היישום אינו מחובר לאינטרנט

ה"גבר" וה"אישה": דימויי מגדר בטלנובלה ה"אלופה" (עונה 2)

עבודה מס' 067610

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן של פרקים מהעונה השניה של הטלנובלה.

15,603 מילים ,32 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עניין מרכזי בהבנת תרבויות הינו הדרך בה מייצגים גברים ונשים.
החברה מציגה את עצמה בעזרת אמצעי-התקשורת המהווים סוכן חיברות מרכזי אשר בונה את הווייתנו (מה אנו חושבים על עצמנו, על אחרים ועל המתרחש), ובהתאם מארגן ומקבע את גבולות הקונצנזוס.
עיון בממצאי מחקרים שונים מגלה כי תפיסה סקסיסטית מקובלת בחברה המערבית - לגברים ולנשים משייכים תכונות ודגמי התנהגות קבועים. תפיסה זו מובילה להטמעת מכלול תפקידים ועיסוקים הנחשבים הולמים לכל אחד מן המינים. יתר-על-כן, מסתמנת עליונות הגברי על הנשי מבחינת ערכו החברתי. פרופ' מירה אריאל מבטאת את העליונות כך: ייחוס מעמד משני לנשים בחברה.
המצב באמצעי-התקשורת איננו שונה. אף-על-פי שקיימת מחלוקת על מידת השפעתם (ממצאים לכאן ולכאן), חשיפה לגירויים רבים, ישירים ועקיפים הכוללים שטיפת מח כוללת ע"י כל אמצעי התקשורת בוודאי מקבעים בתוכנו תפיסות רבות הכוללות סקסיזם.

שאלת המחקר: בעבודה זו ברצוני לבחון כיצד מוצגים נשים, גברים ויחסי-הגומלין ביניהם בטלנובלה "האלופה" בעונתה השנייה. במילים אחרות, שאלת-המחקר של העבודה תהא: באיזו מידה משקפות דמויות בטלנובלה "האלופה" דימויים רווחים של: נשים, גברים ויחסי-גומלין ביניהם?

העבודה תנוע לאורך שלושה צירים מרכזיים והם להלן:
1. ציר סקירה ספרותית: אתאר את הנושא מגדר ואת ה"קשת" הרחבה אליה הוא משתייך. אולם מקוצר היריעה, לא תוכל הסקירה הספרותית לכסות את כל ההיבטים והתחומים בהם מגדר וסטריאוטיפים מיניים נבנים ומשפיעים. לפיכך, הסקירה הספרותית תתמקד באינטראקציה ממושכת בין סוכני-סוציאליזציה מרכזיים מהותיים (מגדר ב: משפחה, מערכת-החינוך ואמצעי-תקשורת ההמונים) לבין האדם (זכר או נקבה) המחפש אמצעים לבניית עולמו.
סופו של תת-פרק "מגדר באמצעי-התקשורת" יחבר את הציר הראשון, ציר הסקירה הספרותית, עם הציר השני, הציר המתודולוגי, ויתמקד במושא המרכזי של העבודה, מגדר באחד מהז'אנרים הטלוויזיוניים אשר זוכים למרבית אחוזי הצפייה, ובהתאם למירב ההשפעה, והוא הטלנובלה.
2. ציר מתודולוגי: תחילה, אספר את רקע העלילה בטלנובלה ה"אלופה" כדי ליצור התוודעות לאובייקט הנחקר. בהמשך, אסביר את השיטה אשר נבחרה בכדי להשיב על שאלת-המחקר - מדדים אשר בעזרתם אנתח ואקבע את טיב הדמויות "גבר", "אישה" וכן יחסי-הגומלין ביניהם בטלנובלה "האלופה" (עונה 2). בסיום ציר זה, אבצע את תהליך החקירה - משמע, ניתוח של מדגם הפרקים בהתאם למדדים אשר הוצגו קודם לכן.
3. ציר אינטגרטיבי: אשלב את שני הצירים הקודמים, משמע אערוך השוואה בין הסקירה הספרותית לתוצאות מחקרי האישי. בהמשך אערוך דיון מסכם במשמעות המתגלה מתוך האינטגרטיביות, משמע אציג את המסקנות של עבודה זו. לבסוף, אפנה מבט כלפי העתיד - האם חשוב להמשיך לערוך מחקרים בנושא העבודה? אם-כן, עד כמה ובאיזה אופן?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת-ספרות
2.1 הגדרות והבהרות: מגדר ומינניות
2.2 מגדר במשפחה
2.3 מגדר במערכת-החינוך
2.4 מגדר באמצעי התקשורת
2.4.1 אופרת-סבון / טלנובלה - ישראלית
3. הטלנובלה הישראלית - ה"אלופה"
3.1 אודות ה"אלופה"
3.2 ה"אלופה": עונה ראשונה
3.3 ה"אלופה": עונה שנייה
4. מתודולוגיה
5. המחקר
5.1 הצגת הממצאים
5.2 עיבוד הממצאים (תוצאות המחקר)
6. סוף-דבר
6.1 סיכום (השוואה של תוצאות המחקר עם סקירת הספרות)
6.2 מסקנות
6.3 הצעות לעתיד
7. ביבליוגרפיה
8. נספח: טבלאות מתוך מסמך Excel (קובץ האקסל אינו כלול)

קטע מהעבודה:

יש המבחינים בין "מגדר" ומין, כאשר הראשון הוא נשיות/גבריות של אדם, תפקיד/תכונה כלשהי, כפי שתופסת אותה החברה (כגון: תוקפנות, טיפול בילדים, רגשיות, עצמאות וכיו"ב). ומנגד, "מין" הינו הזהות הביולוגית גרידא, על-פיה אדם יכול להיות זכר או נקבה (זולת הפרעות נדירות בכרומוזומי המין כגון תסמונת: קליינפלטר, אי-רגישות לאנדרוגן, xxy וטרנר) (עצמון, 2005; ברש וברש, 2000).
ההבדלה הנ"ל משמעותית, משום שהיא מאפשרת לדון במשמעויות ובהשפעות של המגדר בצורה ברורה. כאשר מדברים על האופן בו מין האדם הינו מובנה חברתית, בנקל ניתן להתבלבל, שכן מין הוא קבוע מלידה, ואינו תלוי בחברה. ומנגד, מגדר הוא האופן בו מגדירה החברה את המיניות האנושית, רוצה לומר נזיל ויכול להשתנות לאורך-החיים, אף עד להיפוך מוחלט או כמעט מוחלט. (ברש וברש, 2000).

תגים:

מין · מגדר · אמצעי תקשורת · תרבות · חינוך · משפחה · חיברות · טלנובלה · אופרת-סבון · סקסיזם · מינניות מיניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ה"גבר" וה"אישה": דימויי מגדר בטלנובלה ה"אלופה" (עונה 2)", סמינריון אודות "ה"גבר" וה"אישה": דימויי מגדר בטלנובלה ה"אלופה" (עונה 2)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.