היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיות השכנוע של ג'ורג' בוש על פי התיאוריה המסורתית

עבודה מס' 068165

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שני נאומים של הנשיא - לפני ואחרי יציאת ארה"ב למלחמה בעירק.

8,010 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודתנו תעסוק בניתוח שני נאומים של נשיא ארצות-הברית, ג'ורג' בוש, לפי התיאוריה המסורתית לשכנוע של החוקרים מקגוויר וקרל הובלד. הנאום הראשון הוא נאום שנאם בוש בתאריך ה- 19.3.2003, יום לפני התקיפה הרשמית בעיראק. והנאום השני הוא "נאום מצב לאומה", נאום שבו נואם נשיא ארצות הברית לקונגרס ולאזרחים על המצב במדינה, תוכניות מרכזיות לשנה הקרובה, יעדי חקיקה וכדומה. בוש נאם את הנאום בתאריך ה- 10.1.2007, ארבע שנים לאחר תחילת המלחמה בעיראק.
מטרת העבודה היא לבחון ולנתח את אסטרטגיות השכנוע של בוש בשני נאומיו, ולבדוק האם ישנם הבדלים באסטרטגיות השכנוע של בוש ואם כן, מה הסיבות להבדלים.
בחרנו דווקא בנאומים של ג'ורג' בוש, נשיא ארצות הברית, בנושא מלחמת עיראק, משום שבוש הוא מנהיג המעצמה השולטת בעולם, והחלטותיו משפיעות על העולם כולו, ונושא זה רלוונטי וקשור לסדר היום הציבורי בישראל ובעולם בכלל. בנוסף לכך רצינו לחקור נושא זה משום שבוש משתמש באסטרטגיות שכנוע שהאדם הפשוט שומע ולא מבין שמאחורי הנאום עומד הצורך לשכנע בכדי לשנות או לעצב עמדות, ובטכניקות שכנוע משתמשים בהרבה תחומים בחיינו כגון: מנהיגים פוליטיים, דתיים, פרסומות, יחסי ציבור וכדומה, ובכדי לבסס ולעצב את עמדותינו בצורה הטובה ביותר רצינו ללמוד ולחקור נושא זה.

תוכן העניינים:
מבוא
שאלות המחקר
1. רקע תיאורטי
טענות המחקר
2. מערך המחקר
3. רקע - מלחמת עיראק השניה
4. ממצאי המחקר
4.1.ניתוח נאום נשיא ארצות-הברית לאומה מתאריך 19.3.2003:
4.2. ניתוח נאום נשיא ארצות-הברית לאומה מתאריך 10.1.2007:
5. דיון בממצאי המחקר
6. סיכום
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

תכונות המוען, ג'ורג' בוש, הבאות לידי ביטוי בנאום:
ראשית "אמינות", כמו שכתבנו ברקע התיאורטי אמינות של מוען מתחלקת לשתי תכונות: מומחיות ומהימנות, ניתן לראות בנאום זה שבוש הוא בעל שתי תכונות אלה או לפחות מוצג כבעל תכונות אלה. פוקס הגדיר "מומחה" כבעל רמה גבוהה של השכלה, אינטליגנציה, מעמד חברתי, כוח והשפעה, הישגים מקצועיים וכדומה (פוקס, 1998), ואכן ניתן לראות שהמוען כאן הוא ג'ורג' בוש, נשיא ארצות הברית, המעצמה הגדולה בעולם. אנשים ששומעים אותו מדבר כבר יתרשמו ממנו כמומחה משום שהוא נשיא ארצות-הברית. בנוסף לכך הוא משתמש בנאום בביטויים המעידים על מומחיות כגון: "לפי פקודותיי...", ביטוי זה מעיד על כוח, השפעה וסמכות על אחרים.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיות השכנוע של ג'ורג' בוש על פי התיאוריה המסורתית", סמינריון אודות "אסטרטגיות השכנוע של ג'ורג' בוש על פי התיאוריה המסורתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.