורסות וול-סטריט.

תוכן עניינים:
רקע - מיזוגים ורכישות בעולם ה-IT בארץ ובעולם
מטרת העבודה
מתודולוגיית העבודה
מבוא - נס טכנולוגיות
נס טכנולוגיות - נתונים כספיים (במיליוני דולרים)
אופן ביצוע הרכישה וניתוח השיקולים העסקיים לביצוע המיזוג
המטרה - וול סטריט
סיכום סכמאטי של רכישת ששת חברות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה מסתמכת בעיקר על שני המקורות הבאים:
* בועז לוי "הנס שלא קרה למשפחת וולפסון",הארץ / וואלה!עסקים (17.6.2001) http://finance.walla.co.il/?w=/127/74636/@@/item/printzr
* אירית חביב-סגל, דיני חברות לאחר חוק החברות החדש

קטע מהעבודה:

הסדרת הנושא של רכישת חברות מעלה שאלות עקרוניות של מדיניות משפטית וכלכלית. לרכישות של חברות יש כמובן השפעות ישירות חשובות. כאשר חברה נרכשת, השימוש שנעשה בנכסיה או הדרך שבה הם מנוהלים שונים ממקרה למקרה; רכישות מסוימות עשויות להביא לניצול יעיל יותר של נכסי החברה הנרכשת; רכישות אחרות, לעומת זאת, עלולות להביא לניצול יעיל פחות. לרכישות של חברות יש גם השפעות לא ישירות שהן בעלות משמעות מרחיקת לכת. בחברות ציבוריות גדולות, האיום של השתלטות מבחוץ מספק תמריץ חשוב לדירקטורים ולמנהלים לדאוג לאינטרסים של בעלי המניות. הדירקטורים והמנהלים יחששו שהזנחה או הקרבה של האינטרסים של בעלי המניות תבאנה לירידת מחיר המניות מתחת למחיר המשקף את מלוא הפוטנציאל העסקי של החברה, ושירידה כזו תניע יזמים לנסות להשתלט על החברה ולהחליף את קברניטיה.

תגים:

נס טכנולגויות · Ness · Technologies · היי טק · מיזוג · רכישת חברות · טכם · קונתהל · קומפרו · אייפקס · רביב צולר · ירון פולק · וול סטריט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רכישתן ומיזוגן של שש חברות - הקמת נס טכנולוגיות", סמינריון אודות "רכישתן ומיזוגן של שש חברות - הקמת נס טכנולוגיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.