היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פרסום מוצרי אלכוהול וטבק על צריכתם בקרב בני נוער

עבודה מס' 068066

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מספר מקורות בנושא.

2,781 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הפרסומות הפכו כבר מזמן לחלק משמעותי בחיינו - הן מופיעות לעיתים קרובות באמצעי התקשורת ומשכנעות אותנו לצרוך ולהשתמש במוצרים שונים. אף אחד מאיתנו אינו מחוסן מפני השפעתן וכולנו מתקשים לעמוד בפניהן.
על כן, בחברה של ימינו, לפרסום יש משקל ניכר בהחלטותיהם של צרכנים לרכוש מוצרים. פרסום אלכוהול ומוצרי טבק אינו יוצא מן הכלל, במיוחד אם הוא נעשה בזמן שידור תוכניות שמיועדות לבני נוער או בכתבי עת המיועדים לצעירים, מכיוון שהדור הצעיר נחשף לטלוויזיה וחלק מהחשיפה כולל פרסומות, הוא פועל באופן מסוים כתוצאה מ"שטיפות המוח".

גם אם אדם אינו צורך אלכוהול בדרך כלל, הפרסומות כל כך מפתות שצעירים נופלים בקלות אחריהן.
בעשורים האחרונים שכללו חברות הטבק את האמצעים ושיטות השיווק והוסיפו דמויות מפורסמות ודימויים ויזואליים, הפונים ומשפיעים על קהל יעד שהינו אטרקטיבי, פגיע ונתון להשפעה על-ידי חברות אלו - בני הנוער.
כשאדם שאינו נוהג לשתות נחשף לפרסומת מושכת של משקאות אלכוהוליים, כשהבקבוק נראה יפה, צונן ומוגש עם קרח בכוס, או כשדוגמנית או דוגמן יפה מככבים בפרסום, השתייה (או העישון) נראית הרבה יותר מהנה וטעימה.
כך שבקרב בני נוער, שהפרסומות מחלחלות למוחם והם אינם מודעים לסכנות ולהשלכות שהאלכוהול או העישון יכולים לגרום, יש מקום לעמוד על מידת השפעת פרסום מוצרי טבק ואלכוהול על בני נוער ולבדוק אם יש מקום להגביל את הפרסום על מוצרים אלו.

בעבודתי זו אנסה לבדוק האם פרסום מוצרי טבק ואלכוהול מגביר את צריכתם בקרב בני נוער.
ניתוח השפעות פרסום מוצרים אלו על בני הנוער.
השערותיי בנוגע לשאלה הנ"ל היא כי פרסום של מוצרי אלכוהול וטבק משפיעים לרעה על בני נוער וצריכת מוצרים אלו גוברת בעקבות פרסומם.

בחינת השאלה תעשה ע"י סקירה ספרותית של מקורות ביבליוגרפים.

תוכן העניינים:
מבוא
מאפיינים חברתיים אצל קהל היעד - בני הנוער
מטרות הפרסום של חברות למוצרי טבק ואלכוהול
שיקולים אסטרטגים הקשורים למשתנה הגיל
ממדי תופעת העישון וצריכת אלכוהול בקרב בני הנוער
הסיבות העיקריות לעישון ולצריכת אלכוהול בקרב בני נוער
כיצד חברות הפרסום מושכות אליהן את בני הנוער?
ממצאי מחקרים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

את תחילת גיל ההתבגרות מאפיין המעבר מתלות בהורים לעצמאות וזהות עצמית.
הצורך בגיבוש זהות עצמית מחייב התחלת התנתקות מההורים, ואז גדלה מאוד חשיבותה של "קבוצת השווים".
המתבגר רוצה לבלות כמה שיותר זמן עם חבריו, החברים הם הקובעים עבורו את מעמדו החברתי ובכך משפיעים על עיצוב דימויו העצמי, בטחונו העצמי, תפיסתו את עצמו ואת העולם.
החברים מהווים בעיניו את קבוצת השווים- שוויון יחסי מבחינת ערכים, גיל, מידת הבנה וכד'.
קבוצת השווים הופכת לבעלת עדיפות וחשיבות מרבית בגיל הזה. עליית חשיבות קבוצת השווים קשורה בתופעה של יצירת מופרדות מההורים, קבוצת השווים מהווה מעין תחליף.
לקבוצת השווים מספר פונקציות:

תגים:

התמכרות · לקיחת · סיכונים · נוער · מתבגרים · התבגרות · פרסומות · השפעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פרסום מוצרי אלכוהול וטבק על צריכתם בקרב בני נוער", סמינריון אודות "השפעת פרסום מוצרי אלכוהול וטבק על צריכתם בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.