היישום אינו מחובר לאינטרנט

קמפיין חברתי וכוחו לשנות עמדות

עבודה מס' 066749

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה של שני קמפיין למלחמה באיידס באמצעות מדגם של 20 נבדקים.

7,780 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בישראל החברה מאופיינת ככזו שעברה התמוטטות אידיאולוגית, כאשר תהליכים דינאמיים הובילו לדינמיקה שיצרה לגיטימציה הדרגתית לסטייה מהדוגמא הציונית והפכה את החריג, המבוזה והמנודה בשעתו לגיבור ולנביא של התרבות הישראלית השלטת החדשה (עוז, 2004).
נראה כי החברה הישראלית היא שבט מודרני המבקש לחזור ולמצוא את המפתח לזהותו, מרכיבי הזהות והאתוסים שהחזיקו עד לעידן שלנו מתפוררים. נוצר מצב שהשבטיות והמודרניות מסוכסכות ביניהן והישראלי מסתובב בשוק צרכני בידורי שמנהיגיו הם אילי תקשורת ומסחר, מנחי טלביזיה ויועצי תדמית (רוזנטל, 2001).
החברה המודרנית יצרה בישראל מצב שבו ערכים מסורתיים שהיו בעבר דומיננטיים אינם תקפים עוד ואינם בעלי השפעה כפי שהיו על הדורות הקודמים. אחת הדוגמאות לכך הינה נושא השכול ובעבודה זו המטרה היתה לבחון האם אתוס השכול כאלמנט מקומי מצליח להשפיע על עמדות הציבור בקמפיין הסברה שמטרתו ללמד דרכי הגנה על החיים מפני מחלות מין.
באופן כללי מטרת המחקר היתה לבחון באמצעות השוואה בין שני קמפיינים בנושא האיידס, לאילו אלמנטים קיימת השפעה גדולה יותר על שינוי עמדות והתנהגות, למקומיים או לגלובליים. השערת המחקר שאוששה הניחה שלאור השינויים והתמורות שחלו בחברה הישראלית יהיה לאלמנטים האוניברסליים יותר השפעה לעומת האלמנטים המקומיים.
נמצא במחקר הנוכחי שכאשר נעשה שימוש באלמנט הסקס האוניברסלי אז למרות הקישור בין דת ומין, היתה לקמפיין יותר השפעה לעומת הקמפיין שעשה קישור בין שכול, דת ומין. הקמפיינים שנבחנו הם קמפיין "פנטזיה" ו"God" בהפקת משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי והוועד למלחמה באידס, כאשר אחד מהם שודר באינטרנט והשני במגוון ערוצי המדיה.
שאלת המחקר וההשערות נבחנות באמצעות ניסוי ובאמצעות שימוש בקבוצת מיקוד. הקמפיינים הוצגו ל 20 נבדקים, בגילאי 22 - 30, כאשר החוקר הציג לפני ההקרנה שלוש שאלות הקשורות להתנהגות מינית ולאחר כל הקרנת קמפיין מספר שאלות הבוחנות את עמדתם כלפי הקמפיין וכלפי התמודדות עם מחלת האיידס.

תוכן ענייניים:
מבוא
פרק 1: סקירת הספרות
1.1 פרדוקס החברה הישראלית המודרנית
1.2 אתוסים ומיתוסים משתנים בישראל
1.3 אלמנטים של תרבות גלובלית בחברה פוסט מודרנית
1.4 קמפיין חברתי וכוחו לשנות עמדות
פרק 2 : מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 הגדרת המשתנים
2.4 השערות המחקר
2.5 אוכלוסיית המחקר
2.6 שיטת המחקר
2.7 מגבלות המחקר והמלצות למחקרים עתידיים
פרק 3: הצגת הממצאים
3.1 הצגת הקמפיניים
3.2 תגובות הנחקרים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1

קטע מהעבודה:

כל נבדק נחשף להצגת הקמפיינים שאורכם כדקה, כל הנבדקים ראו תחילה את הקמפיין: פנטזיה ולאחר מכן את הקמפיין God, למרות שידוע לחוקר שהקמפיין הראשון מעורר יותר פחד, אך ההחלטה על סדר הצגת הקמפיינים התקבלה באופן אקראי על ידי הגרלה בין הקמפיינים. תחילה המחשבה הייתה להציג לחלק את הקמפיין פנטזיה כראשון ולחלק כשני, אך עלה החשש ששינוי סדר הקרנת הקמפיינים יוביל להטיה בתוצאות המחקר ולכן הוחלט לשמור בקרב כל המשיבים על סדר הצגה זהה.

תגים:

קמפיינים · חברתיים · אתוס · מיתוס · מין · תרבות · גלובלית · בחברה · פוסט · מודרנית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קמפיין חברתי וכוחו לשנות עמדות", סמינריון אודות "קמפיין חברתי וכוחו לשנות עמדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.