היישום אינו מחובר לאינטרנט

תחרותיות בין עיתונים בקולנוע

עבודה מס' 068042

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ייצוג התחרותיות בין מערכות עיתונים בקולנוע האמריקאי - ניתוח של שלושה סרטים.

6,680 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מה מניע עיתונאי? אי צדק? עיוות? חשיפה? חטטנות? רכלנות? כסף? פרסום? כל התשובות נכונות. אך מעל כולן חסר אלמנט אחד; תחרות. כולם רוצים לפרסם. ואם אחדד, כולם רוצים לפרסם ראשונים. בעבודתי במערכות עיתונאיות גיליתי מילות מפתח כמו בלעדיות, פרסום ראשון, חשיפה ראשונה. גיליתי גם שהמתחרים נקראים: "הם". ושאנחנו צריכים לדאוג ש"להם" אין את זה, ש"הם" לא יהיו שם גם, ושנעלה לשידור "לפניהם". בנקודה מסוימת זה מבלבל, כאילו אפשר לשכוח מה המניע, אי צדק? עיוות? חשיפה? חטטנות? רכלנות? כסף? פרסום? או אולי בעצם רק תחרות.

שאלת המחקר היא: כיצד מיוצגת התחרות בין מערכות חדשות בסרטים אמריקאיים לאורך השנים, ומהו השוני- באם קיים כזה- באופן הייצוג? ההנחה הראשונה שאני מתבססת עליה היא שאכן אגלה ייצוג של תחרותיות בסרטים המציגים מערכות עיתונים, ההנחה השנייה שלי היא שייצוג התחרות יהיה תמיד אלים, כלומר, התחרות תבוא לידי ביטוי בהתנהגות גרוטסקית, בעבירה על כללי אתיקה, בקללות ובעלבון הצד השני. במילים אחרות, לא תהיה התנהגות ספורטיבית ולא משחק הוגן אלא מלחמה בה כל האמצעים כשרים. בנוסף אני משערת שככל שהסרטים יהיו יותר מודרניים - כך התחרות תהיה גדולה יותר. וזאת משום שעם השנים התחרות על פלח הקהל גדלה, בעיקר מכיוון שיש הרבה יותר מקורות אינפורמציה.

מיעוט המחקרים אודות תחרויות בין מערכות חדשות לא עומד בקו ישר עם מידת היריבות הקיימת בשטח. יתרה מזאת, נושא ייצוג התחרויות בקולנוע כלל לא נבחן. לכן אסקור כאן מחקרים שבדקו תחרויות בפועל בין מערכות עיתונים, בארץ (אורי רוזן) ובחו"ל (MacMillan, Katie. (2001) ) . ומחקרים אודות ייצוג עיתונאים בקולנוע. חוסר המחקרים מפתיע דווקא מכיוון שנושא זה כל כך משמעותי בהתנהלות היומיומית של מערכות עיתונים ולכן חידוש מחקר זה הוא בבחינה הראשונית של תחרותיות כפי שהיא מיוצגת בקולנוע.

בחלק הראשון של העבודה אציג סקירה ספרותית של תחרותיות ויריבות בין מערכות עיתונים אמיתיות. בחינה של נושא זה מהותית מכיוון שדרך הבחינה של התחרות כפי שהיא באה לידי ביטוי באמת - נוכל לבחון את התחרות - כפי שהיא באה לידי ביטוי על מסך הקולנוע.
בחלק השני אציג סקירת ספרות אודות ייצוג העיתונאי בקולנוע, בחלק זה אתמקד בעיקר בהגדרות על מהו עיתונאי "טוב" ומהו עיתונאי "רע" בעיני הצופה. הגדרות אלו יבואו לידי ביטוי בניתוח הסרט עצמו, בו אשתמש בייצוגים אשר סקרתי בחלק זה.
בחלק השלישי של העבודה אנתח את שלושת הסצנות המרכזיות מכל סרט. בשלב זה אתאר במפורט את התרחשות הסצנה ואציין את הייצוגים של התחרותיות בכל סצנה וסצנה.
בחלק הרביעי אדון בממצאי הניתוח ואת הסיכום המסקנות אביא בפרק החמישי והאחרון.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
סקירה ספרותית
מתודולוגיה
הצגת ממצאים וניתוחם:
הסרט Front Page, Billy wilder (1974)
הסרט (1994) The Paper, Ron Howard
הסרט Shattered Glass, Billy Ray, 2003
דיון סיכום ומסקנות
רשימת ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בניסיון להסביר את הסגנון העיתונאי אומר וובר (Weaver, 2001): "כולנו מטיפים במסגרת הפרטית שלנו, יש לנו צורך להגות מילים כמו שיש לנו דחף שאחרים יקראו את המילים הללו, או לפחות את חלקן, כמו שהתכוונו לכך" רוג'ר פלאוור (Roger Flower, 1991) מחזק ומוסיף: "שפה אינה ניטראלית אלא מבנה מתווך. העיתונאי מביט על המתרחש מנקודת מבט שונה, אוסף עובדות ונתונים ומדווח עליהם באופן אובייקטיבי, לאחר מכן העיתון מציג את הידיעה באופן הוגן וללא הטיות, בשפה ברורה ומוסכמת על כל הקוראים". ובכן, טובי הכותבים משנים עברו מכריזים על עיתונות אובייקטיבית שאיננה נוטה לדבר למעט אמת, הוגנות ואובייקטיביות. בסקירת הספרות לפניכם נדון בגורם משמעותי נוסף אשר משפיע על הטקסט - התחרותיות.

תגים:

תחרותיות · רייטינג · עיתונות · מתחרה · תחרות · בין · כלי · תקשורת · עיתונות · סרטים · אתיקה · סקופ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תחרותיות בין עיתונים בקולנוע", סמינריון אודות "תחרותיות בין עיתונים בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.