היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמפתיה - תיאור מקרה

עבודה מס' 068056

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אמפתיה/חוסר אמפתיה בין אנשי צוות רפואי במקום העבודה.

1,040 מילים ,1 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

האמפתיה מסייעת להבנת הזולת מבפנים, בנקודה שבה הוא נמצא, וכך היא תורמת ליצירת תקשורת יעילה איתו. האמפתיה מקרבת רחוקים. היא מגשרת בין זרים ופותחת פתח להבנה "נקייה", ללא רצון לנתח ולשפוט את האחר. כאשר מכירים בני אדם אחרים מתוך עולמם מתרחבות אפשרויות ההתנהגות של ונעשים יותר גמישים ויותר סובלניים (עומר, 1994).
כל אחד יודע מה הוא מצפה מאחרים, והם ממנו והיכולת הזאת להפעיל אמפתיה היא שעומדת ביסודה של היכולת של האדם לקלוט ולחוש את עצמו. האירוע מתרחש על רקע של חוסר אמפתיה בין חברי הצוות הרפואי.
היכולת לאמפתיה היא שמאפשרת לאדם לפעול בצוות, בקבוצה או בחברה כלשהי, זוהי היכולת של האדם לראות את עצמו כפי שהוא נראה בעיני אחרים (עומר, 1994).

העבודה עוסקת בתחושותיו השליליות של איש צוות המתפקד ככח עזר מיומן.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תיאור האירוע/חוויה שלי בסדנה
3. ניתוח סיבות האירוע ותיאור תהליכים מחשבתיים ורגשיים שלי לגבי האירוע
4. אמפתיה בין אנשי הסדנא
5. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בקבוצה שלי נמצא בחור ששמו מוחמד, הוא מתפקד בצוות ככוח עזר מיומן. יתר אנשי הצוות הם בעלי הכשרה רפואית גבוהה יותר מזו של מוחמד ויתכן שמוחמד חש עצמו בעמדה נחותה ביחס אליהם. מוחמד טען כי אף אחד בעבודה לא רוצה לעשות דבר ורק יושבים ומתבטלים, כהוכחה לדבריו הוא סיפר מקרה שהתרחש במסגרת עבודתו. היה יום בו מוחמד הגיע לעבודה וראה כי אחד החולים "לא נקי", כפי שהגדיר זאת. חולה זה היה כבר במקלחת באותו היום. מוחמד טען שאף אחד מהצוות לא רוצה לקלח שוב את החולה ולכן הוא עושה זאת. כולם ראו כי מוחמד מרוגז מאד משום שאף אחד לא עזר לו. חברי הסדנא שאלו את מוחמד מדוע לא פנה אל אחד מחברי הצוות בבקשה לעזרה ולכך מוחמד ענה שאין צורך לבקש, כל אחד צריך להבין לבד שצריך לעזור. כלומר יש ניסיון התקרבות מצד חברי הסדנא למוחמד, בניסיון להבין את ההתנהגותו והמצב בו הוא היה (עומר, 1994), אך נראה כי למוחמד כבר יש רגשות מהעבר, לפני התרחשות האירוע, כי הוא עונה בקוצר רוח ודוחה על הסף את ההתקרבות.

תגים:

תקשורת · גישור · סובלנות · צוות · קבוצה · ריגשי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמפתיה - תיאור מקרה", סמינריון אודות "אמפתיה - תיאור מקרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.