היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת השביתה במדינת ישראל והאם היא לגיטימית

עבודה מס' 068140

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת זכות השביתה, ההשלכות בקיומה והחקיקה והפסיקות בתחום.

7,795 מילים ,35 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתופעת השביתות במדינת ישראל, נבחן את זכות השביתה, את ההשלכות בקיומה והן את נושא החקיקה והפסיקות שנקבעו. האמנה הבינלאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות מגדירה את זכות האדם לעבודה בתנאים צודקים והוגנים, ללא אפליה מכל סוג. כמו כן, האמנה כוללת בתוכה את זכות העובד להתאגד עם ארגונים מקצועיים על פי בחירתו לשם השגת זכויותיו. האגודים המקצועיים זכאים לפעול באופן חופשי וללא הגבלות כולל הזכות לשבות. מדינת ישראל אשררה את האמנה בשנת 1991 המהווה הסכמה לפעול על פי אמנה זו. תופעת השביתות בישראל הפכו לבלתי נסבלות ויוצרות נזק הן לציבור הרחב המבקש לקבל את זכויותיו והשירותים להם הוא זכאי ממשרדי ממשלה שונים, והן נזק כלכלי המשפיע באופן חד וללא פשרות בכלכלת ישראל, בהתייחסות ליצוא הישראלי ולתחרות המסחרית הבינלאומית (מואב, גבאי, 2006).
עבודה זו נתמכת על חוקים שנקבעו, מאמרים, פסקי דין, רקע היסטורי וספרים שנכתבו על נושא השביתות בארץ. כמו כן, נבחן את הסיבות לריבוי השביתות ודרכים לפתרון הבעיה. אציג את מושג השביתה, את נושא זכות השביתה בארץ ובעולם, סוגי השביתות הקיימות מטרותיהן וההגנות שמספקות שביתות אלו. נדון בהגבלות השביתה וזכות השביתה של עובדי השרות הציבורי נבחן את המושג שביתה על פי ההלכה היהודית ולבסוף אסכם את השקפתי בנושא השביתה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. הגדרת המושג שביתה
1.1 זכות השביתה
1.2 סקירת שביתות בעולם
1.3 לגיטימיות השביתה
2. סוגי שביתות, מטרותיהן והגנות משפט העבודה
3. הגבלות השביתה
4. זכות השביתה על פי ההלכה היהודית
5. כיצד ניתן לפתור את בעיית השביתות ?
5.1 שלושה אמצעים קיימים ליישוב סכסוכי עבודה
5.2 הצעות חוק שהועלו בכנסת ישראל
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המחוקק הישראלי נמנע מלהגדיר את המושג שביתה(9) מפאת, חוסר רצון ויכולת להתערב בתחום יחסי העבודה. והן מתוך הימנעות מנוקשות אשר, יכולה להיווצר מהגדרה ותמנע בעקבותיה מתן ביטוי לצרכים משתנים ולנסיבות במערכת יחסי העבודה. מאידך, ניתן לראות מספר הגנות אשר נקבעו על ידי המחוקק וחלות בזמן שביתה המתנהלת כדין. לדוגמא בחוק הסכמים קיבוציים(10) סעיף 19 קובע כי "השתתפות בשביתה לא יראו כהפרת חובה אישית". בפקודת הנזיקין(11), תשכ"ח 1968 סעיף 62 ב' קובע כי "שביתה והשבתה לא ייחשבו כהפרת-חוזה". כמו כן, בחוק שרות התעסוקה בעניין אי התערבות בשביתות והשבתות סעיף 44 קובע, "לשכת שירות התעסוקה לא תשלח עובדים למקום עבודה שיש בו שביתה או השבתה ולא תשלח עובדים שובתים לעבודה".

תגים:

שביתה · דיני עבודה · סמינריון · שביתות · סמינר · השבתות · חוקים · תקנות · עבודה · זכות השביתה · יחסי עבודה · כלכלת עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת השביתה במדינת ישראל והאם היא לגיטימית", סמינריון אודות "תופעת השביתה במדינת ישראל והאם היא לגיטימית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.