היישום אינו מחובר לאינטרנט

צריכת קולנוע בחברה האיראנית

עבודה מס' 065589

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הקולנוע האיראני והשפעתו על התפתחות החברה האיראנית.

6,187 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זאת עוסקת בנושא צריכת קולנוע ומתמקדת במקרה בוחן איראן. בבואי לכתוב את העבודה ברצוני לבדוק האם תעשיית הקולנוע האיראני מכוונת כלפי החברה האיראנית או שמא כוונתה להגיע דווקא למדינות המערב?
המהפכה האסלאמית בשנת 1979 מהווה עבורי נקודת ציון להתייחסות, שכן מצאתי שישנו הבדל בין הקולנוע שבעידן הפהלאווי- לפני המהפכה ובין הקולנוע הפוסט מהפכני. על פי נקודת התייחסות זו, עבודה זאת תדון בתעשיית הקולנוע באיראן לפני, במהלך, ולאחר המהפכה ותבדוק את השינויים שהתפתחו בקולנוע האיראני במקביל לשינויים החברתיים והפוליטיים באיראן.
בפרק הראשון ברצוני לדון בקשר שבין קולנוע להיסטוריה ולזהות קולקטיבית ולבדוק כיצד תעשיית הקולנוע משפיעה על הבניית זהות קולקטיבית. בנוסף, בפרק זה אסקור בקצרה את תעשיית הקולנוע בעולם הערבי, שאיראן הנה חלק ממנו, ואבדוק מה היה תפקידו של הקולנוע במדינות אלו.
הפרק השני ידון בהתפתחות ובמקורות הקולנוע האיראני עד למהפכה. בכוונתי להראות כי למרות התחלתו המאוחרת של הקולנוע, ביחס להופעתו במערב, הקולנוע האיראני התפתח והצליח גם מחוץ לאיראן. פרק זה יבדוק מה הייתה חשיבותו של הממשל בתעשיית הקולנוע והאם אופי המשטר השפיע על אופי הסרטים.
הפרק השלישי והאחרון ידון בתקופת המהפכה והתקופה הפוסט-מהפכנית. בפרק זה אראה כיצד, עם הקמת הרפובליקה האסלאמית, החלה ירידה משמעותית בכמות ואיכות הסרטים שהופקו באיראן. לצנזורה הקפדנית יש חלק רב בכך. בנוסף, דרך בחינת מספר ז'אנרים מרכזיים בקולנוע הפוסט-מהפכני, אראה כיצד הקולנוע הצליח לקבוע את סדר היום הציבורי בחברה האיראנית ואת השפעת הממשל בקביעת סדר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הבניית הזהות הקולקטיבית באמצעות קולנוע
3. התפתחות הקולנוע האיראני עד למהפכה האסלאמית בשנת 1979
4. תקופת המהפכה האסלאמית והתקופה הפוסט-מהפכנית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר המהפכה האיראנית בשנת 1979 וחניכתה של הרפובליקה האסלאמית, רבים חזו כי ההגבלות החדשות יביאו לקיצו של הקולנוע האיראני. אך הקולנוע האיראני שרד, עבר שינויים מדהימים במקביל לשינוי הנרחב בתרבות ובחברה האיראניים. כיום, הקולנוע האיראני נחשב לאחד החדשניים והמרגשים בעולם וסרטים פרי ידם של בימאים איראניים מוקרנים בפסטיבלים בינלאומיים. המפתח להבנת הסתירה שבין דימויה של איראן כמדינה מדכאת והתפתחותו של הקולנוע האיראני הוא הבנת היחסים שהתפתחו בין אמנות, חברה ומדינה לאחר המהפכה האסלאמית.

תגים:

קולנוע ערבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צריכת קולנוע בחברה האיראנית", סמינריון אודות "צריכת קולנוע בחברה האיראנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.