היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרנסיסקו פרנקו בהמונדה כשליט משיחי חילוני

עבודה מס' 067611

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הטענה כי האלמנטים "המשיחים - חילונים" במשטרו וגישתו של פרנקו נעוצים בעלייתו לשלטון מתוך או עקב מלחמת האזרחים.

10,823 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עוד לפני שאתאר את האלמנטים המשיחים חילונים השונים בהגותו פועלו והתנהגותו של פרנקו בימיו כגנרל בימי מלחמת האזרחים ובהיותו ה"קאדילויו" עלי להתעכב קודם כל על ההיסטוריה הכללית וזו הפוליטית של ספרד כרקע שאפשר עלייתו לשלטון. לפיכך, הפרק הראשון מהווה סקירה היסטורית קצרה, תוך מתן דגש להיסטוריה פוליטית.
בפרק השני אתעכב על המאורעות והאירועים השונים שהובילו למלחמת האזרחים הספרדית, ובחמשת השנים בהם נמשכה מלחמה זו, עד אשר עלה בידו של פרנקו להשיג את השלטון. באירועים ומעשים אלו, לעניות דעתי, מגיעה לשיא גישתו וההתנהגות המשיחית של פרנקו ותומכיו, גישה אשר הובילה אותם לגילוי אלימות חסרי תקדים בהיסטוריה הספרדית.
הפרק השלשי עוסק בארבעים שנות שלטונו של פרנקו בספרד. בפרק זה אדגיש את ההבדל בין השנים הראשונות לשלטונו, בהם אלימות וטרור היו עדין מנת חלקה היומיומית של ספרד, אל מול העשורים המאוחרים יותר בהם פחת הטרור, פרנקו ביסס את שלטונו, וזכה להכרה ולגיטימציה, הן מבית, והן מבחוץ, ועד למותו בחורף שנת 1975.
בפרק הרביעי והאחרון אציג את המודל המשיחי חילוני כפי שמתאר אותם גולן להט בספרו - "הפיתוי המשיחי עלייתו ונפילתו של השמאל הישראלי 1993-2003" ואביא דוגמאות מהגותו ופועלו של פרנקו לכל אחד מהמוטיבים הללו.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
פרק ראשון - היסטוריה ספרדית
פרק שני - סופה של הרפובליקה ומלחמת האזרחים
פרק שלישי - שלטון פרנקו
פרק רביעי - "המשיחיות החילונית"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זמן קצר לאחר שפרצה, זכתה מלחמת האזרחים הספרדית לחשיבות בינלאומית, אשר נמשכה זמן רב לאחר שהסתיימה. המורכבויות שעמדו ביסודה לא היו גליות לעין בזמן התרחשותה, ומרבית האנשים פירשו אותה כמאבק בין ניגודים מוסריים של "טוב" ו"רע". רק עשורים רבים לאחר שהסתיימה, חדלה מלחמת האזרחים הספרדית להיות מתוארת במונחים מוסריים, והיבטים שונים של המאבק, כגון סוגיות מגדר ותרבות, החלו לקבל את תשומת הלב הראויה להם. (34)

תגים:

פרנקו · ספרד · מלחמת האזרחים · משחיות חילונית · פרנקואיזם · מלחמות אזרחים · מהפכה · דיקטטורה · משטר סמכותני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרנסיסקו פרנקו בהמונדה כשליט משיחי חילוני ", סמינריון אודות "פרנסיסקו פרנקו בהמונדה כשליט משיחי חילוני " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.