היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הרוטציה על רמת הלחץ והשחיקה של מפקדים במשמר הגבול

עבודה מס' 050792

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר זה נעשה באמצעות שאלונים ושימוש בסולם MBI של מאסלך וג'ונסון (1986).

14,272 מילים ,65 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המשאב האנושי בארגון הנו נכס חשוב של כל ארגון. לארגון עסקי כמו לארגון ממשלתי קשה יהיה להתקיים ולשגשג ללא בסיס של משאב אנושי איכותי ויעיל.
בסביבה התחרותית של היום, ללא דאגה לשביעות רצון המשאב האנושי ולניתובו ליעדי הארגון, הצלחת הארגון והישרדותו לאורך זמן מוטלת בספק (תומס ל. קוויק, 1998).
משמר הגבול השייך למשטרת ישראל כארגון שירות ואכיפה ,מונע ומגיע ליעדיו ומטרותיו באמצעות מערך מנהלים קרי מפקדים\ קצינים, אשר מנהלים את משימות הארגון בשתי שדות שונים : בשטח ובמטה. אחריותם הכבדה תחת הלחץ המשימתי והשגרה הקונסיסטנטית ,יוצרת גורמי שחיקה התלויים במשתנים שונים.
אחת הדרכים לצמצום השחיקה במערכת המשטרתית היא ביצוע רוטציה בתפקידי פיקוד, כראיה מערכתית אשר מאפשרת לקצינים ומפקדים התנסות במספר תפקידים המעשירה את יכולתם המקצועית וזאת תוך עבודת שטח
אינטנסיבית העדיפה לפעמים על לימוד תאורטי, דרך זו מכשירה כוח אדם בוגר ומנוסה יותר בעבודתו. בנוסף מונעת הרוטציה בעיה בדפוסי עבודה קיימים.
עם זאת על בסיס מחקר שנערך במשמר הגבול על מעמד הקצין נמצא כי קיימת שחיקה בקרב מפקדים בתחומי העיסוק בשדות השונים (שטח\ מטה).
מחקר זה בחן את הקשר בין ביצוע רוטציית תפקידים ומשכם בשכבות פיקוד שונות לבין רמת השחיקה בקרב מפקדים במשמר הגבול.

המחקר הנוכחי התבסס על שתי השערות שונות:
1. ככל שקצין מבצע יותר תפקידי מטה במהלך שירותו כמפקד כך מצטמצמת רמת השחיקה.
2. ככל שמשך זמן ביצוע תפקיד קצר יותר כך מצטמצמת רמת השחיקה.

לצורך ביצוע המחקר נעשה שימוש בסולם MBI של מאסלך וג'ונסון (1986) המכיל פרמטרים של בחינת מידת השחיקה. השאלונים נשלחו ל-100 קצינים ביחידות שונות במחוז מרכז של משמר הגבול. קודם למשלוח השאלון נשלח הופץ מכתב אישי לקצין המציג את היוזמה והמפרט את מטרת השאלון (ראה נספח 1)
מעטפת החזר מבוילת צורפה לכל שאלון. השאלונים היו אנונימיים, לצורך עיבוד ממצאי המחקר שימשו נתוניהם של 75 קצינים המצביעים על שיעור היענות של 75%.

במחקר זה לא נמצא הקשר בין המשתנים של שדה התפקיד לבין רמת השחיקה.
אך נמצא הקשר בין מסגרת זמן ביצוע תפקיד לבין רמת השחיקה.
כמו כן מציג המחקר פתרון לבעיה העיסקית הנתונה ע"י פיתוח מסלול קידום לקצין במשמר הגבול אשר יפתור את בעיית השחיקה ואת השפעות הרוטצייה השליליות על הארגון.
כמו כן, המחקר הנוכחי מעורר עניין בבחינת כיוונים מחקריים נוספים.

תוכן עניינים:
פרק א' - מבוא
פרק ב' - סקירה ספרותית
פרק ג ' - שיטה
פרק ד' - ממצאים
פרק ה' - דיון וניתוח
פרק ו' -מסקנות והמלצות
בביבליוגרפיה
נספחים

תגים:

שביעות · שוטר · קצין · רצון · שאלון · קצינים · תפקיד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הרוטציה על רמת הלחץ והשחיקה של מפקדים במשמר הגבול", סמינריון אודות "השפעת הרוטציה על רמת הלחץ והשחיקה של מפקדים במשמר הגבול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.