היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי דת ומדינה בימי שלטונו של פרנקו בספרד 39-45

עבודה מס' 065264

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעו יחסי הדת והמדינה, בין שלטון הגנרל פרנקו לבין הכנסייה, בין השנים 1945-1939, וכיצד השפיעו על יציבות משטרו באותה תקופה?

3,657 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק ביחסי הדת והמדינה בספרד במהלך שלטונו של הגנרל פרנקו, בין השנים 1945-1939.
כדי לנתח את התקופה הנבחרת, נעשה שימוש במספר תיאוריות אותן למדנו במהלך הקורס, ביניהן: לגיטימיות ואפקטיביות, עילית שלטת, משטר אוטוריטארי, לאומיות ושסעים.
ב-1930 הוכרזה ספרד כרפובליקה. משטר זה החזיק מעמד חמש שנים. חמש שנות הרפובליקה היו מלוות במהומות והתפרצויות כנגד הכנסייה, וביולי 1936, התמרד הצבא הספרדי במרוקו ופרצה מלחמת האזרחים בספרד.
ספרד שלאחר מלחמת האזרחים הייתה שסועה מבחינה חברתית, פרנקו, שהפך לשליט העליון, השליט משטר רודני, הכלכלה הייתה במשבר והיו לחצים הן מצד בעלות הברית והן מצד מדינות הציר, על ספרד להצטרף למלחמה. גנרל פרנקו תוך שימוש בתמרונים שונים הצליח לעבור תקופה רגישה זו ולייצב את משטרו, תוך שימוש יעיל בגורמים שעמדו לצידו, ביניהם הצבא, המלוכניים והכנסייה. זו האחרונה, שתוגמלה מצידו, סייעה לו כפי שעוד נראה לייצב את השלטון.
פרנקו, שידע כי לכנסייה כוח רב בספרד הקתולית, ניסה להימנע מחיכוכים עימה. הוא אף ראה עצמו, או לפחות כך הצהיר, כלוחם בשם האל, על כן הכנסייה הביעה את אמונה בו, עובדה שעזרה לפרנקו לבסס את מעמדו ולזכות לתמיכה רחבה, גם בתקופה רגישה זו.

שאלת המחקר:
כיצד השפיעו יחסי הדת והמדינה, בין שלטון הגנרל פרנקו לבין הכנסייה, בין השנים 1945-1939, וכיצד השפיעו על יציבות משטרו באותה תקופה?

תוכן עניינים
מבוא
פרק א': רקע תיאורטי
עילית שלטת
משטר אוטוריטארי
לאומיות
לגיטימיות ואפקטיביות
שסעים
מדינה מודרנית
פרק ב': רקע על מקרה בוחן - ספרד
אוכלוסייה ודמוגרפיה
היסטוריה ומשטריים
פרק ג': ניתוח יחסי דת ומדינה בספרד על פי התיאוריות
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

קורנהאוזר במאמרו מביא את שיטתו של מילס בעניין "העילית השלטת". הוא מתייחס בדבריו למבנה הכוח של ארצות הברית בימינו.
את החברה האמריקאית בת זמננו הוא מחלק לשלוש דרגות: בדרג העליון נמצאת קבוצת כוח מאוחדת המורכבת מראשי הממשל, קציני צבא ומנהלי הקורפורציות. בדרג המשני ישנן ריבוי רבגוני ומגוון של קבוצת אינטרסים ובדרג התחתון נמצא ההמון חסר הישע שנתון לשליטה מלמעלה.
לגבי כוח תפעולו של מבנה הכוח, על פי מילס, העילית השלטת מכוונת את המדיניות הציבורית בכל התחומים ובפרט מדיניות החוץ, באמצעות מניפולציה ומעטה סודיות וכן שימוש בתקשורת ההמונים כמכשיר מניפולציה (בידורי). גורמים חברתיים ופסיכולוגיים מעצבים ומזינים את חלוקת הכוח הקיימת, כאשר העילית השלטת מתבססת על ריבוי זיקות גומלין ונקודות מפגש של האינטרסים של המוסדות המדיניים והצבא ויש לה כללי התנהגות וערכים משותפים. הדרגים הבינוניים ונמוכים חסרי עצמאות ואין תיאום בין תופסי עמדות חברתיות מקבילות. הציבור, לפי מילס, הוא מכלול של יחידים מפוצלים שאינם מוכשרים מספיק ליצור קשר יעיל ביניהם או לנקוט פעולה פוליטית.

תגים:

ומדינה · ליפסט · לגיטימיות · קורנהאוזר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי דת ומדינה בימי שלטונו של פרנקו בספרד 39-45", סמינריון אודות "יחסי דת ומדינה בימי שלטונו של פרנקו בספרד 39-45" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.