היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלצהיימר: המחלה שמכבה באיטיות את המוח

עבודה מס' 067839

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכים ניורופסיכולוגים של דמנציה מסוג אלצהיימר והשפעתם על איכות החיים של החולה ומשפחתו.

3,165 מילים ,40 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אלצהיימר היא מחלה ניוונית פרוגרסיבית ובלתי הפיכה של המוח, שסיבותיה אינן ידועות (ICD-10, 2004). שכיחות המחלה עולה בכל עשור מעל העשור השישי ומגיעה לכ-50% מעל גיל 85. שכיחות החולים באלצהיימר ברחבי העולם מוערכת בכ-24 מיליון חולים שמרביתם חיים במדינות מתפתחות (Ferri et al., 2005). כשבכל 72 שניות נוסף חולה אלצהיימר לסטטיסטיקה (Alzheimer`s Association, 2009). הצפי הוא ששכיחות דמנציה בכלל ומחלת אלצהיימר בפרט, תגדל במהלך חמישים השנים הקרובות פי 3-4 (Lillquist, 2004).

עבודה זו תתאר את תהליך הידרדרות המחלה ומאפייני השלבים הניורופסיכולוגיים, ובמקביל תחשוף את קשייו של החולה, נוכח הירידה בתפקודו הקוגניטיבי והפגיעה בזיכרון. כמו כן, תתואר השפעת מחלת האלצהיימר על משפחת החולה ומטפליו העיקריים. תוך שימת דגש על אורח חייהם ועולמם הרגשי, והתייחסות למעט מהדילמות והקשיים הממלאים את חייהם מרגע האבחנה.

קטע מהעבודה:

תוחלת החיים הממוצעת של החולים היא כשמונה שנים מראשית הופעת הסימפטומים, אך משך המחלה שונה מחולה לחולה ויכול לנוע בטווח שבין שלוש לעשרים שנה, עם התחלה הדרגתית של שינויים בלתי הפיכים ומהלך פרוגרסיבי של החמרה בתפקודי המוח. המחלה מאופיינת בהחלשות הזיכרון ובהפרעות בתפקודים קוגניטיביים, גופניים ורגשיים (Alzheimer`s Association, 2009). התמונה הקלינית עשויה להשתנות מאדם לאדם, על פי טבעו של הניוון במוח והיקפו, אישיותו של האדם קודם למחלה, גורמי הדחק הספציפיים הקיימים ומידת התמיכה הסביבתית (קרסון ועמיתיו, 2001). כיום מבחינים בשלושה שלבים המלווים את התפתחות המחלה, וככל שעולים בשלבי המחלה, חלה החמרה בסימניה (Gogia & Rastogi, 2009).

תגים:

אלצהיימר · דמנציה · הידרדרות · קוגניטיבית · זיכרון · דיכאון · איכות · חיים · שלבי · המחלה · מחלה · משפחתית · זיכרון · גרונטולוגיה · זיקנה · קשישים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלצהיימר: המחלה שמכבה באיטיות את המוח", סמינריון אודות "אלצהיימר: המחלה שמכבה באיטיות את המוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.