היישום אינו מחובר לאינטרנט

"קפה הלל" - ניתוח שיווקי

עבודה מס' 067520

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סביבת המיקרו והמאקרו של הרשת בהיבט השיווקי ובחינה הדרכים לשמור על מעמד הרשת.

4,358 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הסניף הראשון של קפה הלל נפתח בשנת 1998 ברחוב הלל בירושלים, מתוך מטרה לפתח רשת אספרסו בר איטלקית המותאמת לשוק הישראלי.
הסניף הראשון של קפה הלל הוקם ע"י קובי ויוסי שרף, להם ניסיון עשיר בענף המזון, הן בתחום הסיטונאי והן בתחום המסעדנות.
הכוונה הייתה לייסד רשת בתי-קפה קטנה,ירושלמית, משפחתית, אשר תשים לה למטרה לפתח רשת איכותית לצד אווירה חמה ומשפחתית.
לאחר הצלחת הסניף הראשון, פתחה המשפחה בתחילת שנת 2000 את הסניף השני ברחוב יפו, פינת הלני המלכה.
שנת 2001 הוקדשה רובה ככולה לשדרוג הרשת ולבניית מערך ארגוני יעיל להמשך פיתוח והרחבת הרשת, לראשונה תחת מערך זכיינות.
קפה הלל היא רשת אספרסו בר המפעילה מספר סניפים בארץ, קונדיטוריה מרכזית המספקת מוצרי מאפה ועוגות לסניפים, מערך ייבוא של קפה איטלקי משובח ומרכז האחראי לניהול שוטף ולפיתוח הרשת.
רשת קפה הלל מגישה קפה לאניני טעם בצד מזון משלים קל: כריכים, מאפים טריים, עוגות וארוחות קלות - סלטים וקישים.
קפה הלל שמה דגש עיקרי על מספר נושאים וביניהם:
* טיב ואיכות ברמה גבוהה, בצד ידע בתחום הקפה, המזון והקונדיטוריה.
* שירות מיידי, מדויק ומוקפד בזכות צוות מודרך ובזכות שיטות הכנה והגשה.
* מיצוב סניפי הרשת כמשרתות צורך יום יומי קבוע במעגל יום העבודה ובמעגל הפעילות של קהל המטרה.

בעבודה זו נעשה מחקר משני על רשת בתי הקפה-מסעדות "קפה הלל" שניתח את סביבת המיקרו והמאקרו של הרשת בהיבט השיווקי.
כמו כן ביצענו מחקר וניתוח כיצד רשת בתי הקפה-מסעדות "קפה הלל" שומרת על אינטרסים פנימיים ומיצוב השירות תוך כדי פילוח שוק מטרה לאורך שנים (מ-1998 ועד היום).
ע"י שינויי תפיסה קטנים כגון שילוב טכנולוגיות בעסק ושמירה על אסטרטגיה שיווקית מוכוונת לקוחות, רשת בתי הקפה-מסעדות "קפה הלל" שומרת על מעמדה בשוק זה.
בנוסף, ראינו שאחת הדרכים לשמור על מעמד הרשת היא הרחבת קהל היעד, והרחבת הפריסה הארצית, במיוחד באזור הצפון.

המלצתנו העיקרית לרשת "קפה הלל" היא מתן שירות ללקוח בהימצאו בשולחן, ולא כמתבצע היום, שההזמנה מתבצעת בקופה, מה שמקנה אווירה פחות נוחה ללקוח, שעליו לבחור את התפריט בחוסר נוחות בקופה ורק לאחר מכן הוא מקבל את ההזמנה, וזאת במטרה להמשכיות הובלה של הרשת ושגשוגה בעתיד.
כמו כן יש לבצע מהלך פרסומי רחב בכל המדיות האפשריות לצורך הרחבת מעגלי הלקוחות והכרה מחודשת של המותג הוותיק "קפה הלל".

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
מאפייני שוק בתי קפה-מסעדות
ניתוח הסביבה על פי מודל ה-SWOT
פילוח שוק מטרה
מיצוב רשת "קפה הלל"
בידול רשת "קפה הלל"
תמהיל השיווק
אסטרטגיה שיווקית של רשת "קפה הלל"
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מרבית בתי הקפה פרוסים במרכז הארץ. על פי סקר של חברת BDI, פועלים בארץ כ- 600 בתי קפה, כמחציתם בגוש דן. בתל אביב עצמה פועלים כשליש מכלל בתי הקפה בארץ.
הישראלי הוא צרכן קפה: צריכת הקפה בארץ עומדת על 4.5 ק"ג לנפש בשנה, בדומה לזו שבאיטליה, צרפת או ארה"ב. בשנים האחרונות גברה בקרב הישראלים המודעות לאיכות הקפה. הדבר השפיע על הענף ומתבטא בהרחבת מגוון המשקאות מבוססי הקפה בתפריטים ובהכנסת מותגי קפה מהעולם.
שעורי הפתיחה והסגירה של בתי קפה הנם מן הגבוהים במשק. בתי קפה מעטים שורדים בשוק למשך תקופה ארוכה. בתי הקפה אשר שורדים למשך תקופה ארוכה הם אלה הבנויים על אוכלוסיית לקוחות קבועה ומנוהלים היטב תוך כדי התחדשות מתמדת.

תגים:

מסעדנות · פנאי בילוי · בתי קפה · פריסת רשת · תחרות · מותג · SWOT

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""קפה הלל" - ניתוח שיווקי", סמינריון אודות ""קפה הלל" - ניתוח שיווקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.