היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרמילאים מחפשים קרבה

עבודה מס' 067558

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגיבוש החברתי הייחודי בקרב מטיילים ישראלים בהודו.

7,746 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחנתי כיצד מתבטאת חווית התרמילאות בקרב מטיילים ישראלים בהודו. השערת המחקר שלי היא כי דווקא בהודו, בהתבסס על התנאים המיוחדים, הגיאוגרפיים, הפיזיים והתרבותיים, נוצר גיבוש חברתי מיוחד אשר נמשך גם לאחר הטיול.
בעבודה זו הסתמכתי על על מאמרים ומחקרים אקדמאיים אודות תופעת התרמילאות בכלל ואודות תרמילאים תרמילאים ישראלים בפרט. במהלך העבודה התייחסתי למחקרים המאפיינים את ה"טיול הגדול" אחרי הצבא כטקס מעבר. כמו כן, הסתמכתי על מאמרים ומחקרים סוציולוגיים המציגים ומסבירים את החוויה חברתית, הגיבוש החברתי והקשר שנוצר תוך כדי אינטראקציה בין תרמילאים.
על מנת להבין את המושגים של תופעת התרמילאות בהודו וכן, להבין את התחושות של התרמילאים הצעירים הישראלים דווקא בהודו ערכתי שלושה ראיונות עומק עם ארבעה תרמילאים שטיילו בהודו יותר משלושה חודשים. המחקר שערכתי הנו איכותני והוא מהווה חלק מהבנת התופעה והאופן שבו היא נתפסת ומתבטאת בקרב התרמילאים עצמם.
את ממצאי ראיונות העומק ניתחתי על פי מחקרים ומאמרים שהוצגו במהלך סקירת הספרות בעבודה ולבסוף, גיבשתי מסקנות מסכמות באשר למחקר שאותו ביצעתי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תיירות מודרנית
3. תופעת התרמילאות
4. טיול אחרי צבא כטקס מעבר
5. החוויה הישראלית הייחודית בהודו
6. מהלך המחקר
7. ממצאי המחקר
8. ניתוח ממצאים על סמך הספרות
9. סיכום ומסקנות
10. עוד משהו קטן על הממסדיות של תופעת התרמילאות הישראלית בהודו
11. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי מק'אנל (MacCannell, 1999), העת המודרנית מאופיינת בהעדר אותנטיות בחיים האישיים ובהעדר אותנטיות ביחס לטבע ולגוף. לפיכך, בבסיס התיירות המודרנית מצוי החיפוש אחר אותנטיות. לדבריו, ההתפתחות המבנית הנוכחית בחברה ניכרת בהופעתו של החלל המתוייר בכל מקום, חלל זה מכונה בפיו בשם "במה", שכפי שכינה אותו גופמן (Goffman, 1961), במחקרו הראשוני. מק'אנל משתמש בחלוקה של גופמן את התיירות ל"קדמת במה" ו"אחורי במה": קדמת הבמה מאפיינת את נותני השירות, המארחים והתיירים, הנפגשים במקומות ציבוריים ואילו אחורי הבמה מייצג את המקום שאליו פורשים נותני השירות "בין הופעות" להירגע ולהתכונן למופע הבא. (Goffman, 1961). גם יורי עורך חלוקה דומה של נותני השירות לתיירים: אלו שבקושי באים במגע עם הלקוח (טבח) ואלו שבאים עמו במגע (מלצר). מי שימכור את המוצר יהיה זה שעומד ב"שורה הקידמית" ונתון למבטם הבוחן של התיירים, הוא בעצם נותן את ההופעה הטובה ביותר על מנת למכור. (Urry, 2002). ניתן להסתייע בהגדרה זו על מנת להבין יותר לעומק את הזירה התיירותית כבמה.

תגים:

תרמילאים · הודו · תיירות · תיירים · ישראל · ישראלים · צבא · אחרי · חוויה · טיול · תרמילאי · טרקים · גיבוש · סמים · חברה · חיפוש · במה · חלל · טבע · גוף · נפש · נשק · צעיר · צעירים · הודים · גיאוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרמילאים מחפשים קרבה", סמינריון אודות "תרמילאים מחפשים קרבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.