היישום אינו מחובר לאינטרנט

המהפיכה האיראנית, גורמים ותהליכים.

עבודה מס' 067596

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות והגורמים שהביאו לנפילת שלטון השאה באיראן ועליית השלטון האסלאמי ברשותו של רוחללה חומייני.

7,835 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בגורמים שהביאו לכדי מהפיכה אסלאמית באיראן. ראשיתה בסקריה הסטורית של פרס, איראן והבנת התגבשותה של איראן, לאחר מכן עליית שושלת פהלווי לשלטון רזה שאה ובנו מחמד רזה שאה כאשר האחרון ביצע רפורמות מרחיקות לכת.
העבודה מנתחת את הגורמים שהביאו את חומייני למעמדו ולאהדה לה הוא זכה והמאבק שהתחולל בינו ובין השאה עד להגעתו של חומייני בינואר 1979 לטהרן כמנצח.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - רקע היסטורי.
א. לפני עליית האסלאם
ב. לאחר עליית האסלאם
פרק שני - הגורמים למהפכה
פרק שלישי - המהפכה
פרק רביעי - ביסוס המשטר החדש.
סיכום
מקורות

הערת מערכת: מקורות העבודה כוללים בין היתר את האינציקלופדיה העברית ואת האתר ויקיפדיה.

קטע מהעבודה:

הדת הרשמית באיראן היא דת האסלאם, הזרם השיעי התרי עשרי האת'נא-עשרייה. (דת זו נהפכה לרשמית על ידי השאה הצפווי אסמאעיל בשנת 1501 כפי שציינתי בעמוד מספר ארבע.) בדת זו היררכיה דתית ברורה ומובהקת כאשר בראש הארגון הדתי עומדים האייתולות המשמשים כראשי הדת.
בסוף המאה השמונה עשרה קיבלו אנשי הדת מעמד מיוחד הנקרא - מג'תהד (פרשן חי), למג'תהד סמכויות וכוח ניכרים, המאמינים חייבים לפנות אליו על מנת לקבל ממנו מענה לשאלות הנוגעות לכל אושיות החיים. שיטה זו נקראת תקליד (חיקוי). המאמינים חולקו לשניים המוקלד (מחוקה) שהם קומץ קטן של אנשי דת הנקראים אייתוללה אל עות'מה ורובו המוחלט של העם כולל השליטים נקראים מקלידון (=מחקים).

תגים:

חומייני · מחמד רזה שאה · מהפיכה איראנית · איראן · אירן · מהפיכות · מוסלמית · חומיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המהפיכה האיראנית, גורמים ותהליכים.", סמינריון אודות "המהפיכה האיראנית, גורמים ותהליכים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.