היישום אינו מחובר לאינטרנט

העצמת הורים לילדים עם פיגור שכלי

עבודה מס' 067667

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור העבודה בשטח תוך התייחסות לגופי ידע מעולם השיקום (פיגור), תיאוריות בחוסר אונים ותאוריות העצמה.

4,718 מילים ,24 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אוכלוסיית המטרה שנבחרה לתהליך העצמה היא הורים לילדים בני שלוש עד שבע שנים, עם פיגור שכלי, אשר לומדים במעון. המעון הינו מסגרת חינוכית טיפולית המיועדת לילדים עם פיגור בינוני ואיחור התפתחותי. כל הילדים גרים בביתם עם משפחתם ומגיעים ליום לימודים ארוך- 7:30- 17:30. מטרת המסגרת הינה קידום הילדים בדרך של תוכנית עבודה אישית, המותאמת לצרכים האישיים של כל ילד, במטרה לעזור לו למצות את הפוטנציאל הטמון בו. במעון לומדים 44 תלמידים המגיעים מחיפה וסביבתה. המשפחות מייצגות את כל מגוון המגזרים: יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים, מן הכפר ומן העיר. הדבר שמאחד את כל המשפחות הינו ההתמודדות עם מציאות חדשה, של גידול ילד עם פיגור שכלי וצרכים מיוחדים.

תוכן העניינים
פרק 1 - מצב רצוי
רקע
מאפייני מצב חוסר האונים
פרק 2 - ניתוח תיאורטי
א. הסיבות להתפתחות חוסר האונים
גורמים היסטוריים - מבניים
גורמים פסיכולוגיים - משפחתיים
גורמים מערכתיים
ב. מצב המטרה - המצב הרצוי
המימד המשפחתי
מימד השליטה במשאבים
מימד המעורבות הקהילתית
פרק 3 - כיווני התערבות ושינוי
הרקע לבנית התכנית
תכנית ההתערבות
הרציונאל לתכנית המוצעת
פרק 4 - הערכת השינוי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הולדת ילד חריג למשפחה זו חוויה קיומית קשה המעוררת אצל ההורים מגוון רחב של רגשות קשים כמו: צער, בושה, הכחשה ותחושת אשם כל זה מלווה בירידה בדימוי העצמי ובחוסר אונים. לחוויה זו השלכות על היחיד והמשפחה לאורך כל מעגל החיים.
לידת ילד מהווה מפנה בהתפתחות המשפחה ודורשת התארגנות מחדש של המערכת המשפחתית. כל הורה מצפה להולדת ילד בריא שיגדל ויהפוך לאדם בוגר ועצמאי. ציפייה זו היא חלק מעולם הערכים והנורמות של החברה ( פורטוביץ ורימרמן, 1986).

תגים:

פיגור שכלי · העצמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העצמת הורים לילדים עם פיגור שכלי", סמינריון אודות "העצמת הורים לילדים עם פיגור שכלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.