היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדיקות המקדמיות שעל עו"ד לבצע טרם ביצוע עסקה במקרקעין

עבודה מס' 066618

מחיר: 60.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הבדיקות המקדמיות שעל עו"ד לבצע טרם ביצוע עסקה במקרקעין ?

8,267 מילים ,26 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

על עו"ד חלה חובה לבצע מספר בדיקות מקדמיות טרם ביצוע עסקה במקרקעין, וזאת על מנת להבטיח את הצלחת העסקה במקרקעין עבור לקוחו.
לדוגמה, אם עו"ד נמנע מלבדוק את המצב המשפטי של נכס קודם לחתימת חוזה מכר, אזי הוא עשוי לגרום לכישלון העסקה עבור לקוחו, משום שאם העו"ד לא בדק את המצב המשפטי של הנכס ייתכן מאוד שיש על הנכס הפקעה, או שיעבוד, או חריגות בניה, או חובות מיסים, או יתכן שהנכס לא ניבנה כדין משום שאין התרי בניה או בגין כל סיבה שהיא.
אלה פרטים מהותיים שעשויים במידה רבה להעיד על כדאיות העסקה, משום שאם צד לעסקה במקרקעין רוכש למשל חנות, והוא לא יודע שיש עליה שעיבוד או הפקעה וכו', אזי סביר להניח שהעסקה שלו מועדת לכישלון.
לשון אחרת, אילו הרוכש היה יודע שיש על החנות שעיבוד ייתכן מאוד שהוא לא היה נכנס לעסקה הנדונה גם אם מחיר החנות היה זול משוויו בשוק.
כאן ניכנס העו"ד לתמונה - על העו"ד לבצע מספר בדיקות מקדמיות לפני ביצוע עסקה במקרקעין. על העו"ד לברר מהו המצב המשפטי של הנכס ובכך לחשוף עבור לקוחו מידע מהותי וחיוני שהוא לא יודע, ובכך למנוע מהלקוח הפסדים מיותרים.
זוהי חובתו המקצועית של העו"ד עבור לקוחו, והימנעות מחובה זו תחשוף את העו"ד לתביעות בגין רשלנות מקצועית.
בדיקות מקדמיות אלה הן לא דבר של מה בכך והן גוזלות מעו"ד זמן רב וממושך, וייתכן שזוהי הסיבה הדומיננטית שעורכי-דין בישראל נמנעים מלבצע את אותן בדיקות מקדמיות. הראיה לכך היא העלייה המתמדת בתביעות נגד עורכי הדין בגין רשלנות מקצועית (רובן במקרקעין).

למען הסר ספק, ומפאת קוצר היריעה - בעבודה זו ייחשף הקורא רק למקור משפטי אחד - ואלה 2 סעיפים מפקודת הנזיקין. אם קיימים מקורות נוספים להחלת החובה על עו"ד הם לא ייחשפו בעבודה זו, למשל: אם ישנה חובה שמחילה על עו"ד את החובה לבצע בדיקות כאמור - וחובה זו שורשה מהדין הפלילי. עבודה זו הינה נקודתית ועיקרה ותכליתה לחשוף בפני הקורא את הבדיקות המקדמיות שעל עו"ד לבצע טרם ביצוע עסקה בנדל"ן.
מאחר ועבודה זו חושפת את הבדיקות שעל עו"ד לבצע כאמור, אזי סמינריון זה מצביע על מקור החובה המשפטית לכך, אך אין לראות בכך חזות הכול; הדגש הינו מהן הבדיקות שעל עו"ד לבצע ולא מה מספר המקורות שמחילים את החובה לביצוע הבדיקות כאמור.

עבודה זו יוצאת מנקודת מוצא שהקורא הוא איננו בהכרח משפטן, ולכן אינו בקיא במונחים המשפטים השונים. לצורך כך העבודה מפרשת, מדגימה, מסבירה וסוקרת מונחים ונקודות משפטיות שונות.

