היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי במערכת החינוך

עבודה מס' 067660

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שאלון לסגל ביה"ס ובאמצעות מבחן הישגים ובדק את השפעת הלימוד באמצעות שיטת ליט"ף.

4,139 מילים ,7 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

מורה שמלמד באותה שיטה ללא שינוי בדרכי הוראה או בדרכי העברת החומר, כעבור זמן נגרמת לו תחושה של תסכול ושעמום. גם בני אדם שעובדים ללא תחושת שינוי הופכת עבודתם להיות שגרתית.
במחקר של הכנסת שינוים שעשיתי באותו בית ספר בו אני מלמדת והיה לו קשר עם כל המורים שמלמדים בדרכים שונות, יש מורים שממשיכים ללמד בשיטה הפרונטלית. יש מורים שכל הזמן ממציאים שיטות שונות להעביר חומר. היה לי קשר עם המורים שעוסקים בשיטות אלטרנטיביות כמו ליט"ף.
במחקר השתמשתי בשני כלים:
1. שאלון שיענה על התנהגות המורה בכתה (התוצאות ביטלו את מהימנות התשובות).
2. שאלון שיענה על שאלות קשורות למבחני הישגים בשתי כתות א' - אחת שלא עברה שינוי והשניה עברה שינוי.

שאלון ראשון חולק לשני בתי הספר בכל בית ספר הנבדקים היו: מנהל בית הספר, שני סגנים, שני מחנכים, מורה מקצוע. אחרי שהחזירו לי את השאלונים ניתחתי את התוצאות לפי טבלאות, וזה היה לפי מספר המורים שענו על כל שאלה, אחרי כן הצגתי אותן בגרפים.
את מבחן ההישגים חלקתי אותו לשתי כיתות: כיתה שלא עברה שינוי, אני בעצמי הייתי אתה; כיתה שעברה שינוי היתה אחת המורות מבית הספר. התלמידים חייבים לענות על כל השאלות שהתלמיד ששכח, רחת מהשאלות החזרתי לו את הטופס ועונה עליה.
המחקר נערך בשתי חטיבות ביניים בעיר סח'נין.

תוצאות: היה ברור לי ששיטות אלטרנטיביות גורמות לפעמים להישגים יותר טובים מאשר פרונטליות.

תוכן העניינים:
תקציר
* רקע תיאורטי
הקדמה
היגדים ודעות מהו שינוי
שאלות על השינוי:
תפיסת השינוי במוסדות חינוך
מדוע יש צורך בשינוי
סיכויים וסיכונים בהכנסת שינוי
קשיים והתנגדויות בהכנסת שינוי
איתור שדה הכוחות
* ליט"ף: למידה יחידנית טיפולית פעילה
ארגון ההוראה עפ"י עקרונות השיטה
* השערות אופרציונאליות
* השיטה
כלים
הליכים
אוכלוסיית המחקר
* תוצאות המחקר
סיכום
דיון
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה על ידי סטודנט שאינו דובר עברית כשפת אם. תיתכנה שגיאות הגהה בעבודה.

קטע מהעבודה:

הכיתה שלמדה על פי שיטת ליט"ף עברה בכל סוגי השאלות שהופיעו במבחן לכו הם ענו בצורה יותר טובה על השאלות מאשר התלמידים שלא עברו בשינוי.
בכיתה שלמדה לפי ליט"ף הובחנו במלות עיקריות לכל משימה כמו (הקף בעיגול הרכב מלה) בעל פה לכן היה יותר קל לה לקרוא את השאלה ולענות בלי לשאול שאלות בכיתה השנייה לא הצליחו לענות בלי לקרוא להם את השאלה כי בו ושם כמה מלים חדשות, בשיטה פרונטאלית לומדים את האות ואחר כל את המילה להפך שיטת ליט"ף שלמדו את המילה ואחר כך הברה.
בשאלה 9 ענו בתי הכיתות בצורה טובה כי שתיהן הרבה תרגילים באותו נושא לכן רוב התלמידים ענו נכון.

תגים:

ליטף · למידה · יחידנית · טיפולית · פעילה · קשיים · והתנגדויות · בהכנסת · שינוי · תפיסת · השינוי · במוסדות · חינוך · מינהל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי במערכת החינוך", סמינריון אודות "שינוי במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.