היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת החינוך ביפן המודרנית

עבודה מס' 061850

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מטרות חינוכיות לגיל הרך.

5,535 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

יפן המודרנית מתמודדת לאורך כל השנים עם אתגרים רבים: כלכליים, חברתיים, גיאוגרפיים וגיאו-אסטרטגיים שמטרתם קידומה הכלכלי והמעמדי בעולם, הרצון להיות אחת מתוך מספר מדינות קטן המשפיעות על הכלכלה העולמית ומעצבות אותה.
אתגר זה שיישומו מתבטא, בין השאר, בניסיון להדמות לעולם המערבי ולהתחרות בו, מחייב היערכות חברתית וחינוכית של האוכלוסייה, כדי להכשיר את כוח האדם שיוכל לעמוד מול האתגרים אותם הציב השלטון. יעדים אלו עוצבו ע"י השלטון היפני, כבר בסוף המאה הקודמת, לאחר תום מלחמת יפן - סין (Kobayashi, 1976).
בתום מלחמת העולם ה-2, לאחר התבוסה של יפן ע"י בנות הברית, חל תהליך של דמוקרטיזציה שבא לידי ביטוי בנושאים שנלמדו בבתי הספר. הושמטו נושאים הקשורים לצבא ומדינה, אנשי חינוך "מטעם" (אנשי צבא שעסקו בחינוך), הועברו מתפקידם ומושגי יסוד בדמוקרטיה הפכו לנושא מכובד בהוראה (Okano, 1999).
בד בבד עם ההתאוששות הכלכלית, לאחר המלחמה בשנות ה-60, עברה מדיניות החינוך ממדיניות הצדקה של הדמוקרטיזציה בחברה למדיניות של התפתחות ההון הפרטי עבור הכלכלה הלאומית המתפתחת. יש לציין כי התאוששות מעגלי העסקים והתעשייה דרשו ארגון מחדש של מערכת החינוך, אשר תתאים עצמה לצורכי התעשייה הגדלים (Okano, 1999).
החינוך ביפן המודרנית הוקם עפ"י עקרונות מערביים ועבר עם השנים תהפוכות ושינויים. החינוך, כמדיניות כוללת של השלטון, מהווה חלק מתוכנית המודרניזציה של יפן. החינוך מכוון את האזרחים ל"הליכה בתלם", עפ"י דרישות השלטון. הביקוש ההולך וגדל לכוח אדם בעל ידע בטכנולוגיות חדישות והבנת התיאוריות המתגבשות, יצר דרישה למוסדות הכשרה מתאימים (לייבוביץ, תשל"א).
היכן מתחיל החינוך ליעדים אותם הציבה הממשלה, מי משתתף באתגר החינוכי ומה הם היעדים החינוכיים אליהם יש לשאוף בחינוך היסודי - כל אלה הם נושא עבודה זו.
עבודה זו עוסקת בשאלה האם החינוך בגיל הרך עונה לאתגרים אותם הציב השלטון למערכת החינוך? אם התשובה היא חיובית, כיצד מיושם אתגר זה, הלכה למעשה.
עבודה זו מתמקדת אך ורק בתקופת הילדות הכוללת את הגיל הרך וגיל בית הספר היסודי. היא מתייחסת לחינוך בבית לחינוך הפורמלי, דהיינו לחינוך בבית הספר על מרכיביו השונים, וכן לחינוך הבלתי פורמלי.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי - מערכת החינוך ביפן המודרנית מתקופת Meiji עד תום מלחמת העולם ה-2
רפורמות החינוך ביפן אחרי מלחמת העולם השנייה
החינוך בחיק המשפחה - מעגל חינוך ראשוני
מערכת החינוך היפנית:
החינוך הפורמלי
החינוך הבלתי פורמלי
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Ben-Ari, E. (1997) Japanese Childcare : An Interpretive Study of Culture and Organization .
NY: Columbia University Press.
Finkelstein, B. Imamura, A. Tobin, J. (1991) Transcending Stereotypes : Discovering
Japanese Culture and Education. Maine: Intercultural Press, Inc.
Kobayashi, T. (1976) Society, Schools and Progress in Japan. Pergamon Press.
Lewis, C. (1995) Education Hearts and Minds. Cambridge: Cambridge University Press.
Okano, K. Tsuchiya, M. (1999) Education in Contemporary Japan. Cambridge :
Cambridge University Press.
Passin, H. (1967) Society and Education in Japan. Columbia: Teachers College Press.
Shields, J. (1989) Japanese Schooling: Patterns of Socialization , Equality, and Political
Control. Pennsylvania: The Pennsylvania State University Press.

תגים:

חינוך · יפן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת החינוך ביפן המודרנית", סמינריון אודות "מערכת החינוך ביפן המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.