אומנם העבודה עשויה להיות "נר לרגלו" של עו"ד בבואו לבצע עסקת נדל"ן - כדי שעו"ד לא יהיה חשוף לתביעות מיותרות נגדו בגין רשלנות מקצועית - דבר שיביא להפסד כספים רב עבורו, ויגרור אחריו פגיעה במוניטין ובשמו המקצועי הטוב של עו"ד - וזה עשוי להבריח את לקוחות עורכי-הדין - דבר שיגרום לעו"ד לסגור את משרדו ואף עשוי לעו"ד לפרוש ממקצוע עריכת-הדין (שזה חלומו השחור של כל עו"ד).
אך לא מן הנמנע שהעבודה תשמש מדריך "ונר לרגלו" של אדם מן היישוב בבואו לבצע עסקה בנדל"ן, וכלל איננו בקיא ברזיי הפרוצדורה המשפטית.
העבודה יכולה לסייע ללקוח של עו"ד - מדוע ?
לעיתים עורכי-דין נמנעים לבצע את כל הבדיקות המקדמיות כאמור, ובשל כך הלקוח עשוי להפסיד כסף (מכיוון שמדובר בתחום של נדל"ן - אם יש הפסד כסף ללקוח, אזי ייתכן מאוד שמדובר בהפסד של הרבה מאוד כסף), לכן, העבודה יכולה לספק ללקוח מידע חיוני אודות התפקוד שעל עו"ד לבצע בעניינו, וכך יוכל הלקוח לדעת עם עו"ד התרשל או לא.
אם הלקוח יצא מנקודת מוצא שהלקוח התרשל, העבודה שוטחת בפני הקורא את התרופות והסעדים שעומדים לרשות הנפגע (הלקוח).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהו החוק שמחיל את החובה על עו"ד לבצע את הבדיקות המקדמיות בטרם ביצוע עסקה בנדל"ן?
2.1 פקודת-הנזיקין (ויקיפדיה)
2.1.1 מהי בכלל פקודה?
2.1.1.1 פקודה (חיקוק)
2.1.1.2 הגדרה חוקית
2.1.1.3 המקור החוקתי לחקיקת הפקודות
2.1.1.4 מעמדן החוקי של הפקודות כיום
2.1.1.5 המנדט הבריטי
2.1.1.6 ההיבט החוקי
2.1.1.7 חקיקה ומשפט
2.1.1.8 השלטון האזרחי
2.1.1.9 הנציב העליון
2.2 פקודת הנזיקין
חובות הפרקליט
חובת הזהירות המושגית
חובת זהירות קונקרטית
3. מהן הבדיקות המקדמיות שעל עורכי-דין לבצע טרם ביצוע עסקה בנדל"ן?
4. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כדי לדעת את המצב העובדתי של המקרקעין לאשורו על עו"ד לבצע מספר בדיקות מקדמיות טרם ביצוע עסקה בנדל"ן, כגון; בדיקת הנכס שהוא חופשי מכל חוב, שיעבוד, עיקול, צו הריסה, או זכות צד שלישי .
מוטלת חובה על עורך-הדין (בא כוח הקונים) לבדוק אצל הרשויות המוסמכות אם יש חריגות בנייה - ואם כן, מהו היקף חריגות הבנייה. על עורך דין מיומן ולא רשלן לבדוק את הסוגיה לעומקה.
לעניין רשלנות, הרי שיש לזכור כאשר מדובר בעורך-דין של המוכרים ולא של הקונים, ואין להטיל עליו חובה מיוחדת לבדיקת הנכס מעבר לבדיקות הרגילות.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדיקות המקדמיות שעל עו"ד לבצע טרם ביצוע עסקה במקרקעין", סמינריון אודות "הבדיקות המקדמיות שעל עו"ד לבצע טרם ביצוע עסקה במקרקעין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.