היישום אינו מחובר לאינטרנט

קמפיין פרסומי ל"פפסי מקס"

עבודה מס' 066944

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השוק ובניית קמפיין פרסומי לחברת טמפו שכולל פרסום בעיתונות, בטלויזיה, שלטי חוצות ואינטרנט.

2,291 מילים ,2008

תקציר העבודה:

טמפו משקאות בע"מ מייצרת, מייבאת, משווקת ומפיצה מזה למעלה מ-50 שנה משקאות קלים ואלכוהוליים מהמובילים בארץ ובעולם. מותגיה הם מהאהובים בארץ ומלווים את המדינה מאז קומה. בשלהי שנת 2004 רכשה טמפו את יקבי ברקן-סגל. בין המותגים שטמפו משווקת ניתן למנות את גולדסטאר, מכבי, הייניקן, מרפי'ס, בקרדי בריזר, נשר מאלט, מאלטסטאר, פפסי מקס, פפסי, סבן אפ, מירינדה, סיידר הגליל, ג'אמפ, סן בנדטו, אקווה נובה, סן פלגרינו, יינות ברקן, יינות סגל, מרטיני, ויסקי ג'יימסון ועוד רבים אחרים. לאחרונה החלה טמפו להפיץ גם את מוצרי פרימור.
ואולם, אין "טמפו" על מותגיה השונים שחקנים יחידים בשוק המשקאות התוססים בארץ. מותגים בולטים מקבילים תחת הקטגוריה "משקאות תוססים", אשר מהווים מתחרים בולטים בשוק המקומי הם "קוקה קולה, ו"אר.סי קולה". בתנאי התחרות הקיימים היום בשוק הקולה הישראלי, לקוקה קולה יש "פור אדיר". המדובר במותג שהוא אולי המבוסס ביותר בעולם וגם בשוק הישראלי הוא פעל במשך שנים ארוכות כשחקן יחיד, ללא מתחרים שאיימו לקחת את מקומו. במשך שנים היה קוקה קולה המשקה האהוב ביותר מכל המשקאות המוגזים השחורים בישראל, אך גם המשקה היחיד (המתחרים היו מותגים מקומיים פשוטים, כמו קריסטל או טמפו קולה). לכשהגיעו המתחרים כבר היה כוחה של קוקה קולה כה גדול, שהיא הצליחה לחסום אותם בנקודות המכירה, שם הייתה יכולה להשפיע על הקמעונאים שלא למכור את המוצרים המתחרים או לתת עדיפות למוצריה. גורם אחר ולא פחות משמעותי, הוא שגם אז וגם היום תקציבי הפרסום והשיווק של קוקה קולה בישראל, יחסית למתחרותיה - פפסי ואר.סי (RC) קולה - הם כפולים ואף מעבר לזה. בגלל המכירות הגבוהות ורווחיה הגדולים, היא גם יכולה להמשיך להרשות את זה לעצמה לאורך זמן. מי שניער את קוקה קולה מתחושת הכל-יכולה שלה היה דווקא המותג האמריקאי השולי יחסית, אר.סי, שיובא לארץ על ידי יפאורה תבורי.
אר.סי הציע מחיר נמוך ופנה בעיקר לילדים, וכך גם הצליח לתפוס נתח שוק גדול בהרבה משל המתחרה הבינלאומית המובילה של קוקה קולה בעולם, פפסי.
היום מחזיקה קוקה קולה כ-60% משוק הקולה, המותגים אר.סי וקריסטל מחזיקים כל אחד 16%-17% ופפסי מחזיקה כ-8% בלבד מהשוק המקומי. קוקה קולה אם כן, מוכרחה להמשיך ולהשקיע משאבים אדירים בשימור חלקה בשוק שאינו בלעדי לה כבעבר, אינו צומח, ומאופיין במתחרים צעירים ו"תוססים" חדשים.

הכרת סביבת המתחרים בשוק המשקאות התוססים, וחולשותיה של חברת פפסי כמו גם יתרונותיה השיווקיים על פני המתחרים, ינחו אותנו בבחירת אסטרטגיית הפרסום למוצר החדש מבית פפסי: פפסי מקס בפחית חדשה. מותג מוביל מבית פפסי שמשווק בפחית צעירה וחדשה במהדורה מוגבלת. המוצר משווק תחת הסלוגן "קלוריה אחת, מקסימום טעם", ומתחרו העיקרי בשוק של הקוקה קולה zero מבית קוקה קולה.

קטע מהעבודה:

אסטרטגיית המדיה שקבעתי היא Flighting - פרסום מרוכז, מספר פעמים בשנה. זאת משום שאסטרטגיה זו מתאימה להחדרת מוצר חדש לשוק, ואף על פי שהמוצר שלנו איננו חדש לגמרי, אנחנו בהחלט ממצבים אותו מחדש ועל כן אנחנו רוצים אחוזי חשיפה גבוהים עם מספר גבוה של חשיפות חוזרות בקרב קהל המטרה.
בחרתי באסטרטגיה של שילו אמצעי מדיה (טלביזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות ואינטרנט), על מנת להשיג כיסוי רחב, יעיל ומאסיבי של המסרים הפרסומיים.

תגים:

פרסום שיווק · קהל מטרה · משקאות תוססים · תקשורת · תכנון מדיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קמפיין פרסומי ל"פפסי מקס"", סמינריון אודות "קמפיין פרסומי ל"פפסי מקס"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.