היישום אינו מחובר לאינטרנט

קמפיין פרסום למוצר דמיוני-גלידת אלכוהול

עבודה מס' 050657

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השוק, פלחי שוק, הגדרת מטרות שיווקיות, תהליך הפרסום, עיצוב המוצר ושאלון להכרת הקהל.

5,923 מילים ,2000

תקציר העבודה:

מדוכא ? תאכל גלידה.
מחקר שנערך לאחרונה גילה כי אכילת גלידה גורמת למצב רוח טוב, מעודדת תחושות של שמחה, עליצות, ואהבה, ונתפסת כצ'ופר מפנק, מרענן ומרגיע. בחלק מהנחקרים היא עוררה תחושת ילדות, ובקרב אחרים העלתה אסוציאציות הקשורות לרומנטיקה, מין והינתקות מהעולם...

גליקר - הלהיט של קיץ 2000
הגליקר הוא חטיף גלידה אלכוהולי המיועד להגשה באירועים חברתיים ובאירוח ביתי. המוצר מיועד למבוגרים, בעיקר בעלי הכנסות בינוניות וגבוהות. שם המוצר הקליט נבחר במטרה לבטא חיבור של שני אלמנטים (גלידה + ליקר = גליקר), העיצוב והלוגו שלו מביעים מסר אלגנטי ובוגר.
הגליקר, גלידת פרמיום איכותית המכילה מילוי גבישי של ליקר, נוח לאחסון ולאכילה. הוא מיועד לשיווק באריזות בנות 25 חטיפים במגוון טעמים מיוחדים - אייריש-קרים, פינה-קולדה, קלואה, רום שוקולד, קוקוס ועוד. מחירה של כל אריזה, המותאמת במיוחד לשמירה במקפיא ולהגשה, צפוי להיות כ-55 ש"ח לצרכן.
המוצר צפוי להתחרות בשוק הגלידות הנשלט בישראל בעיקר על ידי שני מתחרים גדולים, וכן במוצרים אחרים המיועדים לאירועים רבי משתתפים ולאירוח.
ממידע שאספנו מרשת האינטרנט, הפצת שאלונים וראיונות למדנו כי קיימת רמת התעניינות גבוהה במוצר, והנשאלים מודאגים בעיקר מהיבטים פונקציונליים - אופן ההגשה, כשרות, לכלוך והיותו מוצר למבוגרים בלבד. במקביל, למדנו על שיפורים שכדאי לבצע במוצר, באריזה, ובדרכי ההפצה. למשל, מכירת אריזות עם טעמים שונים, ולא אריזות אחידות בלבד.
הגליקר מיועד לשני קהלי יעד: השוק המוסדי (אירועים, חתונות, מסיבות רבות משתתפים), והשוק הביתי (לאירוח פרטי בבית או באירועים מצומצמים), בעיקר עבור "צריכה חברתית".

הסיכונים בפניהם ניצב המוצר הם קיומם של שחקנים גדולים בענף הגלידה הישראלי, רוויה של גימיקים בענף החתונות והאירועים, והצורך בשיתוף הפעולה של גורמי תיווך שונים. מחסומי הכניסה הם הצורך בהקמת מפעל ופס ייצור, קושי טכנולוגי בייצור חטיף המשלב גלידה ואלכוהול, והקושי לבלוט בשוק דינמי, מלא חידושים ואטרקציות.

