היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך ולאומית בעירק המודרנית

עבודה מס' 067263

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו תפקיד החינוך בשנות ה-20 וה-30 בעיצוב הזהות הלאומית העירקית?

4,010 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

את החינוך אפשר להגדיר על פי מספר דרכים: ראשית, החינוך הוא אמצעי להקניית מורשת תרבותית. שנית, החינוך הוא אמצעי להוביל את הדור הצעיר לחשיבה ומעשים מועילים. שלישית, החינוך הוא אמצעי לפיתוח וטיפוח הפרט. כמובן שאת ההגדרה בוחר המשתמש בהתאם לעמדותיו ומטרותיו. אפשר גם לומר למשל, שהחינוך מעצב את האדם ובני האדם מעצבים את האומה. לכן, סוג החינוך שמועבר לדור הצעיר משמש דרך לעיצוב האומה. ראשית, ניתן להחדיר ערכים לאומיים לדור הצעיר, ושנית דרך חינוך מעשי ניתן להכשיר אנשים אשר יהוו חלק פעיל באומה. אי לכך, אבחן בעבודה זו את תפקיד החינוך בעיצוב הלאומיות והזהות העיראקית לאורך שנות ה-20 וה-30 של המאה העשרים.
לאחר מלחמת העולם הראשונה מתפוררת האימפריה העות'מאנית ומחוזותיה השונים עוברים תהליך של יצירת מדינות לאום חדשות, ועיראק היא אחת ממדינות אלו. שלושת המחוזות המסופוטמיים מתמזגים תחת טריטוריה אחת בחסות בריטית. האם טריטוריה משותפת הינה מספקת כתנאי ליצירת לאום, או שמא היו שאיפות גדולות יותר לאחד תחתן את האומה העיראקית? לכן תחילה, אתאר את יצירת המדינה העיראקית ואבדוק אילו שאיפות לאומיות עלו על ידי השלטון החדש. לאחר מכן, אבחן את מעצבי החינוך בעיראק ואת הדרכים בהן פעלו למימוש מטרתם. ולבסוף, אבדוק האם מערכת החינוך הצליחה במטרתה לאחד את האוכלוסייה בעיראק תחת תרבות ושפה ערבית.

ראשי פרקים:
מבוא
יצירת המדינה העיראקית
מעצבי החינוך בשנות ה-20 וה-30
זהות לאומית אחת-כן, לאו ומה שביניהם
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך המאות ה-16 וה-17 השטחים, עליהם תקום הטריטוריה של עיראק המודרנית, נחלקו בעצם לשלוש פרובינציות, אשר השתייכו לאימפריה העות'מאנית ונקראו על פי שם הערים הגדולות במחוזות אלו: מוסול, בגדד ובצרה. המונח "אל עיראק" שימש לפחות מן המאה השמינית, גיאוגרפים ערביים לתאר את האזור שבין הנהרות הפרת והחידקל, השם המוכר באירופה הוא מסופוטמיה. בעקבות מלחמת העולם הראשונה מתפוררת האימפריה העות'מאנית ומרבית מחוזותיה נכבשים על ידי בריטניה וצרפת. בריטניה כובשת את מוצול, בגדד ובצרה כחלק מצעדים למנוע את כניסתן של גרמניה מצפון, ורוסיה ממזרח דרך איראן ולהבטיח את דרכי הסחר עם הודו. כחלק מתהליך רחב של יצירת מדינות חדשות במזרח התיכון הוחלט בועידת סן רמו בשנת 1920 להעניק מנדט לבריטניה על שלושת המחוזות. מוצול, בגדד ובצרה מאוחדות למדינה חדשה, בשם עיראק. בנקודה זו מתחילה ההיסטוריה, לא רק של מוסדות המדינה אלא גם ההיסטוריה של כל תושבי האזורים הללו אשר נשאבו לשלטון חדש של המדינה העיראקית.

תגים:

עירק · בריטניה · סוריה · חינוך · זהות · לאומיות · אומה · פיסל · השריף חוסין · סמי שואקאט · פדחיל אלג'מאלי · ועידת סן רמו · בצרה · בגדאד · מוצול · סונים · שיעים · כורדים · לאום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך ולאומית בעירק המודרנית", סמינריון אודות "חינוך ולאומית בעירק המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.