היישום אינו מחובר לאינטרנט

התקשורת הישראלית בזמן מלחמה

עבודה מס' 067584

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סיקור מלחמות ישראל בתקשורת הישראלית, תוך התייחסות לביקורת עליה.

8,161 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתחומים שנמצאים על סדר היום הציבורי במדינת ישראל באופן שוטף - תקשורת ומלחמות. נושא העבודה הוא: "סיקור תקשורתי בזמן מלחמות". עבודה זו תנסה לברר כיצד מתנהגת התקשורת והעיתונות הישראלית בזמן מלחמה. האם העיתונות מיישרת קו עם הציבור ו"מתגייסת" גם היא, או שמא מהווה כלי ניגוח וביקורת לשלטון. כיצד מתנהלת התקשורת במלחמה, האם יש קודים מיוחדים ועד כמה באמת חשובה דרך התנהלותה של התקשורת בזמנים של משבר.

השיקולים והסיבות שהביאו אותי לעסוק בנושא זה הן מגוונות. להלן חלק מהן:
בזמן מלחמת לבנון הראשונה ובעיקר לאחריה החלה להישמע ביקורת רבה על התנהלותה של התקשורת בזמן המלחמה. הלך הרוח בציבור היה אנטי תקשורתי ובבסיס הביקורת הייתה חוסר הלויאליות של התקשורת כלפי המדינה וכלפי צה"ל בזמן הלחימה. בין השאר הופנתה ביקורת על חוסר פטריוטיות ואף פגיעה בביטחון המדינה ובמוראל הלאומי.

המייחד את מלחמת לבנון, מעבר למלחמה מול ארגון ולא מדינה, הוא העידן והתקופה בו התרחשה -הכוונה לעידן כה מתוקשר. לא תהיה בכך הפרזה אם נאמר כי זו המלחמה המתוקשרת ביותר שהתרחשה בישראל. ערוצים רבים, אתרי אינטרנט למכביר, 3 ואף יותר עיתונים גדולים, אין סוף תחנות רדיו, טלוויזיה אזורית ועוד כלים וגופי תקשורת פנים ישראלים סיקרו אלפי שעות מן המלחמה הזו.

ובהקשר לכך רציתי לבדוק האם ישנו שינוי של ממש, שינוי דרמטי משום ריבוי כלי התקשורת באופן בו מסקרת התקשורת הישראלית את המלחמה.

שאלת מחקר:
באיזו מידה חל שינוי בסיקור התקשורתי בזמן מלחמה בישראל?

השערת מחקר: אם למדוד על פי שינויים פוליטיים ושינויים חברתיים האם ישנו שינוי ניכר באופן בו מתייחסת ומסקרת התקשורת הישראלית את המלחמות לא נגלה שינויים דרמטיים. התקשורת הישראלית כמו עוד מוסדות בחברה הישראלית ניזונה ממספר גורמים, היא אינה יכולה להיות מנותקת מן הציבור באופן קיצוני וגם מן ההיבט השני היא אינה יכולה לפעול ללא תמיכה ולו הקטנה ביותר מן השלטון.
כך שאם נבחן את התמורות החברתיות ואת השינויים במפה הפוליטית בישראל לא נגלה שינויים מרחיקי לכת,ניתן להשליך מכאן על דרכי הפעולה של התקשורת. אמנם אין בכך כדי להעיד האם חל שינוי מסוים אך לגבי תנודות מקצה לקצה ניתן להבין שלא.

שיטת העבודה היא סקירה ספרותית ובחינת מאמרים רלוונטיים. שימוש בנתונים ובספרות על מלחמות ישראל ועל דרך התנהלות התקשורת בזמן המלחמה. כמו כן בדיקה או ניסיון למצוא קשר מסוים או רצף בהתפתחות התקשורתית. זאת בהסתמך על הצגת וחקירת נושאים מרכזיים כגון:
היבטים סוציולוגיים בחברה הישראלית, התפתחות התקשורת הישראלית.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א' - סיקור תקשורתי
פרק ב'-צנזורה
פרק ג'-זמן מלחמה
פרק ד'-היבט סוציולוגי
מלחמות ישראל
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לא פעם אנו רואים את העיתונים יוצאים בכותרות דרמטיות, צבעוניות, צעקניות שלא תמיד עולות בקנה אחד עם גוף הכתבה או עם האירוע שהתרחש כל זאת כמובן כדי למכור יותר למרות שיש כאן מעין סילוף המציאות ויצירת התלהמות והשפעה שלא לצורך על האזרחים. כמו כן ניתן להבחין בכתבים ושדרים שמנסים להעצים את הדרמה(לבל,2006) וליצור אף הפחדה על מנת שיצליחו לרתק את הצופים לעוד כמה שניות למסך למרות שבפועל יכול מאוד להיות שהאירוע כלל לא דרמטי ולא מצריך יותר מדיווח שולי וכאשר האינטרס האמיתי של הציבור הוא הרגעת הרוחות ולא יצירת התלהמות ולחץ על השלטון נראה כאילו האינטרס כלל הציבור לא תמיד עולה בקנה אחד עם האינטרס של גופי התקשורת.

תגים:

מלחמה · ישראל · תקשורת המונים · דעת קהל · התגייסות · ביקורת אזרחית · צנזורה · ביטחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התקשורת הישראלית בזמן מלחמה", סמינריון אודות "התקשורת הישראלית בזמן מלחמה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.