היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאגר זיהוי ביומטרי

עבודה מס' 067812

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הצורך והיתרונות בהקמת מאגר ביומטרי והביקורת הקיימת בעניין זה.

2,264 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בימים אלה (2009) מונחת על שולחן הכנסת הצעת חוק (רשומות, 2008) בדבר הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע, התשס"ט-2008 (להלן: "הצעת חוק הזיהוי הביומטרי"). במסגרת הצעת חוק הזיהוי הביומטרי, מוצע להקים מאגר מידע ביומטרי שיכלול אמצעי זיהוי ביומטריים שיינטלו מכל תושבי ישראל לצורך שילובם בתעודות זהות ובדרכונים, וכן נתוני זיהוי ביומטריים שהופקו מהם, ולקבוע את השימושים המותרים במאגר, לרבות בידי משטרת ישראל ורשויות הביטחון. למרות היתרונות הגלומים בהקמתו של מאגר ביומטרי, כדוגמת מניעת זיופיי תעודות זהות ודרכונים והפחתת ההגירה הבלתי חוקית לישראל, ניתן לראות כי הצעת חוק הזיהוי הביומטרי זוכה לקשת רחבה של מתנגדים, החל בחברי כנסת (ליליאן 2009, קינן 2009), המשך בארגוני זכויות אדם, משפטנים, מומחי טכנולוגיה ואנשי דת וכלה באזרחים מן השורה (ליליאן 2009)-כל אחד מסיבתו שלו. רשימה זו תבחן את הצורך והיתרונות בהקמת מאגר ביומטרי ואת הביקורת הקיימת בעניין זה ותבחן מס' שאלות מוסריות הכרוכות בהקמתו. בחינה זו תעשה, בין היתר, בהשוואה לאופן התמודדות מדינות שונות בעולם עם השאלות המוסריות הכרוכות בהקמת מאגר כאמור, ותציע פתרון יצירתי, שלמרבה הצער לא נשקל כראוי, אשר עשוי היה להפחית את הפגיעה האפשרית בפרטיות האזרחים מבלי לוותר על היתרונות שבזיהוי הביומטרי.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. רקע
(1) הטכנולוגיה הביומטרית
(2) המאפיינים של אמצעי הזיהוי הביומטריים
ג. שימוש במערכות זיהוי ביומטריות ברחבי העולם - סקירה משווה ד. הצעת חוק הזיהוי הביומטרי
ה. הביקורת על הצעת חוק הזיהוי הביומטרי
ו. שימוש בזיהוי ביומטרי ללא מאגר-"ללכת עם ולהרגיש בלי"
ח. סיכום
ט. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

זיהוי ביומטרי מתייחס למכלול השיטות המשמשות לזיהוי בני אדם אשר מבוססות על מדידה כמותית של מאפיינים פיזיולוגיים והתנהגותיים של האדם. בתחום טכנולוגיית המידע, ניתן לחלק את המאפיינים הביומטרים לשתי קבוצות עיקריות: תכונות פיזיולוגיות הקשורות לצורת גופו של אדם (לדוגמא, זיהוי טביעות אצבע, זיהוי תווי פנים, זיהוי DNA, זיהוי כף יד, וזיהוי קשתית או רשתית בעין) ותכונות ההתנהגות אשר קשורות להתנהגות של אדם (לדוגמא, זיהוי לפי קצב ההקלדה, זיהוי לפי האופן שבו האדם הולך, וזיהוי הקול של אדם). בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המקובלים בעולם (Acharya ,2006), כל מאפיין אנושי פיזיולוגי או התנהגותי יכול לשמש כטביעה ביומטרית אם הוא עומד בתנאים האלה: אוניברסליות - הוא קיים אצל כל אדם; שוני - אצל כל אדם המאפיין נבדל בצורה מספקת ממאפיין זה אצל זולתו; בר-מדידה - המאפיין ניתן למדידה כמותית; וקביעות - המאפיין נשמר ללא שינוי לאורך זמן.

תגים:

זכות · פרטיות · טביעות אצבע · DNA · תעודת זהות · דרכון · הגירה · פיקוח המוני · מידע · תווי פנים · מאגרי מידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאגר זיהוי ביומטרי", סמינריון אודות "מאגר זיהוי ביומטרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.