היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות התערבות בעבודה סוציאלית

עבודה מס' 061880

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכה של מטופלת חולת סכיזופרניה.

4,909 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בבואי לכתוב הערכה על פונה שבטיפולי, אקדים מספר מילים על מסגרת ההכשרה אליה שובצתי השנה, על אופייה הייחודי של המסגרת, הן ברמה המבנית והן ברמה האנושית והאינטראקציות האישיות-חברתיות. לאחר מכן אביא לכתב את הנדרש במסגרת ההערכה ולבסוף אוסיף סיכום אישי.
מסגרת ההכשרה - העמותה הגרמנית-ישראלית לשיקום. עמותה זו פועלת בארץ כ-6 שנים במספר תחומים, ביניהם שיקום נפגעי נפש בקהילה. פרוייקט שיקום נפגעי הנפש "בית מלהיב", מתחלק לשני תחומים עיקריים: 1) מפעל מוגן, הממוקם בכבוש עכו-חיפה. 2) מערך דיור מוגן, המורכב מ-3 הוסטלים בחיפה ובקריות, וכמו כן דירות מוגנות ברמות הגנה שונות בחיפה ובקריות. פרוייקט זה נתון לפיקוח משרד הבריאות.
ההוסטל אליו שובצתי ממוקם בקריות, מתחלק לשתי קומות, כאשר בקומה הראשונה נמצא משרדה של העו"ס המנהלת את ההוסטל, ובקומה השניה ביתם של המשתקמים, המחולק לארבעה חדרים, כאשר כל חדר מיועד לשני משתקמים, מטבח, סלון, שירותים וחדר מקלחת. כמו כן חדר נוסף המיועד לצוות המדריכים, מדריכי-יום ומדריכי-לילה. כיום ישנם חמישה משתקמים, על אף שההוסטל מיועד לשמונה.
האינטראקציות האישיות-חברתיות נגזרות מהמבנה של ההוסטל; קיימת אווירה אינטימית ומשפחתית המאפשרת מגוון פעילויות שעות-פנאי, פעילויות שיקום אישיות וקבוצתיות. כמו כן יש יחס אישי של הצוות אל המשתקמים וזאת בשל מספרם המועט. אציין כי בהתאם למידע שהבאתי לעיל, הקשר שלי עם הפונה, אליה אתייחס בכתיבת ההערכה, החל טרם האינטק, כך שיש נתונים ראשונים עובדתיים שנאספו במהלך קשר זה.

תוכן העניינים:
מבוא
נתונים ראשונים עובדתיים
גופי ידע
שאלות הערכתיות
דיון בשאלות הערכתיות - דיון או הפרכה
אינטגרציה - הערכת הפונה
סיכום אישי
ביבליוגרפיה

מקורות:

אליצור, א., טיאנו, ש., מוניץ, ח. ונוימן, מ. (1995). (עורכים). פרקים נבחרים בפסיכיאטריה. אוניברסיטת ת"א: הוצאת פפירוס, פרק ט', 145-181.
ביגל, ד.א. (1998). משפחות ושיקום פסיכיאטרי: עבר, הווה ועתיד. בטחון סוציאלי, 53: 79-91.
חטיב, א. וכהן, ב.צ. (1996). השפעת המגורים בהוסטל על שיקומם של חולים סכיזופרניים לאחר אשפוז פסיכיאטרי. חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית, י"ז(1): 85-103.
חרמש, ח., כרמלי, ז., מוניץ, ח. ומרום, ד. (1995). רגשות מובעים סקירה, שיחות: כתב עת ישראלי לפסיכותרפיה 9(3): 198-202.
סרוף, א., קופר, ר. ודהארט, ג. (1998). התפתחות הילד, טבעה ומהלכה, האוניברסיטה הפתוחה, מהדורה שלישית: 685-717.
שולמן, ש. (1995). תהליכי התבגרות ותהליכים משפחתיים - שינוי והמשכיות. מתוך: מתבגרים בישראל: היבטים אישיים ומשפחתיים חברתיים ואישיים. אבן יהודה: הוצאת רכס, 43-52.

תגים:

שיקום · נפגעי · נפש · הוסטל · סכיזופרניה · מחלה · נפשית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות התערבות בעבודה סוציאלית", סמינריון אודות "שיטות התערבות בעבודה סוציאלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.