היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעותיה של העבודה במשמרות

עבודה מס' 067831

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת כללית של השפעותיה השונות של עבודת המשמרות על העובד.

2,914 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"עבור מרבית האנשים מהווה העבודה מרכיב חשוב ורב ערך בחיים. העבודה מגדירה אורח-חיים, מסגרת חברתית ודימוי עצמי מחד, ומשמשת מקור לתגמולים וללחצים מאידך"(1).

"במקביל לתמורות החברתיות והכלכליות בעשורים האחרונים התפתחו בארץ ובעולם דפוסי עבודה שונים ומגוונים, שהבולט שבהם הוא עבודת המשמרות"(2).
בעבר הלא רחוק היוותה עבודת המשמרות פועל יוצא של אילוצים כלכליים, ואילו כיום היא התפתחה לדפוס קריירה מקובל, העונה על צורכי העובד והמעביד, בעיקר במקצועות צווארון לבן, בעלי הסטאטוס הבינוני, כאשר האפשרויות לגמישות בהיקף המשרה ובשעות העבודה רבות יותר מאשר במקצועות אחרים הביאה לשכיחות הגבוהה במקצועות אלה.

החל מתחילת שנות ה-50 חל גידול משמעותי בעולם במספר העובדים בעבודת משמרות, כאשר "עבודת המשמרות נפוצה בתעשיות רבות ובשירותים שונים בעיקר כאשר העבודה חייבת להתבצע "סביב השעון"(3) (אילוצים טכנולוגים, דרישה לשרות רציף ודרישת לקוחות, כאשר התחרות העסקית הבין לאומית מכתיבה את הקצב הרצחני לפיו מתנהלות הכלכלות בעולם אשר הופך לכפר גלובלי).

הצורך בעבודת המשמרות קיים בכל מדינה מתועשת ומודרנית בה קצב החיים מהיר, שירותים שונים נדרשים בכל שעות היממה ותהליכי ייצור מסובכים נמשכים זמן רב, דבר המייקר מאוד את ייצורם.
כיום יותר מתמיד נכונה האמרה: "time is money", ועל כן מפעלים רבים נדרשים לייצר מוצרים רבים בזמן קצר ככל הניתן, אחרת הפרויקט יועבר למפעל אחר.
עבודת המשמרות משפיעה על יחסי הגומלין הקיימים בין העבודה לחיים בכלל. אחת הבעיות המרכזיות של החברה המודרנית בתחום יחסי העבודה, היא הפער בין צרכי הפרט לדרישות הארגון.

עבודת משמרות כשלעצמה, מהווה תופעה מעניינת שבו עולם העבודה מכתיב קצב חיים שונה מהמקובל בחברה. כל המערכות החברתיות המסורתיות בנויות כך שבשעות היום אנשים עובדים, הילדים נמצאים במסגרות חינוכיות ואילו בערב, מתקיימות פעילויות חברתיות משותפות במסגרת המשפחה או במסגרות רחבות יותר.
עבודת המשמרות פוגעת בסדר יום זה ובכך משפיעה על חייו של עובד המשמרות והסובבים אותו.

בעבודה זו אסקור את הסיבות להפעלת ארגון במשמרות, השפעת שעות העבודה על העובדים ממספר בחינות, בהן חברתית ופיזיולוגית, וכן אבדוק מקרוב את השפעותיה הפיזיולוגיות של עבודת משמרות הלילה.

תוכן העניינים:
מבוא
סוגי המשמרות
הסיבות להפעלת ארגון במשמרות
שביעות רצון בעבודת משמרות
הקשר שבין תחום העבודה לתחומים שמחוץ לעבודה
השפעת עבודת המשמרות על חייו של העובד
השפעות פיזיות/ בריאותיות
השפעות משפחתיות/ חברתיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

2. סיבות טכנולוגיות- מפאת קצב העבודה העמוס נוצר הרצון לנצל ניצול מקסימאלי של הטכנולוגיות העומדות לרשות הארגון. התקדמותם והתפתחותם של טכנולוגיות שונות דורשות ניצולת רצופה של הציוד והמכונות על מנת למנוע מהם נזקים (כדוגמת הפעלתם של תנורי התכה וחימום שאין לכבותם וכן הפעלה רציפה של תחנות כוח וכדומה).
3. מתן שירותים- בשנים האחרונות אנו ערים לגידול עצום בהתפתחותם של שירותים חיוניים- מתמשכים (סביב השעון) לכלל האוכלוסייה ובהם ארגונים חיוניים הדורשים עבודה במשך כל שעות היממה (בתי חולים, משטרה, עיתונות וכדומה).

תגים:

בריאות · רפואה · תעסוקתית · בתי · חולים · תעסוקה · גהות · לחץ · שחיקה · בעבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעותיה של העבודה במשמרות", סמינריון אודות "השפעותיה של העבודה במשמרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.