היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכורדים בעירק

עבודה מס' 067514

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שורשיהם הקדומים של הכורדים, מאבקיהם והשפעתם על עראק בשלטון צדאם חסין בין השנים 1979-1991.

3,091 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

המאה העשרים ואחת לא הביאה את הכורדים למנוחה ולנחלה אותה ביקשו לאורך ההיסטוריה, שכן הם עדיין נחשבים כמיעוט אתני המפוצל בין ארבע מדינות שכנות. מדינות אלו לא מכירות גם כיום בזכויותיהם ומגיבות בתוקפנות בכל פעם שמתעורר רצון לאומי בקרב הכורדים להגדרה עצמית. נפילת שלטונו של צדאם חסין הביאה את עראק לתקופה לא יציבה, אותה מנצלים הכורדים למטרתם ומקיימים בחבל כורדיסטאן אורח חיים אוטונומי למדי. למרות זאת המרד הכורדי לא קפא על שמריו, ואנו עדים בימינו לאירועים אלימים בחסות מיעוט זה למען השגת מטרתם.
מפאת קוצר היריעה תתמקד עבודה זו בשנים 1979-1991 מתפיסת השלטון בעראק על ידי חסין ועד מלחמת המפרץ השנייה. מקור מוצאם ואורח חייהם יסקרו יחד עם מאבקיהם הבלתי פוסקים לקבלת אוטונומיה ועצמאות בחבל כורדיסטאן העראקי. לבסוף תוצגנה השפעות האירועים האלימים שנקטו הכורדים כנגד עראק בתקופה זו.
בעבודה ייבחן הקשר הקיים בין שורשיו הקדומים של המיעוט הכורדי לבין דרישתו לעצמאות והכרה כמיעוט בעל זכויות בחבל כורדיסטאן. ראשית נמנה את הגורמים אשר הביאו לסכסוך בין העראקים לכורדים תוך מתן רקע תמציתי לגבי התהליכים שהתרחשו באותה העת בעראק. נבחן את דרכי הפעולה בהן נקטו הכורדים במהלך השנים על מנת לקבל עצמאות בעראק. לבסוף, נעמוד על התמורות שחלו במעמד הכורדים בתקופת שלטונו של חסין, העריץ העראקי. רודן זה היה ידוע באכזריותו ובידו הקשה בדיכוי נסיונות לערעור שלטונו והתמודד לא מעט עם בעיית הכורדים במדינתו בזמן מלחמות עראק.
בעבודה זו נציץ לעולמם של הכורדים המהווים מיעוט מדוכא, הסובל במשך שנים רבות גזענות, אפליה, אלימות מצד השלטונות השונים במדינות השונות, כשכל רצונו הוא הכרה בזכויותיו בחבל ארץ אותו יישב במשך אלפי בשנים.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. הכורדים כמיעוט הגדול ביותר במזרח התיכון
3. חיכוכים בין הכורדים לעראקים
4. יחס השלטון בראשות צדאם חסין לאלימות בסכסוך העראקי-כורדי
5. המדינה העראקית לאחר התסיסות
6. סיכום
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הבסיס לתסיסותיהם של הכורדים במהלך השנים טמון באורח חייהם המבוסס על התא השבטי שהפך משמעותי עקב ההפרדה הגיאוגרפית ההררית בחבל כורדיסטאן בו חיו. הכורדים מעצם היותם חקלאים עובדי אדמה ובעלי עדרים, חיו אורח חיים נוודי בחפשם אחר מרעה לעדריהם. מגמתם היתה חופש מכל מסגרות המדינה, דבר אשר היווה איום על שלטון החוק במדינה. בתגובה לאיום זה דחק השלטון הצידה את השבטים הנודדים עד המאה העשרים במטרה להטיל עליהם את מרותו ולפקח עליהם.
הקמתן של מדינות לאומיות חדשות במזרח התיכון במאה העשרים סגרה בפני הכורדים אזורי נדידה מסורתיים והעמידה אותם בפני מדיניות שלטונית חדשה. אם עד כה התיר השלטון מחייה בשבטים בשולי המדינה, כעת מטרתו היתה חיסול מוחלט של המאפיין השבטי במדינה. מדיניות חדשה זו כלפי הכורדים התבטאה בשבירת מאפייני חייהם ותרבותם, מוסדותיהם החברתיים וכלכלתם.

תגים:

כורדים · סדאם חוסיין · עירק · עיראק · עראק · צדאם · מלחמה · מפרץ · 1991 · 1979 · מיעוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכורדים בעירק", סמינריון אודות "הכורדים בעירק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.