היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת האזרחים על החלטות בתחום הביטחון

עבודה מס' 069827

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין המקרים של רון ארד, טננבאום, רגב וגולדווסר ושליט.

10,827 מילים ,50 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מאז יום כיפור, ובמיוחד לאחר מלחמת לבנון הראשונה, סוציולוגים רואים שינויים חברתיים בישראל ושינויים גדולים בתפיסת הצבא ותפקידו בחיים ה"נורמליים". החברה הפכה ממגויסת לטובת הצבא והביטחון, לחברה המפנה משאבים וכוחות לשינויים כלכליים, חברתיים וכדומה.
את השינויים רואים במחאות של הציבור כלפי הצבא, פעולותיו ונהליו. בין אם באופן כללי, בנושא מדיניות וצורת ההתנהלות במקרי החטיפות לדוגמא, ואם זה באופן פרטי, בו בעיקר נראית התופעה אצל הורים שכולים הנלחמים בכדי להוציא אמיתות אל האור, גם אם הן יעלו לבעל דרגות בדרגותיו. בנוסף, העובדה שכבר לא מקבלים דוחות של הצבא לגבי אסונות, אסון הכבל או אסון המסוקים למשל, כמובנים מאליהם, ודורשים למצוא אשמים ולמצות את הדין כדי שלא יקרה שנית.
תופעה שנייה המושפעת מהתהליך היא החזרת הכאב הפרטי לחיק המשפחה והוצאתו מרשות הרבים, כלומר, הפיכת הכיתוב על הקבר הצבאי לאישי כדי שיבחינו בחייל ובייחודו והוא לא יהיה עוד אחד מחיילי צה"ל ללא ייחוד אפילו במצבה.
שינויים אלו הביאו לשינוי בלחץ דעת הקהל על מקבלי ההחלטות במקרים הדורשים פעולות מיוחדות כמו חטיפת החיילים והדרישה לשחררם בכל מחיר. כמובן שישנם אלו שעדיין מתנגדים לכך בטיעונים רבים וחושבים שזו עדיין החלטת ראשי המדינה, אך ישנם כיום לגיטימציה, צורך ומחויבות לדרוש להתחשב בדעת הציבור.
חוקרים רבים מבינים את השינויים ומסיקים מכך שתהליך קבלת ההחלטות לא יהיה שלם מעתה ללא התחשבות בדעת הקהל.
בעבודה זו אשווה בין המקרים ואראה מה הייתה מידת התערבות והשפעת הציבור על ההחלטה של הפוליטיקאים.

תוכן עניינים
מבוא
פרק 1 - יחסי צבא - חברה
פרק 2 - קבלת החלטות בתחום הביטחון
פרק 3- שבויים, מדיניות החזרה, פעולות ומו"מ
רון ארד
טננבאום
רגב וגולדווסר
שליט
פרק 4 - דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מיליטריזם כהמשגה מחקרית הופיע במדעי החברה בישראל כחלק מהשיח הביקורתי. קימרלינג קרא לכך מיליטריזם קוגניטיבי (קימרלינג, 1993) ומצא כי רוב חלקי החברה בישראל שנמצאים לכאורה מחוץ לצבא חושבים במונחים צבאיים ומקבלים בלא ערעור את הפיכת סמלי הצבא לחלק מרכזי בתרבות ובזהות האתנו-לאומית, וכן בטבעיות את הפתרונות הצבאיים.

תגים:

חטיפות · שבויים ונעדרים · מדיניות · ביטחון · מיליטריזם · חזבאללה · טרור · קבלת החלטות · משא ומתן · צבא · גלעד שליט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת האזרחים על החלטות בתחום הביטחון", סמינריון אודות "השפעת האזרחים על החלטות בתחום הביטחון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.