היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכת תוכניות בעבודה סוציאלית קהילתית

עבודה מס' 067640

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכת פרויקט לצמצום אלימות בקרב בני נוער.

6,016 מילים ,17 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו נביא הערכה של פרויקט לצמצום אלימות בקרב בני נוער אשר התקיים בשנה האחרונה בעיר גדולה. שותפים רבים חברו יחדיו כדי לתכנן ולבצע את הפרויקט והוא מתקיים בחסות אגף הרווחה. בשל העובדה שהפרויקט עדיין מהווה פיילוט, כיבדנו את בקשת הצוות המבצע לשמור על פרטיות חלק מהשותפים וכן להימנע מהצגת נתונים מספריים אשר הינם גולמיים ומיועדים לתפוצה פנימית בלבד בשלב זה.

בחלק הראשון של העבודה נביא תיאור קצר של אגף הרווחה. בחלק זה נתמקד באוכלוסיית היעד וביעדים של תחום ילד ונוער באגף אשר פונה ללקוחות הפרויקט.
לאחר מכן נביא תיאור של הפרויקט, כולל פירוט הרקע להקמתו, אוכלוסיית היעד, מטרות, יעדים, דרכי פעולה ואמצעי פיקוח ובקרה.
החלק השלישי של העבודה יתייחס להערכת הפרויקט. בחלק זה נתאר תהליכי הערכה בכלל ובארגוני רווחה בפרט, נתייחס למטרות ההערכה ולפרספקטיבות שונות בהערכת תוכניות. לאחר מכן יובאו כלי הערכה שבחלקם עשינו שימוש בעבודה זו. על סמך הידע התיאורטי, נביא את הרציונאל לבחירת גישת המוטבים להערכת הפרויקט, נתאר את הגישה ונעריך את הפרויקט באמצעות ניתוח הצלחתו ע"י כל אחד מהמוטבים וסיכום המידע שהתקבל.

תיאור הארגון והערכת הפרויקט מהווים בסיס לתוכנית המדיניות אשר תובא בסיכומה של העבודה. בחלק זה נציע מדיניות להמשך הרחבת הפרויקט ע"י אגף הרווחה בעירייה בממדים שונים. בחרנו להתמקד בהתוויית מדיניות לפרויקט עצמו, ולא לכל אגף הרווחה או לגורמים רחבים יותר כגון הרשות כולה, משום שברמה זו ניתן לפרט יותר ולהצביע על אופן מימוש המדיניות והשפעתה הישירה על הסביבה הארגונית.

תוכן עניינים:
מבוא
תיאור קצר של הארגון
תיאור והגדרה של הפרויקט
תיאור מבנה ההערכה: כלים, תהליך, תוצאות
הערכת פרויקט לצמצום אלימות בקרב נוער
בניית תוכנית מדיניות ותיאור השלכותיה על הארגון וסביבתו
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הערכת מידת ההצלחה של ארגונים, ביטוייה, גורמיה ותוצאותיה הכרחית להבנת התופעה הארגונית והיא נדבך בסיסי בתורת הארגון (סמואל, 1996). הנהלת הארגון היא אשר אחראית לפעול לקיומה של הערכה רצופה ומתמשכת בארגון ובאחריותה לפעול למען שיפור הארגון בהתאם לממצאי ההערכה (כפיר, 1997).
הערכת הפעילות והתוכניות בארגון יכולה לזהות כוחות וחולשות בארגון, לדווח על מידת האפקטיביות של תוכניות, לבחון האם הן מצליחות או נכשלות, להשפיע על יעילות ואפקטיביות הפעולות הננקטות ע"י הממשלה ולתרום לשיפור בניהול הארגון.(Ammons, 1997)

תגים:

ארגון · ילד ונוער · צמצום אלימות · מטרות · יעדים · הגדרת פרויקט · הערכת תוכניות · מדיניות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת תוכניות בעבודה סוציאלית קהילתית", סמינריון אודות "הערכת תוכניות בעבודה סוציאלית קהילתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.