המטרות השיווקיות והתקשורתיות של מסע הפרסום הן: לעורר תשומת לב ומודעות, למסור מידע לצרכנים, לעצב עמדות קהל היעד, ולשכנע אותם להזמין. הדגשים בתמהיל השיווק יהיו שונים לשוק המוסדי והשוק הביתי. לשוק המוסדי נפנה בעיקר באמצעות מכירה אישית וקידום המוצר לבעלי אולמות אירועים וחברות קייטרינג, ובמקביל באמצעות יצירת ביקוש בקרב חוגגים ובעלי אירועים פוטנציאליים. לשוק הפרטי נפנה באמצעות מדיה המונית, וארגון מסיבי של נקודות טעימה.
הקונספט בפרסום לשוק הביתי הוא הצגת מוצר חדש, מפתיע וסקסי, המשלב שני אלמנטים נחשקים. המודעה תהיה כרזה מפורטת של דוגמנית נחשקת (סנדי קרופורד), הנוגסת בהנאה בחטיף. בכרזה ישולבו צילומים של המוצר, האריזה והלוגו שלו. הכותרת תהיה "וההתרגשות האמיתית עוד מחכה בפנים", ותשתלב עם מסר הסקסיות וההתרגשות של התמונה. במסגרת הטקסט יתואר המוצר, טעמיו, כיצד הוא משווק והיכן ניתן לרכוש אותו. סגירת המודעה תהיה באמצעות לוגו וסיסמא - "גליקר - לאירוח הטוב ביותר".
הקונספט בפרסום לשוק המוסדי מתבסס על המסר "הדובדבן של האירוע", המועבר באמצעות הצגת המוצר והתועלת שבו. דימוי המוצר לדובדבן מושג הן באמצעות הכותרת, ובאמצעות התמונה - זוג חטיפי גליקר המעוצבים כזוג דובדבנים. רקע הכרזה מתאר סצינה במסיבה, והיא כוללת גם תמונה של אריזת המוצר וטקסט המתאר את המוצר, טעמיו ועידוד להזמנתו ממנהל הקייטרינג או האירוע המתוכנן. הסגירה היא באמצעות לוגו וסיסמא - גליקר - לאירוע הטוב ביותר".

תקציב הפרסום יתפלג באופן בלתי-אחיד לאורך השנה, כך שינתן ביטוי לפריצה מאסיבית לשוק בחודשים מאי-יוני 2000. ולפעילות מוגברת בחודשי הקיץ. בשל מגבלות התקציב, החלטנו להתמקד בפרסום בעיתונות, שלטי חוצות וקידום מכירות (בעיקר טעימות), ולוותר על פרסום בטלוויזיה. הבחירה בין העיתונים הארציים נערכה על פי השוואת יעילות המדיה, שהעלתה כי עלות הפרסום ב"ידיעות אחרונות" היא הנמוכה ביותר לאלף קוראים מקהל היעד.
קידום המכירות יתבצע בעיקר באמצעות פריסת דוכני טעימה רבים במרכולים וקניונים, וכן באמצעות ארגון ומתן חסות לאירועים שונים - מסיבות ופסטיבלי מזון שונים בערים הגדולות.
יחסי הציבור שילוו את המוצר יפתחו בארגון אירוע השקה חגיגי במאי 2000, ובהמשך - הוצאת הודעות ומבזקים לעיתונות, במטרה לעודד כתבות על המוצר החדש והשתלבות בתוכניות טלוויזיה שונות.

אריזת הגליקר תעוצב תוך הקפדה על המסר הכללי של המוצר - אלגנטיות ופונקציונליות.
האריזה האליפטית מורכבת מדופן דו שכבתית, הכולאת מים קפואים באופן שמסייע לשמירת הטמפרטורה הנמוכה של המוצר בזמן ההגשה. האריזה כוללת 25 חטיפים המסודרים במעגלים, ומוכנים לשליפה. והצבע השולט בה הוא תכלת.

במסגרת מכירה אישית, נפנה במישרין אל צינורות ההפצה לשוק המוסדי - חברות להפקת אירועים, חברות המפעילות ברים אקטיביים, חברות קייטרינג ובעלי אולמות וגני אירועים. תפקיד איש המכירות, לאחר קיום סבב פגישות ראשוני, יהיה לשמור על קשר אישי ולעקוב אחר כניסתם
של מתווכי ביניים נוספים לשוק.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. רקע שיווקי: הענף, הסביבה והמתחרים
3. מאפייני המותג, תועלת וייחודיות
4. איסוף מידע
5. פלחי שוק ובחירת קהלי יעד
6. תפיסות לקוחות מיצוב, צרכים ורצונות
7. זיהוי דאגות לקוחות, בעיות סיכונים ומחסומים
8. הגדרות מטרות שיווקיות ותקשורתיות
9. הנחות שיווקיות
10. אסטרטגיית הפרסום
11. הקונספט הפרסומי
12. פרסומת
13. קידום מכירות
14. יחסי ציבור
15. עיצוב אריזות
16. מכירה אישית

נספחים:
שאלון להכרת קהל היעד ורצונותיו
חלוקת תקציב פרסום גליקר
תמליל הפרסומת לרדיו

תגים:

מכירות · שווק · שלגונים · פירסום · קידום · גלידה · יזמות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קמפיין פרסום למוצר דמיוני-גלידת אלכוהול", סמינריון אודות "קמפיין פרסום למוצר דמיוני-גלידת אלכוהול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.