היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעת טורדנות כפייתיות

עבודה מס' 068019

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרה תמציתית לפי קריטריוני הסיווג הפסיכיאטרי האמריקאי, ההסבר הפסיכואנליטי להפרעה זו והצעה לטיפול לפי השיטה ההתנהגותית.

3,180 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הפרעת טורדנות-כפייתיות (בלעז: (obsessive-compulsive disorder הינה הפרעה נוירוטית אשר מאופיינת בהופעת הרהורים (אובססיות) טורדים ומראות מעיקים, בלתי רצוניים ופולשניים במשך יותר משעה יומית. הרהורים אלו מלווים בדרך-כלל בהתנהגויות כפייתיות (קומפולסיות) המיועדות לנטרל את המחשבות המאיימות ולמנוע סכנה בעיקר לזולת אך גם לפרט עצמו. ההתנהגויות הקומפולסיביות הנפוצות ביותר הינן התעסקות במקומם המדויק של החפצים,רחיצה מוגזמת של הידיים ושמירה על היגיינה כללית של הגוף (אליצור,טיאנו, מוניץ ונוימן ,2003; קרסון,בוצ'ר ומינקה; 8199, Rachman In: Kalian,Turner & Michelson).
העבודה בנויה משלושה פרקים כאשר בפרק הראשון, תובא הגדרה תמציתית של ההפרעה לפי קריטריוני הסיווג הפסיכיאטרי האמריקאי (DSM-IV;American Psychiatric Association,1994) ומקורות נוספים.
בפרק שני, יובא ההסבר הפסיכואנליטי להפרעה זו, הדן בקיומה של חרדה בלתי-מודעת וחופשייה משליטתו של הפרט. גישה זו נבחרה כגישת ההסבר לנוכח העובדה שהפרט נאלץ לחזור על פעולותיו חזרה עיקשת, ללא יכולת להפסיק או לשלוט על המופרכות שבמעשיו. אי המודעות שלו לבחירת דרך התמודדות, חוסר מודעות או הכחשה לאי הסכנה שבהפסקת ריטואלים אובססיביים-קומפולסיביים מחד גיסא וחוסר ידיעה לגבי מקור הגורם שהחל את הריטואל מאידך גיסא, מדגישים ביתר שאת את מקורותיה הפנימיים והעמוקים של הפרעה זו. לנוכח כך שהמקור הראשוני להפרעה זו, דהיינו החרדה הבלתי-מודעת ולכן לא ממוקדת, הוא בשלבי ההתפתחות המוקדמים של הפרט, מקור לא בר- השגה בהווה, נבחרה גישת הטיפול ההתנהגותית והיא תדון בפרק שלישי.
בניגוד לגישה הפסיכואנליטית, החוקרת אירועי עבר טראומתיים או קונפליקטים פנימיים, מנסים המטפלים ההתנהגותיים לתקן את ההתנהגויות הלא מסתגלות בהווה על ידי הכחדה של תגובות לא-מסתגלות או על ידי שימוש במתן "שכר" ו"עונש" כדי לעצב את הפעולות הגלויות. טיפולים אלו מתבססים על ההנחה כי גירויים נייטרליים נקשרים לגירויים מעוררי התנגדות בדרך של התנייה קלאסית, ונעשים למעוררי חרדה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1- הסיווג הדיאגנוסטי
פרק 2-אטיולוגיה פסיכואנליטית
פרק 3- הטיפול הביהייביוריסטי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אבחנה מבדלת: מחשבות חוזרות ונשנות, הופעת דימויים ואימפולסים עלולים להופיע בהקשר להפרעות נפשיות אחרות. הפרעה זו לא תאובחן אם תוכנן של מחשבות או התנהגויות קשור להפרעה אחרת. בגלל אופיה המגביל של ההפרעה עשויה להופיע יחד עם הפרעות חרדה נוספות כגון הפרעה דכאונית, פוביה חברתית ,פוביה ספציפית, הפרעת פאניקה, הפרעות אכילה ואישיות כפייתית-טורדנית,תלותית ונמנעת (קרסון, בוצ'ר ומינקה,1998). קיים ייצוג משמעותי של הפרעת כפייתיות-טורדנות בקרב חולי טוראט, עם הערכות שנעות בין 35% -50%.

תגים:

חרדה · אובססיה · אובססיבית · קומפולסיבית · הפרעה · נפשית · הפרעות · נפשיות · מחלת · נפש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעת טורדנות כפייתיות", סמינריון אודות "הפרעת טורדנות כפייתיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.