היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגירת העבודה על משק המדינה הקולטת

עבודה מס' 067920

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים ובדיקה של נתוני הלמ"ס לגבי ישראל.

4,054 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כאשר לראשונה הועלתה ההצעה ליבוא מסיבי של מהגרי עבודה לישראל, האווירה בדיון העידה על בלבול והפתעה, חלק מהנוכחים חשבו שזה יהיה צעד נכון בעל השלכות חיוביות, שכן מהגרי עבודה הם תחליף זול לעובדים הפלסטינאים, וכי תלותם בחברה בישראל גדולה מהתלות שלה בהם. כמו כן, חלקם חשבו שתוצאות מהלך זה עלולות להיות קשות מאוד, אחד מהם היה חה"כ חיים רמון, אשר דעתו הייתה נגד יבוא מהגרי עבודה, הוא ביסס את דעתו על התוצאות החברתיות והתרבותיות שתהיינה לפי דעתו למהלך זה (קמפ ורייכמן, 2008). ישראל, כמו המדינות המתועשות בכלל, מתלבטת לגבי המדיניות שיש לנקוט כלפי התופעה המתרחבת של ההגירה. ההתלבטות נובעת מכך שההגירה היא תופעה מורכבת - בעלת היבטים חיוביים ושליליים (פיין, קניג ואבן, 2002).
בארץ, תופעת העובדים הזרים בממדים משמעותיים, החלה בפועל ב- 1993, עם החלטת הממשלה להתיר את הבאתם של עובדים זרים כמענה זמני לסגרים התכופים בשטחים.
העובדים הזרים מועסקים בעיקר בתחומי הבינוי, החקלאות, הסיעוד, שירותי הבית.

בבדיקת ההשערות, השפעת העובדים הזרים על רמת האבטלה בישראל, השכר הממוצע של המקומיים ומספר העובדים המקומיים בענף הבנייה והחקלאות, נבדקו כל משרות השכיר במשק הישראלי, אשר מדווחות באמצעות טופס 102. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדגם משרות השכירים הישראלים כולל כ 12700 מפעלים פעילים, ומכסה כ- 60% מכלל משרות השכיר.
מדגם משרות שכיר של עובדים זרים הוא מספר המשרות של עובדים מחוץ לארץ וכן משרות של עובדים מאזורי יהודה ושומרון וחבל עזה שאינם רשומים במרשם האוכלוסין של ישראל ועובדים מדרום לבנון (עד מאי 2000).
לבדיקת השערות המחקר נאספו הנתונים מתוך אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנתונים שנבחרו התפרסו על פני התקופה בין 1994-2006. בהשערת השפעת מהגרי העבודה על האבטלה במשק, הנתונים הועלו לתוך לוחות באקסל והוצגו כתרשים.
על מנת להשיג את הנתונים הנדרשים, נעשה שימוש באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
http://www.cbs.gov.il/reader

תוכן עניינים:
1. מבוא
הגדרות
מהגרי עבודה בעולם
מהגרי עבודה בישראל
מדיניות הממשלה בנושא הגירת עבודה
השערות
2. השפעת הגירת עבודה על שיעור האבטלה במשק
3. השפעת הגירת עבודה על שכר ילידי המקום
4. השפעת כניסת עובדים זרים על ענף הבינוי
5. השפעת כניסת עובדים זרים על ענף החקלאות
6. השיטה
נבדקים
מהלך המחקר
כלי המחקר
7. ממצאים
8. השוואת הממצאים לסקירה הספרותית
9. דיון וסיכום
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

* קיים קשר ישיר בין מספר העובדים הזרים שעובדים ע"פ היתר לבין רמת האבטלה במשק ברמת מובהקות 0.5035.
בבדיקת ההשערה לעיל, נמצא כי, כמשוער, בשנים 1994 עד 2002, אשר בהם הייתה עלייה עקבית בשיעור מהגרי העבודה מתוך כוח העבודה האזרחי, שיעור האבטלה עלה מ- 7.8% בשנת 1994 עד ל 10.3% בשנת 2002. יש לציין כי בכל זאת, הייתה ירידה בשיעור האבטלה בשנת 1995 לעומת 1994, למרות העלייה בשיעור מהגרי העבודה מסך כוח העבודה.
בשנים 2002-2006, חלה ירידה בשיעור מהגרי העבודה, ואומנם, שיעור האבטלה בשנים אלו ירד מ- 10.3% בשנת 2002 ל- 8.4% בשנת 2006.

תגים:

עובדים זרים · כלכלת עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגירת העבודה על משק המדינה הקולטת", סמינריון אודות "השפעת הגירת העבודה על משק המדינה הקולטת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.