היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב סטודנטים

עבודה מס' 067881

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גורמים חברתיים לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

10,732 מילים ,22 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הילגרד ואטקינסון (בתוך: Smith et. Al, 2003) מגדירים חומרים פסיכואקטיביים כחומרים אשר משפיעים על התנהגות, הכרה, ו/או מצב רוח. לקט (1995) מגדירה אותם כחומרים כימיים המשפיעים על הגוף ועל הנפש. הם משפיעים על המוח (על מערכת העצבים המרכזית) ומשנים את התייחסותו של המשתמש אל הקורה סביבו, בלי שיוכל לשלוט בשינוי. להגדרה זו מצטרפים טייכמן ופלג-אורן (1999) ומציינים כי ההשפעה על מערכת העצבים המרכזית והאוטונומית ועל תפקודן, גורמים לשינויים תחושתיים, תפיסתיים, רגשיים, מחשבתיים והתנהגותיים.

על מנת לקשר בין התיאוריות לבין המציאות בשטח, בוצעו ראיונות עם מספר סטודנטים. הראיונות כללו שאלות הקשורות לסמים ולגורמי השימוש בהם. הקבוצה כללה שני סטודנטים ושתי סטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה בארץ. כולם בני 24 או 27, גרים במרכז הארץ, וכן משתמשים פעילים בסמים. כל המרואיינים חילונים, מרקע סוציו-אקונומי דומה ובשלבים שונים של לימודים אקדמאים.

תוכן עניינים:
פרק 1: חומרים פסיכואקטיביים - רקע תיאורטי
הגדרות
מיון החומרים הפסיכואקטיביים
סמים מדכאים (Depressants)
סמים הזייתיים (Hallucinogens)
סמים ממריצים (Stimulants)
סמים משככי כאבים / אופיאטים (Opiates)
סמים מסיסים (Inhalants; Solvents)
פרק 2: שימוש בחומרים פסיכואקטיביים
שימוש תלותי ושימוש לרעה בסמים
שימוש חוקי ומקובל בסמים
זהות המשתמש
השימוש המודרני בסמים
פרק 3: גורמים לשימוש בסמים
גורמים תורשתיים וביולוגיים
גורמים חברתיים ובינאישיים
גורמים אישיותיים וקוגניטיביים
גורמים מצביים
גורמים מגדריים
פרק 4: גורמים חברתיים ובינאישיים לשימוש בסמים
הדת
המערכת החברתית-התרבותית-האתנית
התא המשפחתי
השירות הצבאי
הממסד
התעללות מינית
פרק 5: דיון
נספח: תמלילי הראיונות
מקורות

קטע מהעבודה:

במהלך יחסי הגומלין בין הפרט לבין המערכות החברתיות שעימן הוא נמצא בקשר, מתפתחת ומתגבשת הנכונות להתנסות בסמים. בדרך-כלל ההתנסות הראשונה בחומרים פסיכואקטיביים מתרחשת בתקופת ההתבגרות. בשלב התפתחותי זה, המתבגר מצוי בקשרי גומלין עם שתי קבוצות התייחסות עיקריות - המשפחה וקבוצת השווים. בחברה המערבית וכן בישראל, דפוסי השימוש באלכוהול, בקפה, בתרופות ובסמים הינם חלק מהרפרטואר ההתנהגותי של האדם. נוצרה חברה חילונית המטפחת סגנון חיים הדוניסטי, המתבטא בצורך בסיפוקים מיידיים ומחזקת את דפוסי ההתמודדות המאופיינים על-ידי השימוש בסמים ובאלכוהול. גם התקשורת - הטלוויזיה והקולנוע, הרדיו והעיתונות מעצבים תפיסת עולם שבה לבעלי הכוח יש גישה לסמים (טייכמן, 1989).

תגים:

סמים · נוער · סטודנטים · חומרים · מסוכנים · התמכרות · נוער · צעירים · אלכוהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב סטודנטים", סמינריון אודות "שימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב סטודנטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.