היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוכנית שיווקית לכרטיס מועדון ברשת yellow

עבודה מס' 067947

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בניית תוכנית שיווקית הכוללת הקמת מועדון לקוחות.

2,078 מילים ,2 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

חברת "ילו רשת חנויות נוחות בע"מ" (להלן: "Yellow" או "החברה" או "הרשת") הינה חברה בת בבעלות מלאה של "פז חברת נפט בע"מ". החברה מעניקה לצדדים שלישיים זיכיונות לתקופות זמן קצובות, להפעלת חנויות נוחות תחת המותג Yellow לצד תחנות התדלוק השונות של פז. חלק מחנויות Yellowמופעלות על ידי קבוצת פז, בעצמה. חנויות Yellowפועלות כרשת ומתמחות במכירת נוחות הכוללים מוצרי מזון לדרך (קפה, כריכים, דברי מאפה, חטיפים, משקאות קלים מקוררים, גלידות וכיו"ב) ומכירת מוצרי מזון, סיגריות ופארמה לקניה משלימה. רוב חנויות Yellow פועלות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
היקף מחזור המכירות של רשת Yellow הגיע בשנת 2008 לסך של כ- 435 מיליוני ש"ח לעומת סך של כ- 363 מיליוני ש"ח בשנת 2007 (גידול של כ- 20% בהיקף המכירות). שיעור הרווח הגולמי גדל בסך של כ- 22%, מרווח גולמי של 145 מיליוני ש"ח ו- 119 מיליוני ש"ח בשנים 2008 ו- 2007 בהתאמה.
השחקנים העיקריים בשוק חנויות הנוחות הם חברת פז עם Yellow (כ- 50% מנתח השוק), חברת דור-אלון עם "אלונית" (כ- 30% מנתח השוק), כאשר בשוק שחקנים נוספים קטנים יותר כגון חברת דלק עם "מנטה" (כ- 14% מנתח השוק) וחברת סונול עם "SO GOOD" ( כ- 6% מנתח השוק).
לצורך שמירה על נתח השוק הקיים של החברה ולצד התחרות הגוברת בשוק, הן בין חנויות הנוחות השונות והן מול מכולות, סופרים שכונתיים ורשתות מזון גדולות בחרנו להציע לחברה הקמה של מועדון לקוחות (כרטיס מועדון) ראשוני וייחודי. בדרך זו, החברה תבטיח קהל לקוחות נאמן ובכך תמשיך להיות המובילה בשוק תוך כדי מאמציה התמידיים לגייס עוד ועוד לקוחות חדשים שיהפכו עם הזמן ללקוחות נאמנים. הקמת מועדון לקוחות לרשת חנויות נוחות (בתחנות דלק) הינה אסטרטגיה שיווקית מנצחת מעצם היות החברה ראשונה בשוק בתחום זה ותהיה לה עדיפות מול מתחריה. כמו כן, אנו משוכנעים כי הקמת המועדון ידרבן את הלקוחות לצרוך יותר מוצרים בחנויותיה על מנת לנצל את ההטבות, נקודות הבונוס והמבצעים העומדים לרשותם.
שוק המטרה הינו רחב ביותר ויורחב מעבר ללקוחות המתדלקים ברשת פז או לבעלי רכבים. הדבר מתאפשר גם בזכות העובדה שהרשת הנה בעלים של ארבעה סניפי סופרמרקטים באזור המרכז ומהנתון כי הרשת החלה בהקמת משטחים קמעונאיים שאינם בצמוד לתחנות דלק (כיום ישנם בבעלות החברה שלושים ושלושה מתחמים קמעונאיים בארץ ויש כוונה להמשיך ולהקים עוד כעשרים ושבעה מתחמים כאלה בארץ עד שנת 2012).
השימוש בכרטיס המועדון יאפשר ליתן מענה צרכני במספר תחומים בהתאם לדרישות הלקוח ובהתבסס על המגוון הרחב של סוגי המוצרים שנמכרים בסניפי הרשת.
האסטרטגיה השיווקית בה ננקט תהיה חכמה ויעילה מעצם היותנו "מנצלים" את העובדה שהלקוחות הפוטנציאלים מגיעים ממילא לתדלק בתחנות הדלק ולכן כל שנותר הוא לחשוף אותם לאופציה החדשה של חברות במועדון לקוחות. הכרטיס הייחודי יונפק חינם לכל מי שיתדלק בתחנות פז חמש פעמים במשך תקופה של חצי שנה ויציג קבלות על כך.
דרך שיווקית זו צפויה להוזיל עלויות אחרות של פרסום המוצר החדש בכלי מדיה אחרים. מתחשיב שערכנו אנו צופים כי תקציב פרסום התחלתי של כ - 1.5 מיליון ש"ח יספיק, בנוסף לעלות הנפקת הכרטיסים והקמת מערך מועדון הלקוחות ברשת בסך של כ - 3.5 מיליוני ש"ח.

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. ניתוח הסביבה העסקית והמוצר
2.1 ניתוח מצב השוק והחברה
2.2 המוצר
2.3 ניתוח לקוחות
2.4 ניתוח מתחרים
3. ניתוח האטרקטיביות של המוצר
3.1 ניתוחSWOT
3.2 מיצוב המוצר
3.3 המחרה
4. תקשורת שיווקית
4.1 הפצה
4.2 חלוקת תקציב
5. מידע צופה פני עתיד
6. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שיווק כרטיס מועדון לרשת חנויות נוחות הינו ייחודי לרשת Yellow בשל מספר גורמים: ראשית, המוצר הינו ראשוני ואינו קיים אצל המתחרים הישירים של החברה. שנית, בשלב ההתחלתי של שיווק הכרטיס הוא יינתן בחינם לכל מי שיתדלק ברשת פז (לאחר צבירה של 5 תדלוקים במשך חצי שנה, כפי שהוסבר לעיל). בנוסף, כל לקוח יקבל כרטיס אחד רגיל ועוד מספר כרטיסים קטנים לשימושם של שאר בני המשפחה. כמו כן, החברות במועדון הלקוחות מאפשרת צבירת נקודות בכרטיס בכל קניה בחניות Yellow ובכל תידלוק בתחנות הדלק של פז, וכן הכרטיס מאפשר קבלת הנחה קבועה ובונוסים מגוונים בנקודות המכירה על סמך חוברת מועדון לקוחות תלת חודשית.

תגים:

שיווק · ילו · מכירות · חנויות · נוחות · דלק · מוצרי · מזון · משק · כלכלה · חנויות · נוחות · תחנות · דלק · דרכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית שיווקית לכרטיס מועדון ברשת yellow", סמינריון אודות "תוכנית שיווקית לכרטיס מועדון ברשת yellow" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.