היישום אינו מחובר לאינטרנט

רמת ההיכר לפי סוג העיבוד (עיבוד מורכב מול עיבוד פשוט) ומין הנבדק

עבודה מס' 067842

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שכלל 40 משתתפים.

2,639 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בוצע מחקר הבודק את רמת ההיכר ע"פ סוג העיבוד ומין. מדגם האוכלוסייה כלל 40 אנשים בני 25-35. המדגם חולק לשתי קבוצות, כל קבוצה הורכבה מעשרה גברים ועשר נשים. המחקר נערך בעזרת שתי מטלות אישיות לכל נבדק. קבוצה א' קיבלה מטלה העוסקת בעיבוד מורכב וקבוצה ב' קיבלה מטלה העוסקת בעיבוד פשוט. לאחר מכן קיבלו הנבדקים רשימת מילים ונדרשו לסמן אילו מילים מתוך הרשימה הופיעו ברשימה שקיבלו. בשתי המטלות המילים היו זהות. למילוי כל חלק הוקצבה דקה. השערת המחקר הראשונה, בדקה האם קיים הבדל ברמת ההיכר לפי סוג העיבוד. השערת מחקר זו הוכחה, נמצא כי רמת ההיכר בעיבוד מורכב גבוהה יותר מרמת ההיכר בעיבוד פשוט. השערת המחקר השנייה בדקה האם קיים הבדל ברמת ההיכר ע"פ מין. השערה זו הופרכה, נמצא כי אין הבדל ברמת הזכירה בין נשים לגברים. השערת המחקר השלישית בדקה האם קיימת אינטראקציה בין המין וסוג העיבוד על רמת ההיכר. השערת מחקר זו הופרכה, נמצא כי סוג העיבוד לא משפיע באופן שונה על גברים ונשים מבחינת רמת ההיכר.

קטע מהעבודה:

בפסיכולוגיה מבחינים בין שתי גישות מסורתיות לחקר הזיכרון: האחת, מכניסטית, המחשיבה את האובייקטיביות המדעית יותר מכול. בגישה זו מוצג הזיכרון כ'מכונת זכירה', הם מציגים במחקריהם אך ורק גירויים סתמיים. לטענתם, לכל אדם יש מטען אסוציאטיבי משלו לכל מילה, דבר העשוי להשפיע על תוצאות מחקרים הבודקים זכירה של מילים. אבינגהאוז (1885) חולל מהפכה בחקר הזיכרון, כדי לנטרל את ההשפעות האסוציאטיביות הבלתי מבוקרות על הזכירה השתמש במחקריו המעבדתיים בהבהרות תפל חסרות משמעות (בן נון, 1985). מבקרי הגישה טענו שאפילו בהבהרות תפל אפשר לצקת משמעות (Glaz, 1928, בתוך: לחמן, 1990). הגישה היצירתית של בארטלט (1932) טענה כי 'המאמץ למצוא משמעות' הוא אחד הגורמים החשובים בזיכרון האנושי. בנ"א אינם רושמים אירועים באופן סביל, מה שמשתמר בזיכרון איננו הגירוי המקורי אלא ייצוג שלו (לחמן, 1990).

תגים:

זיכרון · היכר · היזכרות חופשית · תהליכי זיכרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רמת ההיכר לפי סוג העיבוד (עיבוד מורכב מול עיבוד פשוט) ומין הנבדק", סמינריון אודות "רמת ההיכר לפי סוג העיבוד (עיבוד מורכב מול עיבוד פשוט) ומין הנבדק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.